۰ نفر

مفاهیم مورد استفاده در خرید نرم افزار حسابداری – نرم افزار حسابداری قیاس

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبر: 578643
مفاهیم مورد استفاده در خرید نرم افزار حسابداری – نرم افزار حسابداری قیاس

گروه نرم افزاری حسابداری قیاس با پشتوانه دو دهه سابقه درخشان دارای یک ابزار کاملا جدید، بر پایه تکنولوژی به روز و با امنیت بالا می باشد. نرم افزار حسابداری پیشرفته قیاس هم مزیت سال های سال صیقل خوردن را به اعتبار بازتاب نظرات ده‌ها هزار کاربر را با خود داشته و هم امتیاز تجربه و تکنولوژی تیم تولید قدرتمندی که ابزار ERP تولید و در خط مقدم تکنولوژی نرم افزار کشور است را دارا می‌باشد.

همچنین پس از بررسی دقیق نیازهای مشاغل مختلف محصولات خود را به نحوی تقسیم بندی نموده است که علاوه بر برآورده کردن نیاز شرکت های بازرگانی، خدماتی، تولیدی، پیمانکاری، جامع و مالی بتواند نیاز فروشگاه های کوچک و حتی خاص را در قالب اصناف گوناگون پاسخگو باشد. در ضمن شما می توانید از برنامه اندروید قیاس به عنوان برنامه حسابداری شخصی استفاد بفرمایید . در ضمن با استفاده از یک برنامه ساده صدور فاکتور اندروید، به راحتی برای مشتریان فروشگاهتون فاکتور صادر کنید و از درآمد روزانه و ماهانه و سالانه خود به راحتی گزارش بگیرید.

با توجه به اینکه نرم افزار حسابداری از ابزارهای تخصصی مورد استفاده در شرکت ها و فروشگاه ها می باشد، لذا اهمیت آشنایی با واژگان استفاده شده در نرم افزارهای حسابداری کمک شایانی به انتخاب و خرید نرم افزار و حتی استفاده پس از آن دارد، لذا نرم افزار حسابداری قیاس بر آن شد تا در این مقاله به کلمات و اصطلاحات مورد استفاده اشاره کند.

سرور  Server

سرور به رایانه‌ای گفته می‌شود که خدمات خود را به دیگر نرم افزارهای رایانه‌ای (و کاربران آن‌ها) در همان رایانه یا در رایانه‌های دیگر ارائه می‌کند. به رایانه‌ای که چنین برنامه‌ای روی آن اجرا شود نیز سرور گفته می‌شود.

در تعریف عملی تر سرور یک رایانه متصل به شبکه است که بر خلاف سایر رایانه‌ها برای چند منظور متفاوت ساخته شده‌ است. برای مثال یک کاربر ممکن است سرور را برای ارسال و دریافت ایمیل، میزبانی وب سایت‌ها، کنترل و چگونگی دسترسی مشتریان به شبکه ، برنامه‌های حسابداری جامع و … استفاده کند.

سرور یک رایانه همیشه روشن و همیشه در دسترس است، زمانی که این دسترسی تنها در محدوده یک شبکه داخلی باشد، آن را سرور تحت شبکه می‌نامیم و به این معنا خواهد بود که تمامی رایانه‌های موجود در این شبکه از این رایانه فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تأمین می‌کنند و سرور نقش آن‌ها را در شبکه تعیین می‌نماید، حال اگر گستره این شبکه را کمی بیشتر نمائیم و آن را متشکل از تمام رایانه‌هایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده‌اند بدانیم، با گروه بسیار بزرگی از رایانه‌های همیشه روشن و همیشه در دسترس از طریق اینترنت روبرو هستیم که به آن‌ها سرورهای اینترنتی گفته می‌شود و وظیفه دارند تا اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز، بر روی پهنای اینترنت جستجو می‌کنید را برای ملاحظه شما در اختیار قرار دهند.

سرور فیزیکی  Physical server

سروری است که به صورت فیزیکی در محلی از سازمان نگهداری می‌شود و دارای مشخصات حداقلی سخت افزاری و نرم‌افزاری متناسب با تعداد کاربر نرم افزار حسابداری مورد استفاده می باشد.

