۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

تامین برق استخراج رمزارز توسط نیروگاه برق آبی کاستاریکا

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶
کد خبر: 598657
تامین برق استخراج رمزارز توسط نیروگاه برق آبی کاستاریکا

یک رودخانه کوچک در میان مزارع قهوه، مزارع نیشکر و یک جنگل، انرژی یک نیروگاه برق آبی در کاستاریکا را تامین کرده که صدها کامپیوتر متصل به کسب و کار استخراج ارز دیجیتال را تغذیه می‌کند.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ بیش از 650 دستگاه از 150 مشتری بدون وقفه از هشت کانتینر که توسط کارخانه در کنار رودخانه پواس، در 35 کیلومتری از سن خوزه، پایتخت کشوری که تقریبا تمام انرژی خود را از منابع سبز تولید می‌کند، کار می‌کنند.

این نیروگاه پس از 30 سال مجبور شد دوباره عملکرد خود را بهبود ببخشد؛ زیرا دولت خرید برق را در طول بیماری همه‌گیر به دلیل تامین برق مازاد در این کشور آمریکای مرکزی، جایی که این ایالت انحصار توزیع انرژی را در اختیار دارد، متوقف کرد.

ادواردو کوپر، رییس کسب و کار خانوادگی که مالک مرکز داده CR و کارخانه مزرعه 60 هکتاری است، گفت: ما مجبور شدیم فعالیت را به مدت 9 ماه متوقف کنیم و دقیقا یک سال پیش در مورد بیت‌کوین، بلاک‌چین و استخراج دیجیتال شنیدم. من در ابتدا بسیار مشکوک بودم، اما دیدیم که این تجارت انرژی زیادی مصرف می کند و ما مازاد انرژی داریم.

این شرکت برق آبی با سه نیروگاه خود به ارزش 13.5 میلیون دلار و ظرفیت سه مگاوات، 500هزار دلار برای کامپیوترهای استخراج ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد.

کوپر گفت که ماینرهای بین‌المللی ارزهای دیجیتال به دنبال انرژی پاک و ارزان و یک اتصال اینترنتی پایدار هستند که کاستاریکا به وفور از آن برخوردار است. با این حال، او گفت که دولت کاستاریکا باید در مورد تلاش برای جذب کسب و کار استخراج رمزارز جدی‌تر باشد، اگرچه او جزئیات خاصی ارائه نکرد.

کاستاریکا برخلاف السالوادور که اولین کشور در جهان بود که بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی در سپتامبر 2021 پذیرفت، فاقد مقررات خاصی برای ارزهای دیجیتال است.

بانک مرکزی کاستاریکا گفت که فضایی را برای نوآوری‌های فناوری فراهم می‌کند تا صنعت فین‌تک شکل بگیرد و دائما تحولات را زیر نظر دارد.