۰ نفر

صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی ؟

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبر: 643741
صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی ؟

ورود موفق به مسیر تجارت ارزهای دیجیتال با چالش‌هایی همراه است. انتخاب صرافی ارز دیجیتال می‌تواند چالش‌های این مسیر را برایتان هموار‌تر کند یا شما را به دردسر‌های بیشتری بیندازد! تحریم‌ها علیه مبادلات مالی ایرانی‌ها با باز‌ار‌های جهانی مهمترین دلیلی است که باعث می‌شود بحث صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی پیش بیاید؛ بنابراین، وقتی می‌خواهید درباره صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی نظر بدهید، باید معیار‌های مشخصی در ذهنتان باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شما نباید بی‌دلیل یک صرافی را دوست داشته باشید و از صرافی دیگری بدتان بیاید! این تجارت جای کمی برای آزمون‌وخطا دارد و انتخاب صرافی ارز دیجیتال یکی از معیار‌های مهم ترکیب تیم برنده است. به همین دلیل در این مطلب درباره ویژگی های صرافی ارز دیجیتال ایرانی Wallex و مقایسه آن با ویژگی های صرافی ارز دیجیتال کوین بیس صحبت کرده‌ایم. این مقایسه به شما کمک می‌کند تا با چشمان باز‌تری صرافی مناسب خود را انتخاب کنید.

معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال

با وجود گزینه‌های بسیار زیادی که برای انتخاب صرافی وجود دارد، چگونه می‌توانید بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی را انتخاب کنید؟ حواستان باشد بعضی از این ویژگی‌ها شاید در شروع کار به چشم نیاید، اما در مواقع بروز مشکل به داد شما خواهند رسید. این مسئله درباره پشتیبانی یک صرافی کاملا صدق می‌کند. شاید در ابتدا پشتیبانی ۲۴ ساعته یک صرافی اهمیتی نداشته باشد، اما در ادامه خواهید دید که این مسئله تا چه اندازه آسیب‌های روانی و مالی شما را در شرایط بحرانی کاهش می‌دهد! در اینجا ۷ مورد از مهمترین آنها آورده شده است:

۱ ـ امکان ارائه خدمات

آیا این صرافی به کشور یا محل زندگی شما خدماتی ارائه می‌دهد؟ اگر پاسخ شما منفی است، این صرافی را کنار بگذارید. مهمترین مسئله انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی ارائه خدمات است. شما که نمی‌خواهید در صورت بروز مشکل دستتان به جایی بند نباشد؟ باتوجه‌به تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، اگر محتاطانه در این مسیر قدم برندارید، سرمایه خود را از دست خواهید دارد!

۲ ـ رابط کاربری ساده

یکی از مزیت‌های مهم استفاده از هر سایت یا سامانه‌ای رابط کاربری آن است. کاربردان باید بتوانند بدون سردرگمی مسیر خود را در میان خدمات مختلف صرافی پیدا کنند. در غیر این صورت، احتمال خطا در انجام کار خیلی زیاد می‌شود. برخی از صرافی‌ها برای افراد مبتدی و پیشرفته مسیر‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند تا از بروز هرگونه سردرگمی احتمالی جلوگیری کنند.

۳ ـ نقد شوندگی یا نقدینگی

صرافی رمز ارز

 

نقد شوندگی یک صرافی نشان‌دهنده میزان سرعت معاملات و قیمت آن است. این ویژگی به معامله گران کمک می‌کند تا در صورت نیاز ارز دیجیتال خود را به قیمت مناسبی خریدوفروش کنند. در غیر این صورت، ممکن است شما مجبور شوید رمز ارز‌های خود را به قیمت کمتری بفروشید و به قیمت بالاتری خریداری کنید. اگر یک صرافی سفارش‌ها و معاملات زیادی را ثبت نمی‌کند، در زمان نیاز فوری به خرید و فروش ارز دیجیتال با مشکل مواجه خواهید شد.

۴ ـ تعداد رمز ارزها یا کوین‌های قابل معامله

محبوبیت بیت کوین پای هزاران نوع رمز ارز دیگر را به بازار ارز‌های دیجیتال بازکرده است. بااین‌وجود، صرافی‌ها تنها بخش محدودی از معامله این رمز ارزها را پوشش می‌دهند؛ بنابراین مطمئن شوید صرافی موردنظر شما رمز ارزهایی که می‌خواهید را ارائه می‌دهد.

۵ ـ امنیت

امنیت صرافی حرف اول را در میزان اعتماد سرمایه‌گذاران می‌زند! شما قبل از اینکه بخواهید بخشی از سرمایه خود را در اختیار صرافی قرار دهید، باید از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. هرچند به‌سختی می‌توان درباره امنیت صددرصدی صرافی‌های اظهار و نظر کرد، اما ویژگی‌هایی وجود دارد که امنیت دارایی شما را در صرافی بیشتر می‌کند. به‌عنوان‌مثال، کیف پول سرد یا آفلاین صرافی و کیف پول چند امضایی از این موارد هستند.

۶ ـ کارمزد معاملات

سود صرافی‌ها از همین کارمز‌د‌ معاملات می‌آید. شاید کارمزد اولین معیار انتخاب یک صرافی نباشد، اما افرادی که روزانه با معاملات زیادی سروکار دارند نباید از کنار این ویژگی ساده عبور کنند.

