۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ژاپن به دنبال توقف استفاده روسیه از رمزارزها

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۵
کد خبر: 618016
ژاپن به دنبال توقف استفاده روسیه از رمزارزها

از آنجا که مقامات مالی در سراسر جهان همچنان به هدف قرار دادن نهادهای تحریم شده روسیه ادامه می دهند، رگولاتورها در ژاپن به همراه انجمن رمزنگاری این کشور در تلاش هستند تا شکاف هایی را که ممکن است برای دور زدن تحریم ها استفاده شود، پیدا کرده و ببندند. با این حال، این دو نهاد گفته اند که به دنبال مسدود کردن دسترسی همه روس ها به رمزارزها نیستند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) و انجمن تبادل دارایی‌های مجازی و رمزنگاری ژاپن گفته‌اند که در تلاش هستند راه‌هایی برای جلوگیری از فرار نهادهای روسی در لیست سیاه از تحریم‌ها از طریق استفاده از رمزارز  پیدا کنند. اقدام ژاپن برای هدف قرار دادن کاربران رمزارز روسی اندکی پس از آن صورت گرفت که توکیو تحریم هایی را علیه مقامات روسی از جمله ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور اعمال کرد.

از سوی دیگر، گزارشی حاکی از آن است که با این حال، دو طرف در مورد طرحی برای مسدود کردن تمام کاربران روسی بحث و بررسی نمی کنند. در عوض، این گزارش می‌گوید که تنظیم‌کننده بر روی یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از هر کسی که از رمزارز  برای فرار از تحریم‌ها استفاده می‌کند، متمرکز است.

برخی از صرافی های اصلی رمزارز از مسدود کردن همه کاربران روسی خودداری کرده اند، یکی از این صرافی‌ها، کراکن، گفت که نمی‌تواند حساب‌های مشتریان روسی را بدون الزام قانونی مسدود کند.

اثربخشی تحریم ها علیه روسیه

در همین حال، یک گزارش بلومبرگ به نقل از شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن می‌گوید که به پارلمان این کشور توضیح می‌دهد که چگونه توکیو برای رفع حفره‌هایی که ممکن است توسط روس‌های تحریم شده مورد سوء استفاده قرار گیرد، تلاش می‌کند. او گفت:

ما از نزدیک وضعیت تسویه حساب‌هایی مانند دارایی‌های کریپتو و SPFS را دنبال می‌کنیم تا از اثربخشی تحریم‌ها علیه روسیه مطمئن شویم.

افشاگری‌ها مبنی بر اینکه ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای مسدود کردن نهادهای تحریم‌شده روسیه است، تنها چند روز پس از تایید برخی صرافی‌های رمزارز کره جنوبی مبنی بر اینکه اکنون کاربران را از کشورهایی که در لیست تحریم ها هستند مسدود می‌کنند، منتشر می‌شود.