۰ نفر

چرا بخاری ماشین در هوای سرد گرم نمی‌ کند

۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبر: 595922
چرا بخاری ماشین در هوای سرد گرم نمی‌ کند

هر ساله زمانی که به 6 ماه دوم سال ورود می‌کنیم و در اصل آب و هوا وارد اوج دوره‌ی سرمای خود می‌شود، شاهد این هستیم که سلامت و وضعیت خودرو بیشتر از همیشه اهمیت پیدا می‌کند و در اصل شما باید حواس خود را بیشتر از همیشه جمع کنید.

یکی از مشکلات عمده‌ای که اغلب با آن سر و کله می‌زنیم، عدم کارکرد صحیح بخاری خودرو می‌باشد که در اصل آن را می‌توان یکی از شایع‌ترین مشکلات بین عموم مالکان خودرو دانست. این مشکل بعضی از اوقات تا حدی ادامه دارد که بخاری به جای هوای گرم، هوای سرد بیرون می‌دهد و در اصل نمی‌تواند وظیفه‌ی خود را به درستی انجام دهد.

حال به حتم برای شما نیز این سوال بوجود آمده است که علت این مورد چیست و چرا بخاری ماشین در هوای سرد به خوبی گرم نمی‌کند؟ اگر به دنبال پاسخ سوال خود به صورت علمی و دقیق هستید با ما در این مطلب همراه باشید. ما سعی داریم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین اطلاعات و مواردی بپردازیم که باعث رخ داد این اتفاق می‌شوند.

1

دلایل مختلفی وجود دارند که هر کدام نیز دارای راه حل خود هستند. اگرچه این مورد در خودرو های خارجی کمتر دیده می‌شود ولی به منظور اطلاعات بیشتر درباره این مشکل و اره حل های رفع آن لطفا با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

ما علاوه بر دلایل به وجود آمدن این ایراد در خودرو شما را با بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کیا در تهران آشنا خواهیم کرد تا در صورت خرابی قطعات مربوط به بخاری خودرو یا هر مورد دیگر خودروی خود از آن با بهترین قیمت خرید کنید. برخی از دلایلی که موجب رخداد این مشکل می‌شوند را در ادامه توضیح خواهیم داد.

دلایل خراب شدن بخاری خودرو در سرما

بخاری خودرو یکی از مهم ترین نیازهای خودرو و صاحب آن در فصل زمستان است که کارنکردن یا خرابی آن دغدغه‌ی بزرگی برای رانندگان است و در شرایط سخت ان را با سرما رودرو می‌کند شاید برای هر راننده‌ای خرابی بخاری ماشین در روزهای سرد آزاردهنده ترین ایراد خودرو باشد. عیب بخاری خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کافی نبودن آب بخاری

اولین مورد کافی نبودن آب موتور است که شاید بتوان آن را یکی از ساده‌ترین مشکلات دانست که اگر شما با آن مواجه شوید به سادگی با پر کردن آب موتور می‌توانید به حل مورد مذکور بپردازید. بعضی از اوقات ممکن است که آب موتور خودروی شما کافی نباشد و یا اینکه سطح آن بسیار پایین باشد، در نتیجه شاهد این هستیم که شبکه گرمایی بخاری نیز نمی‌تواند به درستی تبادل حرارت یعنی وظیفه‌ی اصلی خود را انجام دهد.

همانطور که گفتیم شما با اضافه کردن آب به صورت دستی می‌توانید این مشکل را حل کنید. سپس باید به هواگیری سیستم بپردازید و آن را نیز نشت‌یابی کنید تا از رخ داد مشکلات بیشتر در آینده جلوگیری شود.

گرفتگی رادیاتور بخاری

مورد دوم و در اصل می‌توان گفت یکی از شایع‌ترین مشکلات بوجود آمده در اصل گرفتگی رادیاتور بخاری خودرو می‌باشد. این مورد که یکی از اصلی‌ترین دلایل گرم نشدن بخاری ماشین است، ارتباط مستقیمی با کثیفی و جرم گرفتن رادیاتور و لوله‌های آب بخاری دارد.