سرور مجازی Virtual Machine   

سرور مجازی دقیقا همانند یک سرور فیزیکی مستقل و با همان سطح دسترسی عمل می‌کند با این تفاوت که امکان استقرار چند عدد سرور مجازی بر روی یک یا چند سرور فیزیکی وجود دارد. به عبارت بهتر با استفاده از تکنولوژی‌های مجازی‌ سازی مانند VMware  و با بهره‌گیری از سخت‌افزارهای پر قدرت و پیشرفته، یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی VM با امکانات مختلف تقسیم می‌شود. هر سرور مجازی بنا بر تنظیمات و یا کانفیگ اولیه، سهم خاصی از منابع سرور از قبیل پردازندهCPU، حافظه اصلی RAM، فضای دیسک سخت HDD، پهنای باند و … را به صورت اختصاصی و تضمین شده در اختیار می‌گیرد.

همچنین در صورت نیاز به کارایی بالا و امنیت سیستم های نرم افزاری، هنگامی که تعداد کاربرانِ همزمان زیاد باشند، بهتر است از سرورهای قدرتمند موجود در بازار استفاده شود، مانند: سرورهای آماده HP یا سرورهای super micro و ... .

2

دیتابیس

دیتابیس یا پایگاه داده یا همان بانک اطلاعات، مجموعه‌ای از داده‌هاست که در جدول‌هایی با ساختار منظم دسته‌بندی شدهاند. این جدول‌ها همگی با هم ارتباط دارند، هرچند می‌توانند مستقل از یکدیگر هم عمل ‌کنند.

سرور دیتابیس Database Server

سروری است که روی آن پایگاه داده اطلاعات همچون SQL server نصب می‌‌گردد.

کلاینت

به رایانه هایی که برای استفاده از خدمات نرم افزار حسابداری تحت وب یا تحت ویندوز متصل به سرور می شوند، کلاینت گفته می شود. لازم بذکر است که معمولا کلاینت ها از لحاظ مشخصات سخت افزاری از سرورها ضعیف بوده و بسیاری از پردازش ها توسط سرور صورت می پذیرد.

برای استفاده از نرم افزار تحت وب در داخل شبکه می بایست ارتباط شبکه بین سیستم های کلاینت با سرور برقرار باشد. جهت حصول سرعت و کارایی مناسب عملکرد نرم‎افزار‎ها استفاده از شبکه کابلی در سمت سرور توصیه می‎شود.

تخمین پهنای باند مورد نیاز در سمت سرور و ترافیک شبکه بستگی به میزان استفاده کاربران، ترافیک مورد تقاضا و سیاست‎های Upload وDownload  و … دارد ولی به طور عمومی ترافیک شبکه در حالات زیر تخمین زده می‎شود. آنچه برای عملکرد بهینه نرم‎افزارها مورد توجه می‎باشد سرعت ارسال داده های سمت سرور به کلاینت ها و سرعت دریافت اطلاعات از کلاینت ها است.

در صورت استفاده کاربران (کلاینت ها) از نرم افزار از طریق اینترنت و با استفاده از ip valid، پهنای باند مورد نیاز برای فراخوانی قسمت های مختلف نرم‌افزار حداقل 1 Mbps  پیشنهاد می‌شود.

3

نسخه پشتیبان

تهیه نسخه پشتیبان یا backup به کپی کردن پایگاه داده به یک مکان ثانویه، برای حفظ آن در صورت خرابی تجهیزات یعنی سخت افزار یا پاک شدن اتفاقی اطلاعات اشاره دارد.

نرم افزار حسابداری تحت وب

یکی از بهترین پلتفرم های استفاده از نرم افزار حسابداری ، نرم افزار تحت وب می باشد. برای استفاده از نرم افزار تحت وب فقط کافیست به یک مرورگر اینترنت همانند گوگل کروم، فایر فاکس و ... دسترسی داشته باشید. این نرم افزار ها نیاز به نصب بر روی کلاینت ها را نداشته و در هر زمان و مکان و بر روی هر دستگاهی که دارای مرورگر اینترنت باشد مانند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و یا حتی تلویزیون هوشمند قابل دسترسی است.

