۰ نفر

چمن مصنوعی و دیوار سبز؛ هدیه‌های بهشتی

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبر: 495385
چمن مصنوعی و دیوار سبز؛ هدیه‌های بهشتی

زمین سبز، چشم انداز دلنشینی را پدید می آورد که همه ما از دیدن آن لذت می بریم. پوشش سبز طبیعی بر روی زمین، معمولاً در مناطق پر بارش و با آب و هوای معتدل به وجود می آید. البته در مناطق کم بارش و نامناسب هم می توان با کاشت گیاهان و درختان سازگار با محیط و مقاوم، آبیاری، اصلاح خاک، تغذیه مناسب و اقدامات مراقبتی ویژه، فضای سبز مطلوبی را ایجاد نمود.

یکی از جذابیت ها و زیبایی های باغ، باغچه و فضای سبز، زمین سبزِ پوشیده شده با گیاهان علفی کوتاه قامت و پُر پشت است. چنین زمین هایی را در محیط های طبیعی همچون دشت، صحرا، کوه، جنگل، مرتع و... می توان مشاهده نمود.

علاقه انسان به دامان سبز چمن

از آنجایی که انسان همیشه عاشق بستر سبز و نرم چمن بوده، همواره تلاش نموده تا زمین چمن را در محیط زندگی خود ایجاد نماید. آنچه که امروزه به عنوان چمن شناخته می شود، با پیشرفت دانش باغبانی و افزایش مهارت در بهره برداری از گیاهان حاصل شده.

اما این چمن طبیعی و زیبا، آسان و رایگان به دست نمی آید؛ هر پدیده در جهان بهایی دارد و بهای بهره مندی از یک زمین چمن زیبا، صرف مقدار فراوانی زمان، انرژی، سرمایه مالی، انسانی و منابع مختلف است.

انگیزه های پیدایش چمن مصنوعی

دردسرهای نگهداری چمن طبیعی در زمین های ورزشی، ایده یک جایگزین مناسب را در ذهن انسان پدید آورد؛ جایگزینی با همه ویژگی های خوب و پسندیده چمن طبیعی و بدون ویژگی های بد و ناپسند آن.

این انگیزه ها موجب اختراع و معرفی چمن مصنوعی شد. یک پوشش سبز و زیبا مشابه با فرش و موکت که هیچ نیازی به آبیاری، خاک و کود، نور مناسب، اصلاح، مراقبت های خسته کننده و... نداشته و عمر و ماندگاری بسیار بیشتری نیز دارد.

برتری آشکار چمن مصنوعی بر چمن طبیعی

چمن مصنوعی به دلیل خدمات شگفت انگیزی که به زندگی انسان و محیط زیست نموده، معجزه سبز نامیده می شود؛ نامی که به حق برازنده و شایسته آن است.

مقدار آب صرفه جویی شده به دلیل حذف آبیاری چمن طبیعی و نصب چمن مصنوعی به اندازه ای قابل توجه است که با همین یک دلیل می توان جایگاه خاص و ارزش واقعی چمن مصنوعی را متوجه شد. و تازه اگر این مورد را در کنار صرفه جویی در زمان، انرژی افراد و هزینه های جاری قرار دهیم، هیچ شک و تردیدی در برتری چمن مصنوعی و انتخاب آن وجود نخواهد داشت.

چمن مصنوعی؛ انتخاب عاشقان محیط زیست

شاید باورتان نشود ولی شما با نصب چمن مصنوعی در محیط زندگی خود، خدمت بزرگی به محیط زیست می کنید. بسیاری مردم از شنیدن این مساله اظهار تعجب نموده و آن را نمی پذیرند.

بر اساس باور چنین افرادی، چمن مصنوعی به دلیل ساخته شدن با مواد مصنوعی و فرآورده های نفتی، دشمن طبیعت و محیط زیست است. از نگاه این افراد، چمن مصنوعی از لحاظ آسیب رساندن به طبیعت، هیچ تفاوتی با کیسه های نایلونی و پلاستیکی ندارد.

چچ

 
 

 

چمن مصنوعی؛ دوست محیط زیست

ولی این دیدگاه کاملا اشتباه است؛ به چند دلیل، چمن مصنوعی برای طبیعت و محیط زیست مفید است که توضیح می دهیم:

  1. کمک به پاکیزگی هوا؛ جالب است بدانید که مقدار گازهای گلخانه ای و آلاینده (عامل گرم شدن کره زمین، تغییرات اقلیمی و بیماری های گوناگون در انسان) حاصل از فرایند تولید و نصب چمن مصنوعی، بسیار کمتر از مقدار آن برای کاشت و نگهداری از چمن طبیعی می باشد.

