۰ نفر

با توسعه روزافزون دنیای دیجیتال؛

کدام کشورها بیشترین کاربران NFT را دارند؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴
کد خبر: 641749
کدام کشورها بیشترین کاربران NFT را دارند؟

طبق آخرین آمار ارائه شده در خصوص کشورهایی که بیشترین کاربران NFT را در جهان دارند، تایلند با بیشترین جمعیت فعال در این زمینه، در جایگاه نخست قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ بر اساس گزارش ارائه شده توسط استاتیستا، توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT در سال 2021 در میان برخی از کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی، از جمله تایلند، چین و ویتنام، محبوبیت قابل توجهی به دست آوردند.

همانطور که نمودار ارائه شده نشان می‌دهد، تایلند به عنوان کشوری با بیشترین تعداد کاربران NFT در جهان در سال 2021، با مجموع 5.65 میلیون کاربر، پیشتاز شد. به دنبال آن، برزیل با 4.99 میلیون کاربر و ایالات متحده با 3.81 میلیون کاربر قرار دارند.

با در نظر گرفتن جمعیت کشورها، تایلند همچنان از سایر کشورها در میان 10 کشور بزرگترین کاربران با 8.08 درصد از مردم آن از نظر این دارایی دیجیتال جلوتر بود. لازم به ذکر است که 3.67 درصد از جمعیت کانادا، کلکسیونرهای این دارایی را تشکیل می‌دهند، در حالی که سهم برزیل در این زمینه 2.33 درصد بود.

طبق گفته فوربس، NFT به عنوان یک دارایی دیجیتالی تعریف می شود که اشیاء دنیای واقعی مانند هنر، موسیقی، آیتم های درون بازی و ویدیوها را نشان می دهد. NFTها اغلب با رمزارزها، به صورت آنلاین خرید و فروش می شوند و معمولاً با همان نرم افزار زیربنایی مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال رمزگذاری می شوند.

این آیتم‌های دیجیتالی به دلیل منحصربه‌فرد بودن محبوب هستند، زیرا کدهای شناسایی مشخصی دارند که هنگام ایجاد یا «طراحی» به آن‌ها متصل می‌شوند (منتشر می‌شوند تا دیگران بتوانند آن‌ها را بخرند).

طبق گزارش شرکت داده‌های بلاک چین Chainalysis، تا سال 2021، ارزش بازار NFT به بیش از 41 میلیارد دلار افزایش یافته بود، که تقریباً با اندازه بازار هنر معمولی رقابت می‌کرد که در سال 2020 به 50 میلیارد دلار رسید.

با این حال، بازار NFT در ماه گذشته شاهد سقوط بود، زیرا طبق گزارش ورلد استریت ژورنال، فروش NFT به طور میانگین روزانه به حدود 19000 مورد کاهش یافت که کاهش 92 درصدی نسبت به اوج حدود 225000 در سپتامبر را نشان می‌دهد.

این مساله عمدتا به دلیل کاهش ارزش ارزهای دیجیتال، ترس از کلاهبرداری و افزایش نرخ تورم بوده که تمایل مردم به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک را کاهش داد.

رونق بازار NFT در آسیای جنوب شرقی به عواملی مثل محبوبیت بازی های درآمدزا مانند اکسی اینفینیتی ارائه شده توسط شرکت ویتنامی اسکای میویس (Sky Mavis) و همچنین افزایش تعداد هنرمندانی که می توانند آثار خود را در این زمینه به نمایش بگذارند، مربوط بوده است.

کاربران می توانند NFT های زمین مجازی را نیز بخرند، مانند فروش مجازی متاورس تایلند در اکتبر 2021، زمانی که خریداران برای خرید بلوک های زمین در مرکز شهر مجازی بانکوک دعوت شدند.

با این حال، از آنجا که مبنای کمی برای ارزیابی آنها وجود دارد و عمدتا به صورت سفته‌بازی خرید و فروش می‌شوند، کارشناسان مالی نسبت به اتکای بیش از حد به NFT ها هشدار می دهند.

همانطور که چوین تینگ وبر، مدیر عامل MoneyOwl، مشاور مالی بیونیک، به یاهو نیوز می گوید: "NFT ها بر اساس فعالیت اقتصادی شرکت ها یا کشورها، بازده اقتصادی اساسی ندارند. ساختار بازده آنها بر اساس گمانه زنی و بی ثبات است: شما می توانید به صورت نجومی برنده شوید اما همچنین می توانید همه چیز را از دست بدهید. به همین دلیل، او به کاربران پیشنهاد می‌کند سرمایه‌ای که به آن متکی نیستند را در NFT سرمایه‌گذاری کنند."

در نمودار ارائه شده، کشورهایی که بیشترین کاربر NFT را دارند مشاهده می‌کنید؛

2