۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نماد پُرمعامله بورس امروز تهران (۹۹/۹/۱۰)

۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۴
کد خبر: 486078
۵ نماد پُرمعامله بورس امروز تهران (۹۹/۹/۱۰)

در بورس امروز در مجموع بیش از ۱۹هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد خودرو، شستا، وتجارت، شپنا و فولاد به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در سومین روز هفته بیش از ۹۹۰میلیارد تومان سهام شرکت ایران خودرو دست به دست شد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پس از معاملاتی به ارزش بیش از ۹۷۰میلیارد تومان دوم شد و بانک تجارت نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام شرکت ایران ارقام (مرقام) پس از بازگشایی حدود ۱۲درصد رشد قیمت و سهام شرکت تولید نیروی برق آبادان (آبادا) پنج درصد رشد قیمت را تجربه کردند.  

 بورس امروز

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که بیش از دو هزار و ۱۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات  بیش از دو هزار و ۲۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۲۶.۸درصد از کل سهام شرکت عمران و سازندگی قزوین (ثقزوی) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۲درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۵سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۱نماد نخست اختصاص داشت.

 بورس امروز