۰ نفر

کاغذ دیواری به همراه معرفی انواع آن _ دکور آفیس

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 650169
کاغذ دیواری به همراه معرفی انواع آن _ دکور آفیس

کاغذ دیواری یک پوشش طرح دار برای دیوار است که از یکنواختی آن جلوگیری می کند. برخی از پوشش ها برای دیوار مانند رنگ، یک سطح یکنواخت را ایجاد می کنند.

 انواع متنوع آن به صورت ساده و طرح دار تولید می شود که هر کدام با توجه به برند تولید کننده دارای جنس خاصی هستند. مثلا در حال حاضر دیوار پوش های مرغوب، از جنس پی وی سی ساخته می شوند. از این رو مقاومت بالا و طول عمر مناسب دارند. همین امر سبب شده است که اکثر افراد این نوع پوشش را انتخاب کنند. می توان از آن برای تزیین دیوارهای فضا ها با کاربری متنوع استفاده کرد. اما شاید بتوان گفت که این نوع متریال برای پوشش دیوار بیشتر در منازل مسکونی کاربرد دارد.

یکی از دلایل فروش کاغذ دیواری، طرح های متنوع آن است. در گذشته تنها از طرح های کلاسیک یا سنتی استفاده می شد. اما با ورود پوشش های جدید مانند پوستر دیواری، طرح های چاپ شده روی کاغذ دیواری نیز بیشتر شدند. از این رو می توانیم برای فضاهای مختلف که با سبک های مدرن و کلاسیک طراحی شده اند، از این محصول استفاده کنیم.

کاغذ دیواری به همراه معرفی انواع آن _ دکور آفیس

بهترین جنس کاغذ دیواری کدام است؟

همانطور که ذکر شد، کاغذ دیواری pvc یکی از بهترین انواع این پوشش برای دیوار است. امکان شستشو تنها زمانی فراهم است که جنس آن از پی وی سی باشد. از این رو بیشتر برند های معروف اقدام به چاپ طرح های متنوع با این جنس کرده اند. استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت برای تولید و عرضه پوشش دیوار، موجب می شود که طول عمر محصول مورد نظر بالا رود. همین امر سبب روی آوردن افراد به استفاده از آن می شود. این نوع متریال برای تولید پوشش های تزیینی با رنگ های متنوع خواهد شد. به همین دلیل امروزه طرح های ساده طرفداران بیشتری دارند. گاهی یک پوشش بدون طرح فقط با رنگ های خاص طراحی می شود. اغلب نیز رنگ ها ملایم و خنثی هستند.

بهتر است برای اینکه مجبور نشویم که سالانه پوشش دیوار را تعویض کنیم، از انواع پوشش ضد آب استفاده کنیم. این جنس موجب می شود که در صورت ایجاد لکه و آلودگی روی سطح دیوار، به راحتی با دستمال مرطوب تمیز شود. از این رو دیگر نیازی به تعویض آن نیست. البته امروزی انواع کاغذ دیواری به صورت تزیینی و در عرض کم مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع طرح های مدرن به قدری است که برخی به صورت سالانه طرح روی دیوار را تغییر می دهند.

هر رول کاغذ دیواری چقدر است؟

برند های مختلف در هنگام فروش کاغذ دیواری، عرض و طول مشخصی برای هر رول در نظر می گیرند. عمدتا بیشتر برند ها رول های 50 متری را به مشتریان عرضه می کنند. اما همانطور که می دانید امکان خرید این پوشش به صورت متری نیز وجود دارد. یکی از ویژگی های این روش، امکان خرید طرح های متنوع برای فضاهای مختلف است. بهتر است با توجه به نوع طراحی فضا، از سبک مشخصی برای انتخاب این پوشش استفاده شود. زیرا یک فضا که به شیوه کلاسیک طراحی شده است را نباید با پوشش های مدرن دیزاین کرد. یک رول می تواند فضای بسیار زیادی را پوشش دهد. این فضا ممکن است که کوچک یا بزرگ باشد. در هر صورت باید با توجه به ابعاد دیوار مورد نظر انتخاب شود.

بهتر است برای پوشش دیوار از طرح های ساده و مدرن استفاده شود. زیرا امروزه پوشش دیوار با توجه به سبک ساختمان انتخاب می شود. همانطور که می دانید نیز طراحی فضا ها در حال حاضر اغلب مدرن و جدید است. شما می توانید از رول ها با سبک های متنوع برای این کار استفاده کنید.

