۰ نفر

فعالان عمده بازار رمزارزها؛

جابجایی حدود ۱۲ هزار بیت‌کوین بین دو نهنگ‌

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 636112
جابجایی حدود ۱۲ هزار بیت‌کوین بین دو نهنگ‌

طبق پیامی از پلتفرم وال آلرت (Whale alert) یا هشدار نهنگ‌ها که ردیابی تراکنش‌های مبتنی بر بلاکچین را دنبال می‌کند، ۱۱.۸۳۵ بیت‌کوین بین دو کیف پول ناشناخته جا به جا شدند.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ در طول روز میلیون‌ها معامله در شبکه بلاک‌چین انجام می‌شود و این تعداد معاملات به سرعت در حال رشد و افزایش است. با محبوبیت رمزارزها در بین مردم این شبکه مدام در حال گسترش است. در بین این معاملات می‌توان به تراکنش‌های بزرگتری که شرکت‌ها و سرمایه گذاران اصلی انجام می‌دهند نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است که معاملات رمزارزها بدون نظارت افراد یا موسسات یا ارگان خاصی انجام می‌شود و کسی آنها را کنترل نمی‌کند ، اما ما می‌توانیم در دنیای رمزارزها حرکات و معاملات تمامی نهنگ‌ها را زیر نظر بگریم تا بتوانیم با استفاده از تحلیل تکنیکال و اخبار مهم به همراه رفتار نهنگ‌ها، معاملات و سرمایه‌گذاری‌های بهتری برای خود داشته باشیم. منابع و سایت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که می‌توانند شما را در ردیابی تراکنش معاملاتی نهنگ‌ها آگاه کنند. اما می‌توان به جرات گفت که سایت Whale alert مرجع ترین منبع در این حوزه است. اگر روی این لینک کلیک کیند، تراکنشی را می‌بینید که در آن 11 هزار و 835 عدد بیت‌کوین بین دو کیف پول ناشناس جا به جا شده‌اند. این میزان جابه‌جایی که نزدیک به 350 میلیون دلار است، با کارمزدی تقریبا کمتر از یک دلار صورت گرفته است.

جابجایی بتی کوینجابجایی بیت کوین2

بدون شک این میزان نقل و انتقال بیت‌کوین در یک تراکنش، بین دو نهنگ این رمزارز صورت گرفته است، در ادامه توضیح می‌دهیم که این رفتار نهنگ‌های چه تاثیری بر بازار می‌تواند داشته باشد.

انتقال ارزدیجیتال توسط نهنگ‌ها چه تاثیری در بازار رمزارزها دارد؟

کیف پول

انتقال رمزارزها توسط نهنگها بستگی به نوع رفتار آنها در بازار معاملاتی دارد که آیا این رفتار منجر به ترس و فروش در بازار رمزارزها می‌شود و یا اینکه می‌تواند سبب صعودی شدن در بازار رمزارزها شود. به طور کلی نقل و انتقالات نهنگ‌ها را می‌توان به چند نوع تقسیم بندی کرد.

  • زمانی که نهنگ‌ها تصمیم می‌گیرند وارد بازار شوند و به صورت هماهنگ شده مقدار زیادی رمزارز را از کیف پول شخصی خود به صرافی‎ها انتقال می‎هند، این امر نشان‌گر فروش آن رمزارز است که می‌تواند قیمت آن را پایین بیاورد.
  • اما در نوع دوم تمامی رفتار نهنگ‌ها تقریبا بالعکس رفتار نوع اول انجام می‌شود، یعنی زمانی که نهنگ‌ها رمزارزی را از داخل صرافی به کیف پولشان انتقال می‌دهند، نشان دهنده خرید سنگین آنها در بازار است و اینکه میخواهند رمزارز مورد نظرشان را هولد کنند.
  • گاهی مواقع هم نقل و انتقالات یک رمزارز بین دو نهنگ یا دو کیف پول ناشناخته صورت می‌گیرد. در این حالت مشخص نیست که هدف از این کار چه چیزی بوده است و باید معیارهای بیشتری بررسی شوند.

اگر این حجم از انتقال پول را بانک‌ها انجام می‌دادند

هنگام انتقال پول از طریق بانک یا خدمات انتقال، ممکن است پول شما از طریق بانکهای واسطه یا مکاتبات هدایت شود. این اتفاق وقتی می‌افتد که یک بانک رابطه مستقیمی با موسسه لازم برای ارسال پول به آن نداشته باشد. در این حالت، بانک از واسطه‌ای برای انتقال پول شما استفاده می‌کند. حال، آیا استفاده از یک واسطه هزینه و کارمزدی دارد؟ البته که دارد. به عنوان مثال برای انتقال همین 350 میلیون دلار، باید کلی مراحل قانونی سپری شود و هزینه کارمزد دریافت می‌شود.

بیت کوین2

مزیت بیت‌کوین در اینجا حذف حجم از هزینه‌های واسطه حداقل در هنگام انتقال بیت‌کوین به شخص دیگری است. برای انتقال بیت‌کوین، نیاز به پرداخت مبلغ معامله یا کارمزدی می‌باشد که در مقایسه با مبلغ واسطه بانکی ناچیز است. آن توسط ماینر‌ها برای تایید تراکنش‌ها دریافت می‌شود.

 

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.