۰ نفر

گسترش پذیرش رمزارزها؛

سرمایه گذاری رییس سابق گوگل در رمزارزها

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبر: 632163
سرمایه گذاری رییس سابق گوگل در رمزارزها

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل که دارایی خالص او 22.8 میلیارد دلار است، اعلام کرد که مقداری از دارایی خود را در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده است. وی همچنین اقتصاد وب3 را جالب می‌داند و اشاره کرد که این پلتفرم‌ها و الگوهای استفاده شگفت‌انگیز هستند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ اریک اشمیت، مدیر عامل و رییس سابق گوگل در مصاحبه ای با CNBC که پنجشنبه منتشر شد، درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و Web3 صحبت کرد.

اشمیت از سال 2001 تا 2011 به عنوان مدیرعامل گوگل فعالیت کرد. او تا سال 2017 به عنوان رییس اجرایی و تا سال 2020 مشاور فنی باقی ماند. دارایی خالص او بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ در حال حاضر 22.8 میلیارد دلار است.

در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، وی اعلام کرد که بخشی از دارایی خود را به خرید ارزهای دیجیتال اختصاص داده است. البته اشمیت نامی از سکه‌هایی که روی آنها سرمایه‌گذاری کرده نبرد. او همچنین تصریح کرد که به تازگی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است.

این مرد 67 ساله توضیح داد که برای او جالب ترین بخش بلاک چین، وب3 است. وی اظهار کرد: "یک مدل جدید که در آن شما به عنوان یک فرد هویت خود را کنترل می کنید و در آن مدیریت متمرکزی وجود ندارد، بسیار قدرتمند است."

مدیر سابق گوگل اشاره کرد که اگر امروز به عنوان یک مهندس نرم افزار شروع به کار می کرد، می خواست روی الگوریتم های هوش مصنوعی یا وب3 کار کند.

اشمیت تصریح کرد که علاقه او به وب 3 شامل "توکنومیکس" است که به ویژگی های خاص عرضه و تقاضای ارزهای دیجیتال مربوط می شود.

رییس سابق گوگل با اشاره به اینکه وب3 می‌تواند با مدل‌های جدیدی برای مالکیت محتوا و روش‌های جدید جبران خسارت به مردم ارائه شود، توضیح داد: "اقتصاد وب3، این پلتفرم ها و الگوهای استفاده جالب هستند."

با  این حال او اشاره کرد که این حوزه هنوز به اندازه کافی کارآمد نیست، اما این اتفاق خواهد افتاد.