کاغذ دیواری به همراه معرفی انواع آن _ دکور آفیس

انواع کاغذ دیواری

غالبا از دو سبک مدرن و کلاسیک برای تولید و چاپ انواع کاغذ دیواری استفاده می شود. از این رو پوشش ها اغلب با این دو شیوه طراحی می شوند. ممکن است فضای مورد نظر را با استفاده از یک طرح مدرن دیزاین کنیم. در این صورت در هنگام انتخاب طرح می توانیم از طرح های فانتزی و مینیمال نیز استفاده کنیم. بهتر است هر فضا را با توجه به نوع سبک معماری آن پوشش دهیم. یکی از ویژگی های سبک های جدید، استفاده از نقوش و تصاویر متنوع و همچنین ساده است. گاهی برخی تصمیم می گیرند که پوشش دیوار ساده و تک رنگ باشد. شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا از رنگ آمیزی استفاده نمی شود در چنین مواقعی؟ باید گفت که دوام و عمر این پوشش بسیار بیشتر از رنگ است. گاهی در همین طرح های ساده از بافت نیز استفاده می شود.

انواع متنوعی که در این پوشش ارائه شده است، در برند های مختلف نیز متفاوت است. شما ممکن است در یک آلبوم کاغذ دیواری طرح های متنوع و جدیدی را مشاهده کنید که تا کنون در جای دیگر ندیده اید.

ویژگی های آلبوم کاغذ دیواری

هر آلبوم کاغذ دیواری دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد. این ویژگی ها در برند های مختلف نیز متفاوت هستند. مثلا در یک برند خاص، انواع پوشش تنها با شیوه کلاسیک عرضه می شوند. در برخی دیگر نیز تنها از طرح های مدرن، فانتزی و مینیمال استفاده شده است. از این رو ویژگی های هر برند از نظر نوع پوشش کاملا متفاوت است. اما یک سری ویژگی ها در همگی ثابت است که باز هم بستگی به نوع این پوشش دارد. اغلب محصولات را به صورت رول کاغذ دیواری عرضه می کنند. اگر متراژ فضای مورد نظر از رول عرضه شده بیشتر باشد، مجبور خواهید بود که یک رول دیگر را نیز خریداری کنید. امروزه امکان فروش متری نیز برای مشتریان فراهم شده است. همین امر سبب شده است که کمتر نسبت به خرید رول اقدام شود.

پوشش دیوار ممکن است ساده یا طرح دار انتخاب شود. در هر صورت باید این طرح با توجه به نوع رنگ و طرح مبلمان انتخاب شود. یکی از ویژگی های انتخاب طرح از آلبوم، تنوع طرح است که می تواند به مشتری در انتخاب طرح بهتر کمک کند. اغلب طرح ها ساده و مدرن است و کم تر از سبک کلاسیک استفاده شده است.

کاغذ دیواری به همراه معرفی انواع آن _ دکور آفیس

قیمت کاغذ دیواری ساده رنگی

هنگام خرید کاغذ دیواری بهتر است قبل از هر چیز قیمت ها را مشاهده کنیم. مثلا در هنگام خرید از سایت، لیست قیمت محصولات قرار داده شده است. به همین دلیل  می توان به راحتی، از هزینه ها مطلع شویم. بهتر است برای پوشش دیوار از طرح های متنوع استفاده شود. زیرا امروزه اغلب فضا ها سفید و تک رنگ هستند. از این رو یک پوشش تزیینی دارای رنگ می تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از یکنواختی باشد. مدل های ساده رنگی بهترین انتخاب برای این نوع فضا ها هستند. این طرح ها مدرن و امروزی اند و با توجه به نوع و سبک طراحی ساختمان ها ارائه شده اند.

قیمت کاغذ دیواری ممکن است با توجه به نوع برند، جنس و ... در فروشگاه اینترنتی دکورآفیس متفاوت باشد. از همین رو ممکن است در آلبوم های مختلف شاهد تنوع قیمتی باشیم. البته این موضوع با توجه به کیفیت ساخت نیز می تواند باشد. از این رو اغلب برای پوشش دیوار سعی می شود که از مواد با کیفیت استفاده شود. زیرا دارای طول عمر بیشتر هستند و نیازی به تعویض سالانه ندارد. طراحان هم ترجیح می دهند از طرح های ساده با رنگ های متنوع استفاده شود.

این مطلب رپرتاژ  آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده اشت.