به این شکل که می‌توان گفت در اغلب خودرو‌هایی که دارای کارکرد بالاتر از سه سال هستند، بدون تردید شاهد این بوده‌ایم که بخش زیادی از حرارت انتقالی از بخاری به دلیل اینکه رادیاتور کثیف بوده است بسیار کم شده، هر چند ممکن است این افت حرارت محسوس و آزار دهنده نباشد اما در اصل نهایت توان رادیاتور استخراج نشده است.

2

برای بازکردن گرفتگی رادیاتو بخاری چیکار کنیم؟

اگر می‌خواهید به کل از دردسر و هعی خراب شدن بخاری خودرو رها شوید پیشنهاد ما به شما خرید رادیاتور نو از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی هیوندای تابان پارت می‌باشد. یا در صورتی که رادیاتور شما ایراد اساسی ندارد و قصد تعویض آن را ندارید بهتر است با شوینده های مخصوص آن را کامل بشویید تا گرفتگی های آن رفع شود.

کولینگ و خنک‌کنندگی

یکی از مواردی که کمتر به ذهن افراد خطور می‌کند و ممکن است متوجه رخ داد آن نشوند، اتفاقات مربوط به خنک‌کنندگی خودرو می‌باشد که بعضی از اوقات ممکن است برای فن یا دمنده خودرو مشکلاتی بوجود آمده باشد.

در این مورد که فن یا دمدنه‌ی بخاری خراب شده باشند، رادیاتور به خوبی گرم خواهد شد و همچنین آب داغ موتور وارد سیستم می‌شود ولی در مرحله‌ی نهایی شاهد این هستیم که هوای محیط به درستی وارد نخواهد شد و در اصل با شبکه گرمایی برخورد نمی‌کند. این مورد باعث می‌شود که گرما تولید شود ولی به سرنشینان خودرو نرسد. در این وضعیت خودرو باید توسط متخصصین حرفه‌ای باز شده و فن آن تعویض یا تعمیر شود.

 کم بودن سطح مایع سیستم خنک کننده

آخرین مورد نیز پایین بودن سطح مایع سیستم خنک‌کنندگی می‌باشد، موردی که بیشتر با نام ضد یخ شناخته می‌شود و کم بودن آن باعث می‌شود گرمای بخاری تا حدی کم و زیاد شود و دیگر ثبات نداشته باشد.

از آنجایی که بخاری حرارت خود را از گرمای مایعی که در سیستم خنک‌کنندگی چرخش می‌کند دریافت می‌کند، رادیاتوری بخاری در سطح بلندی قرار گرفته است.

سخن آخر و نتیجه گیری

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با بخاری ماشین و علت اینکه در هوای سرد به خوبی گرم نمی‌کند بدست آورده باشید.

ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین اطلاعات در اینباره بپردازیم تا شما بتوانید به صورت عمیق و کامل به دلیل رخ داد این اتفاق پی ببرید. همانطور که گفتیم دلایل مختلفی وجود دارند که هر کدام می‌توانند عامل بوجود آمدن این مشکل باشند، دلایلی که هر کدام نشان‌دهنده‌ی وجود یک خرابی یا نقص در سیستم خودرو بوده‌اند.

3

حال اگر شما نیز دارای مشکلات مذکور هستید و به دنبال مکانی برای تعمیر خودروی خود می‌گردید بهتر است با فروشگاه لوازم یدکی تابان پارت ارتباط برقرار کنید. تیم مجرب این شرکت با داشتن چندین سال تجربه در ارائه‌ی خدمات باکیفیت و داشتن متخصصین حرفه‌ای آماده است تا شما را در تمامی مشکلات یاری کند. از باکیفیت‌ترین محصولات تابان پارت می‌توان به لوازم یدکی اصلی کیا و لوازم یدکی هیوندا اشاره کرد که برای خرید می‌توانید به بخش فروشگاه وبسایت مراجعه کنید یا با واحد پشتیبانی با شماره تلفن 02133530525 ارتباط برقرار کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.