۷ ـ پشتیبانی

صرفای ارز دیجیتال

 

بازار رمز ارز‌ها با سرعت زیادی در حال تغییر است و اگر شما بخواهید روز‌ها منتظر یک جواب بمانید، عواقب مالی برایتان دارد. علاوه بر این، شما ممکن است در مسیر خرید و فروش با مشکل مواجه شوید و پول سرمایه شما در خطر باشد. در هر شرایطی پشتیبانی می‌تواند خیال شما را از مشکلات پیش‌بینی‌نشده راحت کند. به‌عنوان‌مثال صرافی coinbase به کاربران ایرانی اجازه عضویت می‌دهد، اما آیا این صرافی خارجی امکان پشتیبانی 24 ساعته از کاربران ایرانی خود را دارد؟

معیار‌های دیگری مثل شهرت یک صرافی هم می‌تواند تا حد زیادی مهر تایید را بر انتخاب آن بزند. شما اگر بخواهید به رستوران جدیدی بروید یا در هتل جدیدی اقامت داشته باشید چه‌طور متوجه کیفیت خدمات آنها می‌شوید؟ اسم آنها را گوگل می‌کنید و نظرات مردم را می‌خوانید. همین کار را برای صرافی‌های ارز دیجیتال نیز می‌توان انجام داد. مطمئن باشید که مردم به سرمایه خود بیشتر از شامی که خورده‌اند اهمیت می‌دهند!

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس یکی شناخته‌شده‌ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است. این صرافی تلاش کرده می‌کند تا همه  معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال را تا حد زیادی پوشش دهد.

رابط کاربری: اگر نگاهی به سایت والکس کنید، متوجه رابط کاربری ساده این سایت خواهید شد. همه چیز به طور مشخصی پیش روی کاربران قرار گرفته است.

امنیت: اجباری شدن تایید هویت دومرحله‌ای و رمزنگاری اطلاعات توسط پروتکل‌های SSL و اطلاع‌رسانی سریع تمام اتفاقاتی که در سامانه می‌افتد، نشان‌دهنده امنیت این سامانه است.

پشتیبانی: پشتیبانی ۲۴ ساعته در والکس یکی از موارد مهم رضایت کاربران این صرافی است. شما هفت روز هفته و شبانه‌روزی به کارشناسان آن دسترسی دارید.

شاید برای شروع والکس یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی با کمترین کارمزد نباشد، اما میزان حجم معاملات شما این کارمزد را کاهش می‌دهد. همچنین تنوع رمز ارزها و میزان نقد شوندگی این صرافی خود گویای همه چیز است!

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال کوین بیس

صرافی کوین بیس در کنار صرافی بایننس از صرافی‌های معروف ارز دیجیتال است. برخلاف صرافی Binance، این صرافی به کاربران ایرانی خود اجازه عضویت می‌دهد.

رابط کاربری: رابط کاربری آسان صرافی کوین بیس را به انتخاب اول افراد مبتدی تبدیل کرده است.

پشتیبانی:  خدمات مشتریان و پشتیبانی این صرافی ضعیف است و خیال کاربرانش از جهت آرام نیست.

تعداد رمز ارز‌ها: این صرافی از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، اما امکان معامله بسیاری از آلت‌کوین‌ها را ندارد.

رابط کاربری ساده آن باعث شده که این صرافی بیشتر مورد توجه افراد مبتدی قرار بگیرد، اما کارمزد بالای تراکنش‌های آن جای بحث دارد.

مقایسه صرافی های ارز دیجیتال Wallex و Coinbase

بررسی معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند تا بهتر بدانید چه ویژگی‌هایی از این دو صرافی را باهم مقایسه کنید. معیار‌های رابط کاربری، امنیت، پشتیبانی، کارمزد و تعداد رمز ارز‌ها برای مقایسه این دو صرافی مهم هستند.

رابط کاربری: هر دو رابط کاربری ساده‌ای دارند و افراد مبتدی کارکردن با این صرافی‌ها را ترجیح می‌دهند.

امنیت: صرافی والکس می‌تواند امنیت کاربران ایرانی را تضمین کند، اما کوین بیس تضمینی ندارد.

 پشتیبانی: پشتیبانی ۲۴ ساعته والکس قابل‌مقایسه با پشتیبانی نامشخص کوین بیس نیست.

کارمزد: کارمزد صرافی والکس کمتر از صرافی کوین بیس است.

تعداد رمز ارز‌ها: هر دو این صرافی‌ها ارزهای دیجیتال زیادی را برای معامله موجود دارند.

مقایسه این ویژگی‌ها نشان می‌دهند که صرافی ارز دیجیتال Wallex نسبت به Coinbase، یکی از معروف‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا مزیت‌های زیادی برای کاربران خود دارد.

چرا سرمایه گذاری صرافی ایرانی بهتر از خارجی است؟

وجود تحریم‌ها باعث می‌شود تا سرمایه گذاری در بازار‌های مالی خارجی با ریسک فراوانی همراه باشد. در صورت بسته‌شدن حساب شما، چیزی وجود ندارد تا بتوانید دارایی خود را به دست آورید. علاوه بر این، شما در ایران به پشتیبانی ۲۴ ساعته دسترسی دارید، چیزی که در صرافی‌های خارجی برای شما امکان‌پذیر نیست.