۰ نفر

راهنمای خرید و معرفی انواع لوسترهای کاربردی

۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۸:۵۰
کد خبر: 543993
راهنمای خرید و معرفی انواع لوسترهای کاربردی

همانطور که می دانید، در انتخاب لوستری  زیبا و مناسب برای فضاهای مختلف خانه هم در زیبایی و هم در روشنایی نقش خیلی مهم و اساسی‌ دارد ؛ اما همین‌ طور که انتخاب بجا و درست لوستر در زیبا نشان دادن محیط موثر است ، انتخاب نادرست و اشتباه هم باعث شلوغی و بد جلوه کردن آن می‌شود؛ برای همین تصمیم گرفتیم  در این نوشته  راهنمایی هایی را برای آن هایی که قصد خرید لوستر دارند لیست کنیم و به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید لوستر

ابعاد لوستر سقفی: در هنگام خرید لوستر سقفی  اندازه و ابعاد یا همان بزرگی و کوچکی لوستر  کاملا بستگی به فضای مورد نظر دارد، در فضاهای بزرگ دست‌ تان برای تعیین اندازه لوستر باز است و در عوض برای فضاهای کوچک باید لوستر سقفی ساده و مینیمال تر باشد؛ چون اگر نور و روشنایی زیاد باشد، مجبور می‌شوید بعضی از لامپ‌ها را باز یا خاموش کنید؛ ساده ترین روش در مورد انتخاب سایز مناسب لوستر، ارتفاع سقف خانه است. یک رابطه بسیار ساده در این زمینه وجود دارد، هر چه سقف شما بلندتر باشد به لوستر بزرگ تری نیاز خواهید داشت..

توجه به سبک دکوراسیون: هنگام خرید لوستر سبک دکوراسیون ‌تان را در نظر بگیرید. لوسترهای کوچک که غالبا روشنایی کمتری دارند و در ترکیب ‌شان فلز یا چوب به کار رفته مناسب خانه‌های مدرن هستند و در مقابل لوسترهای بزرگ، کلاسیک و پرنور که معمولا لوستر های  بلوری و کریستالی هستند، هماهنگی بیشتری با دکوراسیون و سبک چیدمان خانه‌های سنتی دارند. به یاد داشته باشید هماهنگی آباژورها با نوع لوستر نیز در زیبایی فضای‌تان خیلی موثر است.

توجه به رنگ لوستر: از دیگر نکات در هنگام خرید لوستر سقفی رنگ، مدل و سبک لوستر باید هماهنگ با سایر وسایل خانه در نظر گرفته شود. توجه کنید لوستر انتخابی‌ تان جدید، به روز و زیبا باشد و در عین حال با چند مدل دکوراسیون همخوانی داشته باشد تا اگر پرده و مبلمان ‌تان را عوض کردید، مجبور به تعویض لوستر نشوید.

توجه به ارتفاع سقف خانه: توجه به ارتفاع و بلندای سقف هنگام خرید لوستر سقفی خیلی مهم است؛ اگر سقف پذیرایی ‌تان بلند است، لوسترهای آویزدار و چند طبقه انتخاب خوبی است و اگر سقف کم ‌ارتفاعی دارید، پیشنهاد ما به شما خرید لوستر سقفی است که هم کوتاهی سقف شما کمتر نشان داده شود و هم اینکه مزاحمت برای اهالی خانه ایجاد نکرده و تبدیل به یک مانع نشود و در ضمن زیبایی آن تحت‌ تاثیر فضای کم ‌ارتفاع قرار نگیرد. در این میان کمک گرفتن از دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با لوستر در خانه‌‌های با سقف کوتاه روش بسیار خوبی برای تنظیم نور فضاست.

نوع لامپ در لوستر: با توجه به کوچک شدن سقف خانه ها و آپارتمان های جدید، نیاز به استفاده از لوسترهای سقفی نیز احساس شده و تولید و فروش آنها به شدت رواج پیدا کرده است.

با مدرن شدن فضای خانه ها این محصولات نیز مردن تر شده و در ابتدا به شکل لوسترهای ال ای دی سقفی پا به عرضه گذاشته و با توجه به استفاده از لامپ های ال ای دی کم مصرف و تنوع رنگ و وجود ریموت کنترل به سرعت محبوب شدند.

999999999999

کاربری لوستر و نحوه استفاده از آن در خانه

ابتدا در ذهن خود دقت کنید که این لوستر قرار است در کجا نصب شود؛ فضاهایی مانند ناهار خوری نیازمند لوستر های خیلی بزرگ نیست البته چنان چه  لوستر را برای اتاق ناهار خوری می خواهید باید به شکل میز غذاخوری توجه کنید و همچنین سبک دکوراسیون را فراموش نکنید؛ به عنوان مثال برای سبک هاش مدرن لوستر های اس ام دی متنوعی وجود دارند که حتی توجه داشته باشید که لوسترها در اینگونه فضاها حکم مکمل را دارند و نباید بر محیط غذاخوری غلبه داشته باشند.

راه حل مشخص کردن ابعاد لوستر سقفی برای راهرو

اگر قصد خرید لوستر ارزان سقفی برای راهرو را دارید؛ یک راه حل بسیار کاربردی و دقیق برای بدست آوردن اندازه مناسب لوستر نسبت به راهرو وجود دارد.

برای مثال اگر راهروی شما ابعادی به طول ۱۶ فوت و عرض ۱۲ فوت دارد با جمع کردن اعداد ۱۶ و ۱۲ به عدد ۲۸ می رسیم ؛ بنا بر این سایز مناسب برای لوستر سقفی شما باید قطری برابر با ۲۸ اینچ یا ۷۰ سانتی متر (۲۸×۲.۵) داشته باشد.

این راه حل برای تمامی اتاق ها جوابگو است فقط  دقت داشته باشید که ، باید مقدار اعداد خود را از متر به فوت تغییر بدهید تا نسبت درستی برقرار شود؛ همچنین بهتر است لوستر به اندازه از سقف آویزان باشد که ارتفاعی بیشتر از ۲ متر از کف اتاق نداشته باشد.

اگر در اتاق پنجره هایی وجود دارند بهتر است لوستر را در مرکز سقف اتاق قرار بدهید تا هم در شریط نوری مناسب قرار بگیرد و هم از بیرون خانه قابل رویت باشد ، انتخاب لوستری سقفی متناسب با راهرو یا هر مکان دیگری باعث بوجود آمدن اتسمفری گرم و دلپذیر در محیط می شود بگونه ای که مهمانان و دوستانتان را به فضای داخل خانه دعوت می کنند.

نکته آخر، تنوع در جنس بدنه

یکی از دلایل محبوبیت این لوسترها، وجود انواع مختلف آن است که با هر سلیقه و هر خانه ای به راحتی تطابق پیدا می کند، از نمونه کلاسیک این اِلمان می توان در خانه هایی که مبلمان سلطنتی یا کلاسیک جزء مهمی از آن را تشکیل می دهد استفاده کرد، این محصول کاملاً کلاسیک بوده و معمولا با کریستال های گرد ساخته و تولید می شوند.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی را برایتان ایجاد کرده دکورشاپ می باشد.

شرکت دکور شاپ زیر مجموعه ی کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله می باشد؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه می باشند.

البته دکور شاپ همچنین برای راحتی بیشتر شما، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است