۰ نفر

راهنمای خرید داکت اسپلیت ارزان

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳
کد خبر: 512578
راهنمای خرید داکت اسپلیت ارزان

تهویه مناسب و مطبوع هوا در منزل یا محل کار در میزان شادابی و آرامش ما تاثیر زیادی دارد. این در حالی است که برخی از روش‌های قدیمی سرمایش و گرمایش محیط علاوه‌بر اینکه هزینه‌بر هستند، کارایی چندانی ندارند و حتی ممکن است باعث آلودگی هوای محیط هم بشوند. در این میان داکت اسپلیت یا اسپلیت‌های کانالی یکی از بهترین گزینه‌های تامین هوای خنک در تابستان و هوای گرم در زمستان است.

داکت اسپلیت هم مثل هر محصول دیگری انواع مختلفی دارد که همین موضوع انتخاب داکت اسپلیت ارزان و مناسب را کمی سخت کرده. اگر شما هم می‌خواهید از سیستم داکت اسپلیت برای تامین هوای سرد و گرم منزل یا محیط کار استفاده کنید ولی نمی‌دانید چه دستگاهی با چه قیمت و ظرفیتی بخرید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به سوالات شما درباره مشخصات و خرید داکت اسپلیت ارزان پاسخ دهیم.

داکت اسپلیت چیست؟

در مقاله ای از داکتینو  می‌خوانیم: " داکت اسپلیت (Ducted Split Air Conditioning) نوعی دستگاه تهویه مطبوع است که می‌تواند برای تمام مصارف مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. داکت اسپلیت برای انتقال هوا، از کانال‌های تهویه (کانال گالوانیزه، پلی یورتان و یا لوله‌های فلکسیبل) استفاده می‌کند و این ویژگی در واقع یکی از مواردی است که آن را با اسپلیت‌های گازی دیواری متمایز می‌کند. این وجه تمایز همچنین باعث برتری داکت اسپلیت نسبت به اسپلیت معمولی می‌شود؛ زیرا وجود کانال‌های تهویه باعث می‌شود که هوای مطبوع (سرد یا گرم) به‌طور یکسان و متوازن به تمام قسمت‌های درون ساختمانِ تهویه شونده، توزیع گردد.

تفاوت تکنولوژی داکت اسپلیت‌های ایرانی و خارجی چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت که تکنولوژی به کار رفته در انواع داکت اسپلیت‌ها یکسان است و از چهار جز اصلی کمپرسور، کندانسور، لوله مویین و اواپراتور تشکیل شده است. تکنولوژی ساخت اکثر این قطعات، به غیر از کمپرسور در ایران هم موجود است و برندهای زیادی مشغول تولید داکت اسپلیت باکیفیت هستند. اما بهتر است بدانید که اغلب برندهای مطرح در تولید داکت اسپلیت خودشان کمپرسور تولید نمی‌کنند و معمولا از کمپرسورهای پاناسونیک، ال‌جی، هیتاچی یا کوپلند استفاده می‌کنند.

در این میان تنها عاملی که باعث تمایز برندهای ایرانی از یکدیگر شده طراحی و ظاهر داکت اسپلیت است. بسیاری از برندها، سیکل تبرید (فرآیند سردسازی) داکت اسپلیت را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که ابعاد یونیت داخلی و کندانسور طراحی شده، بزرگ و جاگیر نباشد. در نتیجه، یونیت داخلی و خارجی به راحتی و در فضاهای کوچک مثل تراس هم قابل نصب است.

دد

برای خرید داکت اسپلیت ارزان به چه نکاتی توجه کنیم؟

احتمالا با کمی جستجو درباره خرید داکت اسپلیت ارزان حتما متوجه تنوع بالا و امکانات متنوع انواع داکت اسپلیت‌ها شده‌اید. اما برای خرید یک سیستم داکت اسپلیت با قیمت مناسب و کارایی بالا به نکاتی که در ادامه آوردیم توجه کنید:

از نمایندگی فروش بطور مستقیم خرید کنید

اکثر شرکت‌های تولید کننده داکت اسپلیت مثل ایران رادیاتور، گروه صنعتی داکتینو یا مهر اصل نمایندگی‌های فروش مستقیم دارند. نمایندگی‌های فروش تحت نظارت تولید کننده هستند و اجازه فروش با قیمت بالا را ندارند. همچنین فروش مستقیم از کارخانه، واسطه‌ها را از میان برمی‌دارد که در نتیجه قیمت تمام شده داکت اسپلیت بصرفه و متعارف است.

در نتیجه، خرید مستقیم از نمایندگی، هم قیمت مناسبی دارد و هم شامل خدمات پس از فروش، نصب و راهنمایی توسط تکنسین‌ها و متخصصان این امر هم می‌شود.

گروه صنعتی داکتینو، هم نمایندگی فروش مستقیم دستگاه داکت اسپلیت اروند، آرن را دارد و هم تولید کننده داکت اسپلیت‌های با کیفیت مدل‌های "خانه شرقی" و "پارس" است که قیمت مناسبی دارد و از خدمات پس از فروش هم پشتیبانی می‌کند.

