۰ نفر

حواشی مربوط به شکایت از مدیرعامل تسلا؛

ایلان ماسک به خرید و حمایت از دوج کوین ادامه می دهد!

۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبر: 646037
ایلان ماسک به خرید و حمایت از دوج کوین ادامه می دهد!

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، تعهد خود به دوج‌کوین را اعلام کرده است. وی تایید کرد که به خرید و حمایت از ارز دیجیتال میم ادامه خواهد داد. از این رو قیمت دوج کوین به دنبال اظهارات ایلان ماسک در بحبوحه رکود بازار کریپتو افزایش یافت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، چند بار در پایان هفته حمایت خود را از ارز دیجیتال دوج کوین تایید کرد. روز یکشنبه، ماسک توییت کرد که به حمایت از دوج‌کوین و خرید آن ادامه خواهد داد.

 

2

همچنین، روز شنبه، رییس تسلا در پاسخ به توییت یکی از خالقان دوج‌کوین، بیلی مارکوس که تمایل خود برای استفاده مردم از دوج‌کوین را بیان کرده بود، کلمه "DOGE" را منشن کرد.

ماسک توییت کرد که می‌توان از دوج‌کوین برای خرید کالا در شرکت‌هایش، تسلا و اسپیس ایکس استفاده کرد و اظهار داشت که در آینده گزینه‌های خرید با این میم‌کوین افزایش خواهد یافت.

تسلا در ژانویه شروع به پذیرش دوج‌کوین برای برخی از کالاها کرد. ماه گذشته، ماسک گفت که اسپیس ایکس به زودی دوج‌کوین را برای کالا می‌پذیرد و اشتراک استارلینگ نیز به زودی می‌تواند از این روند پیروی کند.

در زمان نگارش این گزارش، دوج‌کوین با قیمت 0.062662 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته 25 درصد افزایش یافته اما در 30 روز گذشته افت 30 درصدی را تجربه کرده است.

ماسک مدت‌هاست که حامی دوج کوین بوده است. او در جامعه کریپتو به عنوان پدر دوج شناخته می شود. وی معتقد است که دوج‌کوین رمزارز مردم بوده و به عنوان یک ارز پتانسیل دارد. در مقابل، ماسک گفت که بیت کوین برای ذخیره ارزش مناسب تر است.

رییس تسلا همچنین قبلاً فاش کرده بود که شخصاً علاوه بر بیت کوین و اتریوم، مقداری دوج‌کوین نیز دارد.

هفته گذشته، یک سرمایه گذار دوج کوین از ماسک، تسلا و اسپیس ایکس به دلیل تبلیغ این میم‌کوین شکایت کرد. دعوای حقوقی ۲۵۸ میلیارد دلاری ادعا می‌کند که ماسک و شرکت‌هایش «به دروغ و فریب ادعا می‌کنند که دوج کوین یک سرمایه‌گذاری مشروع است در حالی که اصلاً ارزشی ندارد». این شاکی ادعا می کند که ماسک، تسلا و اسپیس ایکس «در یک طرح هرمی رمزنگاری (معروف به طرح پانزی) از طریق ارز دیجیتال دوج کوین مشارکت کرده‌اند.

ماسک همچنین هفته گذشته اشاره کرد که در صورت موفقیت آمیز بودن پیشنهاد او برای خرید توییتر، پرداخت های ارز دیجیتال را در این شرکت رسانه های اجتماعی فعال خواهد کرد. با این حال، قرارداد 444 میلیاردی در حال حاضر متوقف شده و ماسک توییتر را به نقض اساسی توافقنامه ادغام آنها متهم کرده است.