۰ نفر

پیش بینی جالب از نفوذ متاورس در وب سایتها

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 642590
پیش بینی جالب از نفوذ متاورس در وب سایتها

جان ریسیتیلو، مدیر عامل یونیتی، یکی از پیشروترین ارائه دهندگان موتورهای سه بعدی بلادرنگ، پیش بینی کرده که اینترنت در چند سال آینده به بخشی از متاورس تبدیل خواهد شد. این مدیر اجرایی پیش‌بینی کرد که بیشتر وب‌سایت‌ها به سمت متاورس حرکت خواهند کرد و این تغییر عمدتاً تا سال ۲۰۳۰ تکمیل خواهد شد. با این حال، طبق گفته Riccitiello، سایت‌های قدیمی همچنان در آن زمان وجود خواهند داشت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ اکنون چندین شرکت به این موضوع علاقه مند هستند که چگونه متاورس می تواند بخشی از زندگی ما در آینده نزدیک باشد. یونیتی، یک شرکت متخصص در ارائه راه‌حل‌های سه‌بعدی بلادرنگ، پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰ بیشتر اینترنت مبتنی بر متاورس خواهد بود.

جان ریسیتیلو، مدیر عامل این شرکت، اظهار داشت که وب سایت های دوبعدی به مقاصد متاورس تغییر مسیر خواهند داد. این مدیرعامل این اظهارات را در طی یک سخنرانی مهم در AWE، یک رویداد واقعیت افزوده، در هفته گذشته بیان کرد.

طبق پیش‌بینی انجام شده، اساسا وب‌ها سه نوع خواهند بود. اول، سایت‌هایی که کاملاً یکپارچه خواهد بود و به‌عنوان «مکان‌هایی که می‌توانید در آنها زندگی کنید» شناسایی می‌شود. نوع دوم مکان‌های دنیای واقعی را با قابلیت‌های گسترده‌تر ترکیب می‌کند و دسته دیگر، لایه‌ای بالاتر از دنیای امروزی خواهد بود و آن را تقویت می‌کند.

این تجارب متاورسی با استفاده از سخت‌افزارهای مخصوص قابل دسترسی خواهند بود اما همچنین باید با سخت‌افزارهای دیگر، مانند کامپیوترها و تلفن‌های همراه، سازگار شود.

مدیرعامل یونیتی همچنین در مورد اهمیت ویژگی بلادرنگ در این مقاصد متاورس اظهار نظر کرد، به این معنی که هر تعامل با این دنیاها برای اولین بار زمانی که اتفاق می‌افتد تجربه می‌شود، برخلاف فیلم‌ها که تعاملات همیشه یکسان است.

اینجاست که ارائه‌دهندگان موتور بلادرنگ وارد صحنه می‌شوند و به طراحان ابزارهایی برای ایجاد و ارتقای چنین تجربیات متاورسی می‌دهند.

یونیتی تنها شرکت موتور بلادرنگ علاقه مند به متاورس نیست. رقیب مستقیم آن، Unreal Engine ۵، توسعه یافته توسط اپیک گیمز، نیز یک رقیب با هدف ارائه دنیاها و تعاملات با کیفیت بالا برای برنامه های کاربردی متاورس است.