۰ نفر

با راه حل مقیاس ‌پذیری لایه ۲؛

کاهش ۹۸ درصدی هزینه تراکنش ها در بستر اتریوم

۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 637349
کاهش ۹۸ درصدی هزینه تراکنش ها در بستر اتریوم

​بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، جهان روز جمعه اعلام کرد که راه حل مقیاس ‌پذیری لایه ۲ Optimism را ادغام کرده است و به کاربران امکان می‌دهد بدون واریز در شبکه اصلی اتریوم ETH را به Optimism واریز کنند.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی ؛ بایننس راه حل مقیاس پذیری لایه 2 اتریوم Optimism را ادغام می‌کند. فناوری Optimism، با استفاده از مجموعه‌های optimistic rollups، یک راه‌حل مقیاس‌بندی لایه ۲ برای اتریوم است که هدف آن کمک به کاهش هزینه‌ها و بهبود سرعت تراکنش‌ها است. طبق داده‌های Defi Lama، اتریوم تاکنون همچنان زنجیره اصلی برای فعالیت‌های Defi و NFT های مختلف است. به طوری که با ارزش کل قفل شده (TVL) بالغ بر ۷۰.۳ میلیارد دلار و نزدیک به ۴۸۶ پروتکل مختلف DeFi با استفاده از این فناوری بر شبکه اصلی اتریوم، فعالیت می‌کنند. با این حال، هزینه شبکه اتریوم به دلیل ازدحام شبکه و نوسانات بازار به طور معمول بالا باقی می‌ماند.

هزینه‌های تراکنش هزینه پردازش و ذخیره اطلاعات است. به عنوان مثال، طبق داده‌های Dune Analytics، هزینه گاز Optimism در حال حاضر 98 برابر کمتر از معادل آن بر روی شبکه اصلی اتریوم است. Optimism و Arbitrum در حال حاضر دو راه حل پیشرو Optimistic Rollup اتریوم هستند که از نظر سرعت و هزینه تراکنش نسبت به شبکه‌های لایه 1 اتریوم برتری دارند.

کاهش ۹۸ درصدی هزینه تراکنش‌ها در بستر اتریوم

 

طبق داده‌های زنجیره‌ای که توسط Defi Llama ردیابی شده است، Optimism دارای ارزش کل 304.1 میلیون دلار در زنجیره خود است و نزدیک به 40 پروژه مختلف Defi در حال استفاده از فناوری آن هستند. علاوه بر Optimistic Rollups، ZK-rollups یکی دیگر از راه حل های مقیاس پذیری لایه 2 اتریوم است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.