۰ نفر

افزایش روزافزون محبوبیت ارزهای دیجیتال؛

کاندیدای نخست وزیری کانادا با بیت کوین ناهار خرید! + فیلم

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبر: 625416
کاندیدای نخست وزیری کانادا با بیت کوین ناهار خرید! + فیلم

پیر پویلیور، کاندیدای نخست وزیری کانادا اخیرا به منظور اعلام حمایت خود از رمزارزها، برای خرید ناهار خود از شبکه لایتنینگ بیت‌کوین استفاده کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ پیر پویلیور، کاندیدای حزب محافظه‌کار برای نخست وزیری کانادا، در کارزار انتخاباتی خود از بیت‌کوین حمایت کرده و اخیرا از این رمزارز پیشرو برای خرید ناهار در یک رستوران که طرفدار ارز دیجیتال بوده، استفاده کرده است.

ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پویلیور از راه‌حل لایه دوم، شبکه لایتنینگ، برای ارسال وجه پرداختی خود به تاهینی (Tahini)، یک رستوران زنجیره‌ای که تمام سود خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده، استفاده می‌کند.

کاندیدای نخست وزیری کانادا با بیت کوین ناهار خرید!

این رستوران زنجیره‌ای توسط دو برادر به نام علی و عمر همام راه‌اندازی شده که ادعا می‌کنند استفاده از بیت‌کوین به گسترش کسب و کار آنها در بحبوحه بیماری همه‌گیر کرونا و تورم روزافزون کمک قابل توجهی کرده است.

استراتژی این رستوران در استفاده از بیت‌کوین توسط سایر شرکت‌ها، از جمله شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی که در نزدک فهرست شده و بیش از 125 هزار بیت‌کوین در اختیار دارد، نیز استفاده شده است.

این رستوران زنجیره‌ای همچنین خودپردازهای بیت‌کوین را در محل‌های مختلف نصب کرده تا کارمندان و مشتریان را به خرید ارزهای دیجیتال تشویق کند. با این حال، پرداخت‌های بیت‌کوینی را نمی‌پذیرد و مردم را به ذخیره این رمزارز تشویق می‌کند.

بر اساس گزارش سی‌بی‌سی نیوز، پویلیور ظاهراً به دنبال جلب رضایت فضای گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بوده و در کمپین خود، طرفداری از رمزارزها را اعلام کرده است.

وی اظهار کرده: "دولت در حال تخریب دلار است؛ بنابراین کانادایی‌ها باید آزادی استفاده از پول‌های دیگر مانند بیت‌کوین را داشته باشند."

کاندیدای نخست وزیر کانادا اذعان داشته که انتخاب و رقابت می‌تواند "پول و محصولات مالی بهتری را در اختیار کانادایی‌ها قرار دهد"، در حالی که به آنها اجازه می‌دهد "با امکان انتخاب ارزهای دیجیتال، از تورم دور باشند".

پویلیور گفته است که امیدوار است با استان‌ها برای از بین بردن قوانین متناقض در خصوص رمزارزها همکاری کرده و در عین حال از سرکوب این فضا جلوگیری کند.