چمن طبیعی برای این که سبز و زیبا باقی بماند به اقداماتی مثل آبیاری، کود دهی، اصلاح و کوتاه کردن و... نیاز دارد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم باعث تولید و انتشار گازهای آلاینده می شود. شبکه آب رسانی، تولید کودهای شیمیایی و استفاده از ماشین های چمن زنی، نیازمند صرف مقدار قابل توجهی انرژی الکتریکی و سوخت های فسیلی در طولانی مدت هستند.

آلودگی تولید شده برای نظافت و نگهداری چمن مصنوعی به اندازه ای ناچیز است که باعث تحسین دوستداران محیط زیست شده و این صنعت را به عنوان یکی از الگوهای موفق توسعه پایدار تبدیل کرده.

  1. صرفه جویی در آب شیرین و آشامیدنی؛ آب مایه حیات بر روی کره زمین است و نمی توان آن را با پول و شاخص های اقتصادی ارزشگذاری نمود. انسان همواره تلاش کرده تا از هر طریق ممکن، این سرمایه گران بها را حفظ کند.

اگر به شما بگویند که با استفاده از نصب چمن مصنوعی در حیاط خانه خود، سالانه تا چند هزار لیتر آب و البته هزینه مالی هنگفت آن صرفه جویی خواهید کرد، آیا از آن استقبال نمی کنید؟

یقیناً پاسخ منطقی و عقلانی به این سوال مثبت است. چه افرادی که ارزش معنوی آب برایشان مهم است و چه افرادی که پول و سرمایه برای آن ها اهمیت دارد، از این پیشنهاد استقبال می کنند.

  1. بازیافت کامل چمن مصنوعی و تبدیل آن به محصولات مفید و کارآمد؛ معمولا زمانی که به مشکلات محیط زیستی کیسه های پلاستیکی، و دیگر مصنوعات غیر قابل تجزیه فکر می کنیم، زمین های پهناور دفن زباله ها و کوه های بزرگ آشغال در ذهن ما ترسیم می شود.

ولی درباره چمن مصنوعی، این اتفاق هرگز رخ نمی دهد و سرنوشت دیگری در انتظار این کالای ارزشمند است. چمن مصنوعی نسل نوین، تقریباً به صورت 100% بازیافت شده و کالاهای مفید فراوانی با آن ساخته می شود که سال ها می توان از آن استفاده نمود.

  1. عدم استفاده از کودهای شیمیایی به منظور تغذیه و سلامت چمن و سموم شیمیایی برای مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز؛ مواد شیمیایی لازم برای مبارزه با حشرات مضر، بیماری های ویروسی، باکتریایی و قارچی و گیاهان خودروی ناخواسته.

این ترکیبات به راحتی وارد خاک و آب شده و در نهایت وارد بدن ما می شوند و انواع بیماری ها را موجب می شوند.

چمن مصنوعی تراس و بالکن؛ یک شروع کوچک

بسیاری از ما می پرسند که چه جاهایی در خانه برای نصب چمن مصنوعی مناسب است. پاسخ ما بسیار کوتاه و ساده است؛ هر جای موجود و در دسترس که با چمن مصنوعی، زیبا تر و کاربردی تر می شود.

یکی از این جاها، تراس و بالکن است. چمن مصنوعی تراس خانه شما را به محیطی دل انگیز و شاداب تبدیل می کند و می توانید لحظات خوشی را در آن سپری کنید.

چچچ

 
   

یک بالکن زیبا و کارآمد، با نصب چمن مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی، بهشت شما را تکمیل می کند

گرین وال یا دیوار سبز که با نام باغ عمودی نیز شناخته می شود، از لحاظ مسائل محیط زیستی، کاملا مشابه چمن است. به این ترتیب که برای کاشت و نگهداری آن باید مقدار فراوانی آب، زمان و انرژی مصرف نمود. ولی با استفاده از گیاهان مصنوعی زیبا و مقاوم، می توان یک دیوار سبز چشم نواز و دل انگیز ایجاد نموده و فضای خانه را به گوشه ای از بهشت تبدیل کنیم.

تنوع مدل و رنگ های محصولات دیوار سبز مانا چمن، انتخاب های گسترده ای را برای شما فراهم می کند تا با چیدمان مدل های مختلف، دیوار های درونی و بیرونی ساختمان را به بهترین شکل تزئین نمایید.

چچچچ

 
   

اجرای دیوار سبز مصنوعی در پاسیو

در مجموعه مانا چمن به شما تضمین می دهیم که از بهترین قیمت چمن مصنوعی و خدمات پشتیبانی معتبر، بهره مند خواهید شد.

در سایت مانا چمن به آدرس  www.manachaman.com می توانید با محصولات ما آشنا شده و مطالب جالبی را مطالعه فرمایید. همچنین برای دریافت مشاوره می توانید از طریق شماره های تلفن و شبکه های اجتماعی با کارشناسان ما در تماس باشید.