نرم افزارهای حسابداری تحت وب از یک سرور پایدار بهره می‌برند و با تغییر در عملکرد یا به‌روزرسانی سرور، این تغییرات برای تمام کاربران در سطح شبکه جهانی اینترنت اعمال می‌شود.

4

نمونه ای از یک نرم افزار حسابداری تحت وب عالی

نرم افزار حسابداری قیاس جریان خرید و انبارداری و فروش کالا را با تمام الزامات آن پشتیبانی می ‌کند. یکی از برگترین مزایای نرم افزار های حسابداری قیاس یکپارچگی کامل بین سیتسم ها و صدور اتوماتیک اسناد حسابداری سیستم ها می ‌باشد. به عنوان سایر مزایای این نرم افزار می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        دارای تفصیل شناوری

·        مشاهده و مرورهای قدرتمند

·        صدور اسناد مرجع حسابداری برای تحریر دفاتر قانونی

·        سرعت و امنیت بالا

·        نصب اتوماتیک

·        اولین نرم افزار حسابداری مالی یکپارچه با قابلیت استفاده همزمان در محیط تحت وب، تحت ویندوز و اندروید

·        دارای قفل نرم افزاری

·        سادگی در استفاده و نیاز به آموزش کمتر

حسابداری آنلاین

نرم ‌افزار حسابداری آنلاین که به آن نرم افزار ابری نیز گفته می‌شود، در قالب وب سایت و تحت وب به کاربران ارائه می‌شود. با استفاده از نرم افزار آنلاین می‌توانید کلیه امور مالی و حسابداری خود را در هر زمان و مکانی مدیریت کنید.

در واقع استفاده نرم افزارها حسابداری تحت وب و یا اندروید در صورتی که سرور در چندین نقطه متمرکز شده و با یکدیگر ارتباط داشته باشند و کاربران شرکت ها، سازمان ها و فروشگاه های مختلف با تهیه و شارژ مدت دار حساب خود (اجاره لایسنس نرم افزار) و با استفاده از مرورگر اینترنت و یا نرم افزار تحت اندروید خود متصل به سرور از طریق وب سرویس و API شوند، در حال دریافت سرویس و خدمات ارزش افزوده ای با نام خدمات ابری یا همان حسابداری آنلاین هستند.

پیشنهادات کلی

موارد ذیل از مواردی است که باعث افزایش کارایی و بهره‎وری نرم‎افزارها و کاهش خطرات امنیتی از امکانات سخت افزار سرور می‌‌شود که حتماً می بایست مورد توجه قرار گیرد.

  • نسخه پشتیبان از پایگاه داده نرم‌افزار در بازه های زمانی معین تهیه شود و حتما نسخه ای از این فایل ها در خارج از سیستم سرور نگهداری شود که در صورت خرابی سرور یا مشکلات دیگر، اطلاعات قابل بازیابی باشند.
  • با توجه به اینکه نرم افزار تحت وب بر روی شبکه با استفاده از ip سرور قابل دسترسی است پیشنهاد می‎گردد به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی ناشی از تغییرات شبکه، یک آی پی ثابت (ip static) و یا یک نام خاص برای سرور در DNS سازمان تعریف شود و آدرس‎ دهی به نرم‎افزار از طریق این آدرس انجام شود تا محدودیت تغییرات آدرس مرتفع شود.
  • در صورتی که میخواهید از خارج سرور به نرم افزار تحت وب دسترسی داشته باشید می بایست آدرس یکتا یا همان ip-valid از سرویس دهنده اینترنت خود، تهیه نمایید. در غیر اینصورت نرم افزار تحت وب تنها در شبکه داخلی قابل دسترسی خواهد بود.
  • همچنین در صورت استفاده از ip valid نیاز است در تنظیمات مودم port forwarding انجام شود. فوروارد پورت به شما این امکان را می‌دهد که سیستم ‍‌‌های شبکه داخلی شما از بیرون شبکه به عنوان مثال از طریق اینترنت قابل دسترس باشند. پورت مورد استفاده نرم افزار قیاس پلاس تحت وب، پورت شماره 80 می باشد.

یکی از بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب کشور، نرم افزار حسابداری قیاس بوده که می توانید برای درخواست مشاهده دمو با شماره تلفن 61952-021 تماس حاصل فرمایید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.