۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط بیت کوین به پایین ترین سطح شش هفته ای / بازار تحت فشار فروش عمده

۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 584444
سقوط بیت کوین به پایین ترین سطح شش هفته ای / بازار تحت فشار فروش عمده

از آنجا که پس از رشد اخیر بیت‌کوین و نزدیک شدن آن به خط مقاومت ۶۰هزار دلاری حجم فروش افزایش یافت، این رمزارز روز جمعه سقوط قابل توجهی تجربه کرد.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت‌کوین پس از افت چشمگیر، به پایین‌ترین سطح خود از هفته دوم اکتبر سقوط کرد.  در تاریخ ۲۶نوامبر، این رمزارز تقریبا ۵هزار دلار از دست داد و امیدواری به روند صعودی از دست رفت.

هدف بعدی بیت‌کوین: کانال ۵۴هزار دلاری

بر اساس داده‌های کوین تلگراف و تریدینگ ویو، در زمان نوشتن این گزارش، در بحبوحه نوسانات شدید بازار، بیت‌کوین به سمت کانال ۵۴هزار دلاری حرکت می‌کند. پس از اینکه بیت‌کوین در اواخر روز پنجشنبه به سمت خط مقاومت ۶۰هزار دلاری حرکت کرد، دارندگان این رمزارز با فشار فروش قابل توجهی مواجه شدند.

چند ساعت بعد، بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ماه اکتبر بازگشت. از آنجا که حجم نقدینگی این رمزارز از ۶۳۰میلیون دلار عبور کرد، سرمایه‌گذاران شاهد ضرر قابل توجهی در روز جمعه بودند.

با این حال، همه از این اتفاق متعجب نشدند. میشائل ون دی پاپ، یکی از کارشناسان بازار، قیمت فعلی بیت‌کوین را جالب خواند.

دلار آمریکا روند صعودی را معکوس کرد

در این بین، آلت‌کوین‌ها به طور کامل از روند نزولی بیت‌کوین پیروی نکرده و برخی از توکن‌های اصلی ضرر بیشتری را نسبت به این رمزارز تجربه کردند. در مقایسه با سقوط ۴.۸ درصدی بیت‌کوین، اتریوم ۵.۸درصد از دست داد و برخی رمزارزهای دیگر نیز ضرر حدود ۱۰ درصدی را نسبت به روز گذشته تجربه کردند.

وان دی پاپ به معامله‌گران توصیه کرد از آنجا که بازارها همواره شاهد نوسانات در کوتاه مدت بوده‌اند، "پامپ" روی آلت‌کوین‌ها را دنبال نکنند.

در این بین، شاخص دلار هم به بالاترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۰ رسید. معمولا بین دلار و بیت‌کوین همبستگی معکوس وجود دارد.

نمودار یک ساعته شاخص دلار آمریکا 

1

نمودار یک ساعته قیمت بیت‌کوین

2