۰ نفر

فرصت شغلی مناسب با صنعت حکاکی لیزری فلزات

۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵
کد خبر: 503809
فرصت شغلی مناسب با صنعت حکاکی لیزری فلزات

حکاکی روی فلزات، از گذشته تا به حال، همواره از صنایع پر طرفدار در ایران بوده است. حکاکی روی طلا، مس، سنگ های قیمتی و ظروف زینتی در ایران، همواره خواهان بسیاری دارد. دستگاه های حکاکی لیزری روی فلزات، تلفیقی از تکنولوژی و هنر را ارائه می دهند. مسلما؛ با ورود این دستگاه ها به صنعت، فرصت های شغلی جدیدی شکل می گیرد.

جالب است بدانید؛ اصول کار این دستگاه ها، بر طبق علم فوتونیک می باشد. ذره ی بنیادی که منشا تولید امواج الکترومغناطیسی است، فوتون نامیده می شود. فوتون ها امواج الکترومغناطیسی را در تمام تابش های گاما، اشعه ایکس، نور مرئی و امواج فرابنفش منعکس می کنند. فوتون، بر خلاف الکترون، جرم بسیار پایینی در حد ذرات نور دارد. به همین سبب، سرعت فوتون، هم ردیف سرعت نور است.

با تابش یک فوتون به یک ذره برانگیخته، فوتون دیگری آزاد می شود. فوتون های هم فرکانس با این عمل افزایش یافته و پرتوی از خود ساطع می کنند که اشعه لیزر را تشکیل می دهد. با استفاده از ظرافت پرتو لیزر، حکاکی روی فلزات، میسر شده است. درسالهای گذشته، دستگاه های حکاکی لیزری، بسیار بزرگ و گران قیمت بودند. اما در حال حاضر؛ دستگاه های برش لیزری خانگی و اداری، با قیمت مناسب، به بازار عرضه شده است. دستگاه های برش و حکاکی لیزر،  توسط مشاغل خانگی و کوچک، طراحان و تولید کنندگان صنعتی بسیار مورد استقبال واقع شده اند.

ش

میزان دقت دستگاه برش لیزری

با توجه به درصد خطای بسیار کم و سرعت و دقت بالای اشعه لیزر در برش و طراحی، این دستگاه ها در صنایع مختلف کاربرد وسیعی پیدا کرده اند. خطاهایی مثل پلیسه شدن ورق های فلزی وخم شدگی فلزات پس از برش، بسیار به ندرت پیش می آیند. کیفیت کار در برش و حکاکی بالا رفته و با سرعت بالاتری اجرا خواهد شد. به طور کل، به دلیل کیفیت مطلوب، سرعت زیاد و آلودگی صوتی بسیار پایین، از دستگاه حکاکی لیزری فلزات استقبال زیادی شده است. تنها ایرادی که ممکن است در هنگام کار برای دستگاه های حکاکی لیزری پیش بیاید، کثیفی لنز فرستنده ی پرتو لیزر است. کثیفی لنز، باعث می شود اشعه روی نقطه مورد نظر، متمرکز نشده و طراحی را به درستی پیاده نکند. بهتر است برای داشتن نقطه فوکوس ثابت، به طور متناوب، لنز تمیز و پاک شود.

برای سفارش دستگاه برش لیزری فلزات از سایت بهین طرح چکاد، عرضه کننده انواع دستگاه های برش لیزر فلز با کلیک روی اینجا وارد سایت شده و اطلاعات کامل دریافت کنید.

