۰ نفر

امکان احراز هویت غیرحضوری در اپلیکیشن سیگنال

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
کد خبر: 442107
امکان احراز هویت غیرحضوری در اپلیکیشن سیگنال

ثبت‌نام و احراز هویت در سجام مرحله ابتدایی برای دریافت کد بورسی و ورود به بازار سرمایه است. تا همین چند روز پیش برای انجام مرحله احراز هویت، متقاضی باید مدارک شناسایی‌اش را برمی‌داشت و به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت که مورد تایید سازمان بورس باشد و احراز هویت انجام دهد، مراجعه می‌کرد تا بتواند این دو مرحله را با موفقیت سپری کند.

حالا فرض کنید بورس به دوران خوب خود برسد و عرضه اولیه‌ها یکی پس از دیگری عرضه شوند و مردم بخواهند هرچه زودتر وارد این بازار شوند و از سودهای آن بهره ببرند، همین موقع کرونایی هم آمده باشد.

مردمی که مجبور به احراز هویت حضوری هستند باید با ماسک و دستکش وارد صف‌های شلوغ و طولانی شوند و ساعت‌ها منتظر باشند تا نوبتشان برسد و متصدی دفتر پیشخوان یک عکس و فیلم از آن‌ها بگیرد و برای سجام ارسال کند تا احراز هویت انجام شود.

اا

اینجا این سوال به ذهن هر کسی می‌رسد که آیا نمی‌شود متقاضی خودش عکس و فیلم و مدارک لازم را ارسال کند؟ بله سوال به جایی است و باید بگوییم تکنولوژی بالاخره به کمک بشر آمد!

اپلیکیشن سیگنال که زیر نظر شرکت پردازش داده‌های مالی پارت است، توانست با استفاده از هوش مصنوعی، قابلیت احراز هویت غیرحضوری را به امکاناتش اضافه کند و جلوتر از رقیبان مطرح خود، پیشگام این عرصه باشد.

سیگنال که پیش از این به مرجعی برای دریافت اطلاعات مورد نیاز از بازارهای مالی موجود در کشور شناخته می‌شد، حالا به قابلیت احراز هویت الکترونیک هم مجهز شده تا از همان ابتدای مسیر همراه سرمایه‌گذاران بازار سرمایه باشد و بتوانند بِ بسم‌اللهِ سرمایه‌گذاری را با سیگنال شروع کنند و پس از آن هم پابه‌پای آن پیش روند و چم و خم بازار را یاد بگیرند.

برای انجام احراز هویت غیرحضوری کافیست آخرین نسخه سیگنال را که نسخه 2.4.2 آن است، دانلود و نصب کنید و با ورود به قسمت ثبت‌نام و احراز هویت دست به کار شوید.

ااا

فقط حواستان باشد که هرکس می‌تواند فقط برای خودش احراز هویت انجام دهد و کار سیستم هوش مصنوعی هم همین است، اینکه تایید کند کسی که دارد مراحل را طی می‌کند، خود فرد متقاضی است. این کار با ارسال تصویر و فیلم زنده از طریق دوربین سلفی گوشی موبایل امکان‌پذیر شده، پس اگر در این مراحل عکس و فیلم اشتباه بفرستید، احراز هویت تایید نخواهد شد.

حالا می‌توانید در خانه بنشینید، بدون اینکه هزینه یا زمانی را صرف رفت و آمد کنید، ماسک بزنید و شلوغی صف را تحمل کنید، دوربین سلفی را مقابل صورتتان بگیرید و احراز هویتتان را انجام دهید. فقط به موارد زیر هم توجه داشته باشید:

  • فرد باید قبلا ثبت‌نام اولیه در سامانه سجام را انجام داده و کد پیگیری 10 رقمی را دریافت کرده باشد.
  • متقاضی حتما باید بالای 18 سال باشد.
  • دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.
  • تمامی اطلاعات ثبت شده توسط افراد حقیقی (عکس، فیلم، مدارک) باید مربوط به خود شخص باشد و احراز هویت نیز باید توسط خودشان انجام شود و در صورت وجود مغایرت در اطلاعات، احراز هویت با مشکل روبرو خواهد شد.

البته امکان انجام احراز هویت با گوشی هوشمند شخص دیگر وجود دارد، اما مراحل باید توسط متقاضی طی شوند.