۰ نفر

تسلا امکان خرید خودرو با بیت کوین را متوقف می کند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۳۵
کد خبر: 527633
تسلا امکان خرید خودرو با بیت کوین را متوقف می کند

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا با انتشار توییت جنجالی، از توقف امکان خرید خودروهای تسلا با بیت کوین خبر داد. وی این تصمیم را به دلیل نگرانی در مورد آسیب‌های زیست محیطی گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو؛ بلافاصله پس از انتشار توییت ایلان ماسک، قیمت بیت کوین با افت حدود ۱۰ درصد روبرو شد که بسیاری از تحلیلگران این ریزش را به توییت وی نسبت می دهند. اکنون و در زمان نوشتن این خبر، قیمت بیت کوین طی یک روز گذشته (تایم فریم ۲۴ ساعته) با افت ۱۲.۲۴ درصدی روبرو است.

روز چهارم فروردین‌ماه یعنی ۴۹ روز قبل، ایلان ماسک نظر دیگری داشت و مشخص بود به بیت کوین توجه می‌‌کند. کمتر از دو ماه قبل تسلا از امکان خرید خودروهای این شرکت با رمزارز محبوب بیت کوین خبر داد. اما اکنون ورق برگشته، ایلان ماسک نظرش تغییر کرده است و می‌گوید نگران محیط زیست است.

کمی به عقب‌تر برگردیم بهمن‌ماه نیز تسلا با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری روی بیت کوین، به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران بازار باعث شد قیمت این رمزارز در عرض ۲۴ ساعت افزایش چشمگیری پیدا کند و حتی باعث شد بیت کوین قله‌ جدید قیمتی را فتح کند.

15776_647

این سوال پیش می‌آید، روزی که ایلان ماسک هشتگ بیت کوین را به قسمت بیوگرافی خود اضافه کرد، وارد سرمایه گذاری در این حوزه شد و حتی این رمزارز محبوب را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت برای خودروهای تسلا پیشنهاد داد،‌ آیا به موضوعات زیست محیطی توجهی نداشت؟

حالا بعد از گذشت چند ماه، ایلان ماسک می‌گوید نگران آسیب‌های زیست محیطی و مصرف بیشتر سوخت‌های فسیلی است و به همین دلیل امکان خرید خودروهای تسلا را با بیت کوین متوقف می‌کند.

مدیرعامل تسلا به دنبال رمزارزهایی است که کمتر از یک درصد انرژی بیت کوین را مصرف می‌کنند. وی می‌گوید رمزارزها در بسیاری از موارد ایده خوبی هستند و آینده امیدوار کننده‌ای دارند. اما وی نگران وضعیت محیط زیستی است و استخراج بیت کوین می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را برای محیط زیست ایجاد کند.

15777_838

ایلان ماسک تصمیم گرفته تجارت بیت کوین را تا زمانی که بتوان این رمزارز را با منابع انرژی پایدار استخراج کرد، به حالت تعلیق درآورد. وی می‌گوید به دنبال رمزارزهای دیگری است که کمتر از یک درصد انرژی بیت کوین را مصرف کنند.

گفتنی است در زمان انتشار این خبر، هنوز در وب سایت تسلا امکان خرید خودروهای تسلا با بیت کوین وجود دارد و هنوز این امکان منتفی نشده است.

برخی تحلیلگران بازار می‌گویند ایلان ماسک به دنبال جایگزین کردن دوج کوین و ارزش دادن به این رمزارز است. برخی دیگر نیز معتقد هستند،‌ وی نبض نوسانات بازار را با توییت‌های خود در دست گرفته است. باید دید طی ساعات و روزهای آینده قیمت بیت کوین روند صعودی را طی می‌کند یا باید منتظر ریزش قیمت این رمزارز محبوب بود.