۰ نفر

ایست ‌قانونی به رمزارزها

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵
کد خبر: 551063
ایست ‌قانونی به رمزارزها

دعوا بین شرکت ریپل (Ripple Labs) و کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دامن بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی دنیا را گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  پرونده اخیر براد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل شرکت ریپل حالا بایننس را هم درگیر خود کرده است. وکلای برد گارلینگ‌هاوس درخواست اسناد بایننس را در اعتراض بین‌المللی به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه می‌دهند. تیم حقوقی می‌گوید: «پیشنهادهایی که کمیسیون بورس و اورق بهادار داده است، تاکنون در این کشور انجام نشده و حتی تابع قانون اساسی کشور نیست. اتریوم هم در روز چهارشنبه در آستانه ارتقای شبکه بلوکی خود به نام هاردفورک لندن که باعث تغییر روند پردازش تراکنش‌ها می‌شود، حدود یک درصد سقوط کرد.

دادخواهی کمیسیون بورس و اوراق بهادار

بر اساس اسناد دادگاه که در نیویورک واقع شده است، تیم حقوقی گارلینگ‌هاوس از بایننس، اسناد «مربوط محرمانه و دسترسی محدود به پرونده» را درخواست کرده است. در این پرونده به قوانین ایالات متحده درباره وزارت امور خارجه و کنوانسیون لاهه استناد شده و از دادگاه خواسته شده است که نامه‌ای از اداره مرکزی درخواست کند تا شواهدی را از بایننس جلب کند.

در این پرونده به گزارش کوین‌تلگراف ذکر شده است: «آقای گارلینگ‌هاوس بر مبنای حسن نیتی که دارد تصور می‌کند هلدینگ بایننس مدارک و اطلاعات خاصی را در اختیار دارد که به این پرونده مربوط می‌شود و مشخصا‌ در رابطه با آن دسته از تراکنش‌های ریپل است که ظاهرا گارلینگ‌هاوس در پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال خارجی انجام داده است.»

آقای گارلینگ‌هاوس بر اساس حسن‌نیت خود به دنبال کشف این است که بایننس دارای اسناد و اطلاعات منحصر به فردی درباره این پرونده و به طور خاص درباره فرآیندی است که طی آن معاملات ریپل توسط مدیرعامل آن در پلتفرم‌های معاملات دارایی‌های دیجیتالی خارجی انجام شده است. به نظر می‌رسد که وکلا قصد دارند با مطرح کردن این موضوع که مدیرعامل ریپل بیش از ۳۵۷ میلیون توکن XRP را در پلتفرم‌های بین‌المللی و به سرمایه‌گذارانی از سراسر جهان فروخته است، ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به چالش بکشند. این تیم حقوقی با استناد به بخش پنجم قانون اوراق بهادار آمریکا که در سال ۱۹۳۳ تصویب شده است، توضیح می‌دهند که ادعای کمیسیون بورس آمریکا در رابطه با غیرقانونی بودن فروش توکن‌های ریپل، تنها به فروش‌ و عرضه اوراق بهادار در داخل ایالات متحده مربوط می‌شود و معاملات خارجی را در بر نمی‌گیرد. اسناد خواسته‌شده از بایننس هم ممکن است حاوی شواهدی باشد که این ادعا را تایید می‌کند. فروش توکن‌های ریپل توسط شرکت به طور عمده روی پلتفرم‌های معاملات دارایی‌های دیجیتال خارج از ایالات متحده انجام شد. این موضوعی است که وکلا به دنبال اثبات آن هستند چرا که به پیشنهادهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار مرتبط است و می‌تواند بر روند دادگاه اثرگذار باشد.

این درخواست بخشی از شکایتی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه ریپل در ماه دسامبر تشکیل داده است و ادعا می‌کند که این شرکت، با مدیریت گارلینگ‌هاوس و کریس لارسن، با فروش توکن ریپل خود، «در حال فروش و عرضه اوراق بهادار دارایی دیجیتال ثبت‌نشده و جاری» بوده‌اند. تیم حقوقی ریپل قبلا ادعا کرده‌بود که ریپل بیشتر شبیه بیت‌کوین‌(BTC) یا اتریوم‌(ETH) است که نهاد نظارتی آنها را به عنوان اوراق بهادار به عنوان کالا طبقه‌بندی کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد این شرکت با به چالش کشیدن ادعاهای مربوط به فروش توکن داخلی و بین‌المللی، سعی می‌کند دست بالا را در پرونده به دست بیاورد.

  ارتقای شبکه دومین رمزارز بزرگ

اتریوم پیش از ارتقای شبکه خود رشد کرد و در ۱۵ روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت. ارزش این رمزارز امسال بیش از سه برابر شده است و از بیت‌کوین، بزرگ‌ترین رمزارز جهان پیشی گرفته، هرچند هر دو به‌شدت از بالاترین رکورد‌های ماه می ‌فاصله گرفته‌اند.