                                                        کاربرد های دستگاه برش لیزر فلزی

برش های با کیفیت و قابلیت برنامه نویسی برای طراحی های پیشرفته، از نقاط قوت دستگاه های حکاکی صنعتی هستند. صنعت حکاکی لیزری فلزات، به دلیل ظرافت نقوش، در دکوراسیون داخلی هم کاربرد فراوانی دارد. قطعات تزیینی و دکوری، مجسمه سازی و تابلوهای مسی، از این دست هستند. همینطور در طلاسازی و تراش جواهرات، از حکاکی لیزری استفاده می شود. شرکت های پخش محصولات، برای مهر کردن نام تجاری خود، از حکاکی لیزری بر روی فلزات سبکی مثل آلومینیم، استفاده می کنند. می توان با حکاکی لیزری بر روی محصولات، علائمی مثل شماره سریال، بارکد های صنعتی و آرم تجاری را درج کرد. از آنجایی که حکاکی لیزری بر روی فلزات، بدون دخالت دست و هیچ گونه تماسی انجام می شود، نیازی به پردازش قبل و بعد از حکاکی نیست. درج بر روی فلز، یکی از کاربردی ترین بخش کار با دستگاه حکاکی لیزری فلزات است.

شش

با توجه به کارایی گسترده حکاکی لیزری، این دستگاه ها در صنایع مختلف کاربرد دارند. با ورود حکاکی لیزری به بازار کار، فرصت های شغلی جدیدی به عنوان طراح صنعتی، کارشناس پردازش، اپراتور و سرویس کار، تعریف شده است. بسیار اهمیت دارد اپراتورها برای کار با دستگاه های حکاکی لیزر، آموزش های لازم را ببینند. آموزش های کاربردی مثل نرم افزار کورل، چگونگی تنظیم میزان فرورفتگی و میزان هاشور در ابعاد دقیق لازم است. اپراتور برای اجرای طرح و رسیدن به کار بی نقص، باید تمامی موارد را در نظر بگیرد. آشنایی کامل با جنس متریال صفحه حک یا برش و همینطور نوع فلز، در تنظیم میزان اشعه لیزر بسیار اهمیت دارد. برای پردازش دستگاه، قطر صفحه حک و عمق شیاری که بر روی صفحه ایجاد می شود باید متناسب باشند. اپراتور یا کارشناس دستگاه حکاکی لیزری، بایستی این تناسب را رعایت کرده و ارتباط بین طرح و صفحه را اندازه گیری کرده و بررسی کند. میزان قدرت اشعه، بر حسب نوع مواد صفحه حک، اندازه قطر صفحه و عمق شیار و یا برش، باید توسط کارشناس و یا اپراتور تنظیم شود.

کارشناسان پردازش با تسلط به نرم افزار کورل، می توانند طراحی های بدیع و زیبایی در دکوراسیون و تابلو سازی اجرا کنند. دستگاه های رومیزی و به اصطلاح خانگی یا دفتری،  که توان لیزر پایینتری دارند، در صنایع ظریف تر کارایی دارند. در جواهر سازی، حک روی طلا و نقره های زینتی، از این دستگاه ها می توان بهره برد و بازار کار جدیدی ایجاد کرد. دستگاه های لیزر به دلیل حساسیت بالایی که دارند، نیاز به سرویس دوره ای و تنظیمات دقیق دارند. با ورود این صنعت، مشاغل جدیدی برای سرویس و تعمیرات دستگاه های لیزر ایجاد شده است. ارائه خدمات آموزشی به مصرف کنندگان دستگاه ها، آموزش اپراتورها و تعلیم متخصصان شرکت خریدار، در هنگام فروش بسیار مهم است. شرکت های خدمات پس از فروش، سرویس دهی های دوره ای را می توانند پشتیبانی کنند. این شرکت ها علاوه بر تعمیرات و سرویس دهی به مشتریان، می توانند وظیفه آموزش اپراتورها را توسط کارشناسان مجرب خود، به عهده بگیرند.

مجموعه چکاد با داشتن تجهیزات مدرن CNC و بهره بردن از متخصصین و کارشناسان با تجربه، ارائه کار با کیفیت بالا، همواره رضایت مشتریان محترم را تامین می نماید. این شرکت با توجه به بالا بودن ظرفیت کاری دستگاه های CNC قادر به ارائه خدمات برش و پانچ به شرکت های همکار و مشتریان گرامی می باشد.