۰ نفر

رینگ لایت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹
کد خبر: 552868
رینگ لایت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

رینگ لایت نامی است که این روزها قطعا زیاد می شنوید. رینگ لایت ها در واقع دایره هایی نورانی می باشند که برای جبران نور کم محیط مورد استفاده قرار می گیرند. از این گزینه برای عکسبرداری با موبایل و دوربین های حرفه ای استفاده می شود. امروزه بیشترین کاربرد را از رینگ لایت در تهیه عکس ها و فیلم ها در شبکه های مجازی و اینترنت می توان مشاهده نمود. اگر شما نیز یک بلاگر نیمه حرفه ای هستید و مایلید تا رینگ لایت خوبی را از بازار خرید نمایید. قطعا با انواع مختلف و قیمت های گوناگون در بازار روبرو شده اید که انتخاب را برای شما دشوار می نمایند. به همین دلیل در این مقاله پشتیبان های دیدنگار که بیش از یک دهه در زمینه تهیه و ارائه ابزارهای دیجیتالی چون دوربین عکاسی، رینگ لایت، هندزفری و ... فعالیت می کنند، اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید بهترین خرید خود را داشته باشید.

رینگ لایت

آشنایی با انواع رینگ لایت:

آشنایی با انواع رینگ لایت:

در فروشگاه های اینترنتی قطعا شما با انواع رینگ لایت های مختلف روبرو می شوید و هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشد. از همین رو باید انواع رینگ لایت ها را بشناسید:

  • انواع آرایشی:

عموما در آرایشگاه ها از نور خوب و کافی استفاده نمی شود. به همین دلیل در عکس های تهیه شده با دوربین عکاسی و موبایل نیاز به رینگ لایت هایی است که نور کم محیط را جبران نماید. برای این رینگ ها عموما قطر بزرگی در نظر می گیرند تا بتوانند سوژه های بزرگ را به خوبی پوشش دهند. همچنین باید توجه داشت که در اطراف رینگ از LED های ریز و کوچک استفاده شده که هیچ گونه سایه ای بر روی صورت نمی اندازد. این موارد برای نشان داده جزئیات آرایش بسیار مفید می باشند.

  • رینگ  لایت گوشی:

با توجه به اینکه بازه عکاسی با گوشی بسیار کم می باشد لذا می توان از رینگ لایت هایی با قطر کوچک نیز بهره برد. با کمک این موارد می توان عکس های شفاف تر و با کنتراست بالا را ثبت نمود.

  • رینگ لایت های آینه دار:

از دید متخصصان فروشگاه اینترنتی دیدنگار ، این موارد بسیار کاربردی می باشند زیرا به کمک آینه ای که در کنار LED ها قرار دارد، می توان به خوبی تصویر را میزان کرده و اقدام به ثبت نمود.

در تهیه رینگ های نورانی باید توجه داشته باشید که می توانید آنها را برای مقاصد مختلف استفاده نمایید اما از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عکاسی از جزئیات
  • عکاسی ماکرو
  • نورپردازی مناسب برای عکاسی
  • زیباتر نشان دادن محیط و سوژه
  • نشان دادن افکت و میکاپ
  • و ...

رینگ لایت

قبل از خرید رینگ لایت به چه مواردی باید دقت نمود؟

قبل از خرید رینگ لایت به چه مواردی باید دقت نمود؟

شاید این مورد برای شما نیز سوال به وجود آید که برای تهیه رینگ لایت باید چه مواردی را در نظر داشته باشید؟ دیدنگار به خوبی مشخصه های اصلی و ویژگی های مهم را برای شما دسته بندی نموده و در زیر ارائه کرده است:

  • به اندازه رینگ بسیار دقت نمایید:

پس از آنکه مشخص نمودید، از رینگ لایت برای چه موردی استفاده می نمایید، در گام بعد باید تعیین نمایید که اندازه رینگ شما چه میزان باشد. طبیعتا هر اندازه قطر رینگ شما بیشتر باشد، با سهولت بیشتری می توان اقدام به ثبت تصویر از محیط ها و سوژه های بزرگ نمود.

  • مصرف انرژی:

بر روی هر یک از این رینگ ها میزان مصرف انرژی آنها ذکر شده است لذا رینگی مناسب است که میزان برق کمتری مصرف نماید و داغ نشود. گاها برای یک عکسبرداری حرفه ای ممکن است که رینگ شما به مدت طولانی روشن بماند و این مورد باعث داغ شدن چراغ ها و سوختن آنها می شود. از همین رو توصیه می شود که عموما از رینگ های کم مصرف استفاده شوئد.

  • امکان تنظیم فاصله داشته باشد:

برای اینکه شما بتوان بهترین تصویر را ثبت نمایید، گاها نیاز خواهید داشت که محل رینگ لایت یا زاویه تابش نور آن را تغییر دهید. از همین رو رینگ شما باید سبک باشد و به راحتی می تواند زاویه دید را تغییر دهد. البته توجه داشته باشید که در هر شرایط دوربین عکاسی شما باید در مرکز رینگ باشد تا عکس ها با کیفیت بالا ثبت شوند.

  • رنگ رینگ لایت:

موردی بعدی که از دید متخصصان دیدنگار در تهیه رینگ لایت ها بسیار اهمیت دارد، توجه به رنگ رینگ است. عموما برای عکاسی توصیه می شود تا از رینگ هایی استفاده شود که دارای نور سفید، گرم  و یا زرد می باشند. رینگ های که نور آنها بسیار سفید می باشد، عکس ها را با مشکل مواجه می نماید.

از آنجا که استفاده از رینگ ها موجب می شود تا عکاس راحت تر باشد و انعطاف بیشتری داشته که عکس های بهتر ثبت نماید لذا امروزه این تجهیزات عکاسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شما به کمک این مورد به راحتی می توانید تا انواع سایه ها را از روی سوژه حذف نموده و کیفیت عکس خود را افزایش دهید. در این مقاله تلاش گردید تا نکات مهم قبل از خرید رینگ ها به تفصیل توضیح داده شود تا بر اساس آن بتوانید خرید خود را انجام دهید.

7

رنگ رینگ لایت:

جمع بندی:

با در نظر گرفتن این موضوع که امروزه فروشگاه های بسیاری حضور دارند که می توانند این ابزار عکاسی را ارائه دهند اما فروشگاه اینترنتی دیدنگار بسیار متفاوت از رقبای خود عمل می نماید. این فروشگاه ضمن اینکه اطلاعات کامل و جامع را از محصول درون سایت خود قرار می دهد، از طریق تماس های تلفنی نیز پاسخگوی تمام سوالات خریداران می باشد تا آنها بتوانند بهترین خرید خود را انجام دهند.

همچنین برای آنکه امکان خرید برای تمام افراد با هر میزان سطح درآمدی وجود داشته باشد، به راحتی می توان در سایت این فروشگاه اقدام به خرید اقساطی نمود. یکی دیگر از ویژگی های خاص دیدنگار این مورد می باشد که انواع مقالات آموزشی کاربردی در حوزه تجهیزات الکترونیکی و عکاسی در سایت این فروشگاه وجود دارد که علاقه مندان به راحتی می توانند از آن بهره ببرند.