۰ نفر

سقوط ۱۵هزار دلاری رمزارز مشهور در یک روز!

۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 586843
سقوط ۱۵هزار دلاری رمزارز مشهور در یک روز!

قیمت بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، امروز (شنبه) شاهد سقوط نزدیک به ۱۰هزاردلاری در مدت تقریباً یک ساعت بود.

 به گزارش راشاتودی، قیمت بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، امروز (شنبه) شاهد سقوط نزدیک به 10هزاردلاری در مدت تقریباً یک ساعت بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت این رمزارز به روند نزولی خود در بحبوحه ظهور سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون ادامه داد و به 42000 دلار رسید و سپس به 45000 دلار بازگشت.

قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته حدود 15000 دلار کاهش نشان می‌دهد. هر سکه این ارز دیجیتال در ساعت 08:16 به‌وقت گرینویچ تقریباً 47,580 دلار معامله شد که 16.14 درصد در روز کاهش داشت و نسبت به بالاترین رقم سال جاری میلادی یعنی 69,000 دلار که در 10 نوامبر به آن رسیده بود، 31.6 درصد کاهش یافت.

در عین حال، اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، با حدود 14 درصد کاهش به حدود 3942 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، هر دو ارز دیجیتال از زمان شناسایی سویه اومیکرون در آفریقا دچار تلاطم شده‌اند. در اواخر ماه نوامبر، بیت‌کوین به پایین‌ترین حد هفت‌هفته‌ای خود در حدود 54000 دلار سقوط کرد و وارد قلمروی بازار خرس شد.

آخرین افت این بازار به سخنان تند جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا نسبت داده شده است.

روز سه‌شنبه، پاول در نشست یک هیئت سنا تأکید کرد که بهتر است فدرال رزرو با سرعت بیشتری خرید دارایی‌ها را کاهش دهد و زمان آن رسیده است که کلمه «گذرا» برای توصیف تورم کنار گذاشته شود.

کاهش ارزش این دو ارز پیشرو نشان‌دهنده سقوط گسترده‌تر در بازار دیگر رمزارزها بود، به‌طوری که برخی از ارزهای دیجیتال طی 24 ساعت گذشته 20 درصد کاهش یافتند.