داکت اسپلیت برند نخرید

همانطور که گفتیم، تولید داکت اسپلیت نیاز به تکنولوژی خاصی ندارد و تنها تفاوت آن در ابعاد و طراحی ظاهری آن است. در نتیجه، بسیاری از تولیدکنندگان مطرح داکت اسپلیت پول برند خود را می‌گیرند در حالی که ممکن است کیفیت محصول آن‌ها فرق چندانی نداشته باشد.

برای مثال، مدل خانه شرقی شرکت داکتینو با مهندسی معکوس داکت اسپلیت دایکین تولید شده و فقط در ویژگی‌های ظاهری و ابعاد با مدل خارجی تفاوت دارد.

شرکت داکتینو، هم با توجه به نیاز شما و بررسی ابعاد محل نصب، بهترین داکت اسپلیت با قیمت مناسب که سایز کانال‌ کشی‌ها و قطر لوله‌های آن متناسب با محل نصب باشد را به مشتریان پیشنهاد می‌دهد.

داکت اسپلیت بدون کویل بخرید

امروزه انواع مختلفی از داکت اسپلیت‌ها در بازار وجود دارند که یا درون دستگاه کویل دارد و یا امکان نصب کویل در جلو یا پشت دستگاه فراهم شده است. اگر می‌خواهید هزینه خرید داکت اسپلیت کاهش یابد، بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که کویل داخلی، درون دستگاه نصب نشده باشد. با این کار هزینه اولیه خرید برای هر داکت اسپلیت را تا دو میلیون تومن کاهش می‌دهید.

به مدت زمان گارانتی توجه کنید

مدت زمان گارانتی در قیمت تمام شده داکت اسپلیت تاثیر گذار است. اغلب داکت اسپلیت‌های موجود در بازار گارانتی 18 ماهه، 5 ساله یا 10 ساله دارند. پس اگر قصد دارید دستگاه داکت اسپلیت ارزان‌تر بخرید، دستگاهی که گارانتی کمتری دارد را انتخاب کنید. مثلا، داکت اسپلیت با گارانتی 18 ماهه ارزان‌تر است.

به ظرفیت واقعی دستگاه توجه کنید

متاسفانه بعضی از شرکت‌ها یا وارد کننده‌ها طبق سفارش مشتری عمل نمی‌کنند و داکت اسپلیت با ظرفیت واقعی مورد نیاز تحویل نمی‌دهند. برای مثال، سیستم داکت اسپلیت یک مجتمع مسکونی به کمپرسور با ظرفیت سی هزار نیاز دارد در حالیکه شرکت کمپرسور بیست و چهار هزار نصب می‌کند.

نصب دستگاه با ظرفیت نامناسب باعث فرسودگی و خراب شدن سیستم داکت اسپلیت می‌شود که هزینه‌های اضافی تعمیر و تعویض روی دسستان می‌گذارد. اما توجه داشته باشید که با خرید از یک شرکت معتبر می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

جنس قاچاق نخرید

داکت اسپلیت هم جز کالاهایی است که اخیرا بصورت قاچاق وارد ایران شده. اما اصلا به سراغ خرید کالای قاچاق نروید! چرا که ضمانتی برای سلامت کالا و حتی اصل بودن آن وجود ندارد. همچنین شماره سریال آن ثبت نشده و  شرکتی هم نیست که کالا را گارانتی کند.

در نتیجه، در صورت بروز مشکل امکان استفاده از خدمات پس از فروش وجود ندارد و باید داکت اسپلیت را به دست تعمیرکاران متفرقه و ناوارد بسپارید.

ددد

جمع بندی

داکت اسپلیت یکی از بهترین روش‌های تامین هوای گرم و سرد برای مجتمع‌های مسکونی، ادارات، مراکز خرید، بیمارستان‌ها و هتل‌ها است. تهویه سراسری و مطبوع هوا، کاهش مصرف برق، مخفی بودن لوله کشی‌ها و کانال‌ها از مزایای استفاده از داکت اسپلیت است. اما تنوع در قیمت‌ها، مدل‌ها و  محصولات داکت اسپلیت در بازار، انتخاب بین گزینه‌های مختلف را سخت کرده.

در این بین برخی از مشتریان بر این باوراند که با پرداختن پول بیشتر کالای باکیفیت‌تری خریداری می‌کنند. اما باید بگوییم که درمورد خرید داکت اسپلیت اینطور نیست و فقط هزینه برند معروف آن را پرداخت می‌کنید. همچنین بسیاری، خرید داکت اسپلیت ارزان و با کیفیت، آن هم در شرایط تحریم را غیر ممکن می‌دانند. اما لازم به ذکر است فرایند تولید داکت اسپلیت چیز  پیچیده‌ای نیست که تولید آن در ایران غیر ممکن باشد. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های ایرانی، داکت اسپلیت ارزان و باکیفیت تولید می‌کنند. با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله عنوان شد و با کمک کارشناسان متخصص این حوزه می‌توانید داکت اسپلیت ارزان و مناسبی را تهیه کنید.