۰ نفر

درباره انواع لوله برق و مزایای آنها چه می‌دانید؟

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
کد خبر: 446241
درباره انواع لوله برق و مزایای آنها چه می‌دانید؟

لوله برق در حقیقت به عنوان حائل و محافظی برای رساناهای الکتریسیته مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت استفاده از لوله برق علاوه بر حفاظت از رساناهای الکتریکی، حفظ ایمنی و جلوگیری از آسیب هایی چون برق گرفتگی افراد نیز می باشد. در این متن با ما همراه باشید تا با برخی از انواع لوله برق، مزیت استفاده از آن و سایر نکات لازم آشنا شوید. برای تهیه انواع لوله برق مطابق با استانداردهای جهانی می توانید از خدمات ما در شرکت آف آن لایت، بزرگترین مرجع عرضه لوازم برقی در کشور استفاده کنید.

انواع لوله برق

لوله برق نسوز

لل

لوله برق نسوز از آنجایی که از نام پیداست جزو مقاوم ترین انواع لوله برق در مقابل حرارت است. این نوع لوله علاوه بر حرارت در برابر عواملی چون مواد شیمیایی، الکتریسیته و بسیاری از تنش های فیزیکی مقاوم است. استفاده از لوله برق نسوز در ساختمان در صورت بروز شدیدترین آتش سوزی ها که باعث سوختن و از بین رفتن سایر مواد و مصالح ساختمانی شود، سلامت سیستم برق رسانی ساختمان را حفظ و بدین ترتیب از آسیب بیش از حد به آن جلوگیری می کند. این نوع لوله برق که مصرف صنعتی نیز دارد در مورد مواد اشتعال زایی چون نفت، الکل، روغن و غیره نیز در صورت بروز آتش سوزی به هیچ وجه نمی سوزد و تنها وظیفه انتقال را انجام می دهد.

لوله پی وی سی

لوله برق از جنس پی وی سی از آنجایی که از جنس پلاستیک سخت است مزایایی از جمله سبک بودن و سهولت در حمل و نقل را دارد. علاوه بر این مزیت این نوع از انواع لوله برق در مقایسه با سایرین ارزان قیمت نیز می باشد. لوله پی وی سی به عنوان محافظ سیم های برق قابل استفاده در کف و دیوارهای ساختمان ها می باشد. علاوه بر استفاده به عنوان محافظ در سیم کشی برق ساختمان ها از لوله پی وی سی در موراد دیگری چون صنایع کشاورزی، مراکز انتقال آب و فاضلاب و همچنین در کارخانجات تولید مواد شیمیایی برای انتقال این مواد شیمیایی چون اسیدها و بازهای قوی و ضعیف استفاده می شود.

لوله های پی وی سی خود به سه نوع لوله های پی وی سی فشار ضعیف، فشار نیمه ضعیف و فشار قوی تقسیم می شوند که از انواع لوله پی وی سی فشار قوی به عنوان لوله برق استفاده می شود.

لوله خم سرد

لوله خم سرد انعطاف پذیر است و در برابر تنش های فیزیکی مقاوم ترین لوله برق محسوب می شود. همچنین از لحاظ کششی مستحکم و وزن سبکی دارد، این نوع لوله برق را به راحتی می توان توسط فنر خم کرد. فروشگاه اینترنتی آف آن لایت انواع این نوع لوله ها در سایزهای مختلف را در بهترین کیفیت عرضه می کند.

علاوه این سه مورد لوله های برق در انواع دیگری چون لوله های گالوانیزه سرد و گرم، لوله های پلی آمیدی، لوله های پلی اتیلن، لوله های فلزی و پلاستیکی و ... وجود دارند که بررسی جزئیاتی آنها در اینجا میسر نیست.

اهمیت استفاده از لوله برق در سازه های ساختمانی

در مورد اهمیت استفاده از لوله برق در سازه های ساختمانی همین بس که این مسئله یکی از موارد تاثیرگذار در تایید یا عدم تایید ایمنی ساختمان اعم از ساختمان های اداری، تجاری یا مسکونی ساخته شده است. لوله برق برای ایجاد پوشش روی سیستم الکتریکی ساختمان ضروری است و مهندس ناظر این موضوع را در مورد پایان کار هر پروژه ساختمانی مدنظر قرار می دهد.

مزیت استفاده از لوله پی وی سی به عنوان لوله برق در چیست؟

از نظر متخصصین ما در گروه آف آن لایت مزیت بارز استفاده از لوله پی وی سی به عنوان لوله برق طول عمر بالای آن است. همچنین آنچه که از نظر پیمانکاران و فعالین حوزه ساخت و ساز حائز اهمیت زیادی است تهیه مواد و مصالح ساختمانی با کیفیت و قیمت مناسب است. استفاده از لوله پی وی سی به عنوان لوله برق و همچنین در سایر بخش های ساختمان همچون انتقال آب در کنار کارایی قابل قبول، به سبب قیمت مناسب و ارزانتر از سایر انواع، از نظر اقتصادی نیز به صرفه است.

همچنین ناگفته نماند که لوله های برق پی وی سی به سبب جنس پلیمری شان خود به نوعی لوله نسوز نیز محسوب می شوند. در حقیقت لوله های نسوز زیر مجموعه ای از لوله های برق پی وی سی هستند. این لوله ها از طرف وزارت نیرو نیز تایید شده و دارای مجوز استفاده می باشند. به نظر می رسد در مقایسه با لوله های مورد مصرف پیش از این همچون لوله های مسی یا آلومینیومی، لوله های پی وی سی بدون نیاز به ذکر مزایا خود گویای ارجحیت در استفاده باشند.

للل

قیمت لوله برق

قیمت انواع لوله برق با توجه به نوع آن یعنی لوله پی وی سی، لوله نسوز یا لوله خم سرد بودن و همچنین با توجه به برند کارخانه تولیدی و سایز لوله متفاوت است. برای تهیه انواع لوله های برق در سایز، جنس و برندهای مختلف ازجمله لوله برق سمنان، به عنوان یکی از برندهای مطرح لوله برق در بازار می توانید از خدمات ما در فروشگاه اینترنتی آف آن لایت استفاده کنید.

برای خرید لوله برق چه باید کرد؟

برای خرید انواع لوله برق همچون سایر متریال های مورد نیاز در یک پروژه ساختمانی می توان به فروشگاه های عرضه این مواد همچون فروشگاه های لوله و اتصالات مراجعه کرد؛ اما به نظر می رسد که همچون سایر اقلام خرید اینترنتی این مواد نیز از هر لحاظ به نفع مشتری باشد با این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه رفت و آمد و حمل متریال خریداری شده در زمان و انرژی خود نیز صرفه جویی می کنید. برای سفارش و خرید اینترنتی انواع لوله برق می توانید به یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر فعال در این زمینه مراجعه نمایید. فروشگاه اینترنتی آف آن لایت با تجربه ای درخشان و چندین سالانه در این زمینه گزینه مناسبی برای شماست. تنوع در کالا، تناسب محصولات با کاربری، ضمانت کیفیت محصولات، ارسال سریع محصولات خریداری شده و غیره از جمله مزیت های استفاده از خدمات گروه آف آن لایت است.