۰ نفر

ریزش عجیب بازار رمزارزها ادامه دارد؛

سقوط قیمت بیت کوین چه زمانی متوقف می شود؟

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹
کد خبر: 645533
سقوط قیمت بیت کوین چه زمانی متوقف می شود؟

اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین در روزهای آینده به زیر ۱۰ هزار دلار کاهش می یابد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بیت‌کوین اخیرا به شدت روند نزولی در پیش گرفته و انتظار می‌رود این رمزارز در سال جاری افت بیشتری را تجربه کند.

سال ۲۰۲۲ برای بازار کریپتو بسیار سخت بوده است. طبق گزارش ها، بیت کوین از اوج قیمتی خود حدود ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده و اکنون در کانال ۱۹ هزار دلاری معامله می‌شود.

ریزش اخیر، کل بازار به خصوص سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داده است. پس از اینکه لونا سقوط چشمگیری تجربه کرد، سرمایه‌گذاران زیادی دارایی خود را از دست دادند.

چند هفته پیش، زمانی که بیت کوین در قیمت ۲۹ هزار دلار ثبات پیدا کرد، سرمایه‌گذاران تا حدودی آرامش خاطر پیدا کردند؛ اما این پایان ماجرا نبود و بیت‌کوین ریزش بیشتری را تجربه کرد.

کارشناسان معتقدند این پایان کار نیست. بیت کوین به دلیل مسائل مختلف اقتصادی و مالی افت بیشتری تجربه خواهد کرد و ممکن است تا ۱۰۰۰۰ دلار کاهش یابد.

درک اینکه قیمت بیت کوین ممکن است تا این حد پایین بیاید بسیار ناراحت کننده است. بیت‌کوین رمزارزی بود که بازار را به بالاترین سطح در سال ۲۰۲۱ رساند و به طور گسترده توسط چندین برند و کشور به عنوان ارز قانونی پذیرفته شده است.

پیش از این، تحلیلگران و کارشناسان رمزارز انتظار داشتند که بیت کوین ممکن است به ۱۰۰ هزار دلار برسد، اما اکنون ممکن است که تا ۱۰ هزار دلار سقوط کند که با پیش‌بینی گذشته کاملا در تضاد است.

بدتر از همه، بازار کریپتو به طرز عجیبی از بازار سهام جهانی پیروی می کند. از این رو، تقریباً تمام مسائل مالی، اقتصادی و مالی خارجی بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد. بیت کوین قربانی دیگری از پدیده تغییر در بازار است.

چرا ممکن است بیت کوین تا پایان ۲۰۲۲ به ۱۰ هزار دلار برسد؟

بیت کوین از زمانی که بازار جهانی کریپتو به دلیل شرایط مختلف اقتصاد کلان و خطرات سیستماتیک داخل فضای کریپتو سقوط کرد، اکنون در محدوده ۱۹ هزار دلاری در نوسان است.

بیت‌کوین برای ۱۲ هفته متوالی سقوط کرده است. بیت‌کوین از محدوده ۴۹ هزار دلاری اکنون به ۱۹ هزار دلار افت کرده است. اگرچه در اواسط ماه می و همچنین در اوایل آوریل علائم مشخصی از روند نزولی مشاهده شد، اما سرمایه‌گذاران به شدت نگران داده‌های تورمی هستند که به نوبه خود باعث می‌شود سرمایه‌گذار‌ها ارزهای دیجیتال خود را بفروشند و به سمت دارایی‌های سنتی‌تر و متمرکزتر حرکت کنند.

با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کلان و فدرال رزرو که نرخ های بهره را افزایش می‌دهد، سرمایه گذاران رمزارز نگران این موضوع هستند که قیمت ها بیش از این کاهش یابد.

شرکت‌هایی که دارایی‌های رمزارزی را پذیرفته‌اند، بار دیگر هم برای رکود و هم "زمستان کریپتو" آماده می‌شوند.

کارشناسان به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که تخصیص دارایی خود را بررسی کنند و همچنین بخش کوچکی از پرتفوی خود را به بیت‌کوین اختصاص دهند.

آیا باید روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید؟

کارشناسان مالی کهنه کار از سرمایه گذاران می خواهند که بیت‌کوین را در کف قیمتی نخرند. بیت کوین در چند هفته گذشته متحمل ضررهای زیادی شده و میلیاردها دلار را از بازار رمزارزها از بین برده است.

به محض اینکه خیال سرمایه گذاران از تثبیت قیمت بیت کوین راحت شود ، این رمزارز دوباره سقوط می کند و وحشت جدیدی برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

افرادی که به دنبال سودهای چشمگیر هستند، ممکن است تمایل داشته باشند در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند. افرادی که نگران نوسانات بازار هستند، ممکن است از سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال خودداری کنند.

بیت‌کوین رمزارزهای بزرگی مانند اتریوم را پایین کشیده و ممکن است سرمایه‌گذاران را بیش از این تحت فشار قرار دهد.