۰ نفر

چگونه در تبلیغات گوگل از رقبا سبقت بگیریم؟

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹
کد خبر: 404620
چگونه در تبلیغات گوگل از رقبا سبقت بگیریم؟

برای آنکه در تبلیغات گوگل موفق شوید نیازی نیست که بیشتر هزینه کنید، با تحلیل رفتار رقبا و بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز می‌توانید از رقبایتان پیشی بگیرید.

امروزه برای حضور در عرصه بازاریابی آنلاین باید هزینه کنید، اما برای پیروزی بر سایر رقبا نیاز نیست که هزینه ی بیشتری صرف کنید، تنها می بایست برای ایجاد کمپین گوگل ادز از ترفند هایی استفاده کنید که با صرف هزینه کمتر به نتیجه بهتری دست یابید. هنوز شروع به تبلیغات در گوگل نکرده اید؟ برای شروع تبلیغات گوگل به سایت جی ادز مراجعه کنید.

چه بخواهید وسایل حیوانات خانگی بفروشید یا خدمات گسترده نرم افزاری ارائه دهید، استفاده از تبلیغات کلیکی، یکی از موثرترین راه ها برای دست یابی به مخاطب هدف شما است.

رقبای شما نیز روی تبلیغات گوگل سرمایه ‌گذاری کرده‌اند و ممکن است ماهانه هزینه بیشتری از شما برای شارژ اکانت گوگل ادز صرف کنند. یا ممکن است مردم برند آن ها را بهتر بشناسند، که این امر باعث می شود هزینه کمتری برای جلب مشتری از طریق تبلیغات گوگل صرف کنند.

این مقاله آنچه که نیاز دارید برای ایجاد یک کمپین موفق گوگل ادز بدانید را به شما خواهد آموخت. کمپینی که متمایز خواهد بود و شما را در رقابت پیروز خواهد کرد.

به طور میانگین تبلیغ کنندگان در گوگل، تقریبا به ازای هر 1 دلاری که هزینه می کنند، 2 دلار سود می‌کنند. آیا این دلیل کافی است که شما را مجاب به امتحان کردن تبلیغات در گوگل کند؟

در حالی که تبلیغات در گوگل بسیار کارآمد است، اما یکی از پیچیده ترین بخش ها در بازاریابی دیجیتال به حساب می آید. لیست کلیدواژه های می تواند طولانی باشد و گزینه های هدف گذاری زیادی وجود دارند که فقط یک حرکت اشتباه می تواند باعث هدر رفتن هزاران دلار شود. به علاوه شما تنها کسی نیستید که برای رسیدن به مشتریان خود دارید هزینه می کنید.

رقبای اصلی خود را در تبلیغات گوگل شناسایی کنید

گاهی مواقع صاحبان برند، نام هایی که از همه بیشتر شنیده اند را رقبای اصلی خود می دانند. اما ممکن است راه های بهتری وجود داشته باشد که شما آن ها را امتحان نکرده اید.

برای شناسایی رقبای واقعی خود، می بایست در ابتدا کلیدواژه های اصلی مربوط به حوزه فعالیت خود را در گوگل جستجو کنید.

مثلا با جستجوی “خرید بلیط هواپیما” می‌توانید مشاهده کنید که رقابت برای تبلیغات گوگل شرکت‌های فروش بلیط زیاد هست.

17

همچنین با محدود کردن کلمات کلیدی می‌توانید میزان سرمایه‌گذاری رقبای خود را در بخش های مختلف حوزه فعالیت‌تان بسنجید.

18

با بررسی رقبا در تبلیغات گوگل می‌توانید استراتژی بهتری برای تبلیغات اتخاذ کنید. مثلا شاید بخواهید برای کلمات کلیدی که رقبایتان با آن کلمات تبلیغ ندارند و رتبه ارگانیک نخست را در آن کلمه کلیدی دارید، تبلیغ نمایش ندهید و در عوض برای کلیدواژه هایی که می توانید جایگاه بالاتری بدست آورید هزینه تعریف کنید.

قطعا این مسئله کاملا بستگی به کسب و کار شما دارد، اما نکته ای که باید به آن توجه شود این است که لازمه ایجاد یک استراتژی موثر، شناخت رقبای اصلی است.

وگرنه ممکن است ده ها هزار دلار صرف یک استراتژی تبلیغات در گوگل غیرسودمند کنید.

رقبای خود در تبلیغات گوگل را بهتر بشناسید

زمانی که رقبای اصلی خود را شناسایی کردید، باید ببینید که برای موفقیت از چه استراتژی هایی استفاده می کنند. هدف این مرحله یادگیری است، بنابراین فعلا بر شرکت هایی تمرکز کنید که عملکرد بهتری نسبت به شما دارند.

19

چرا رقبای شما عملکرد بهتری در تبلیغات گوگل دارند؟

اکنون زمان آن است که از خودتان بپرسید: چرا رقبای شما عملکرد بهتری دارند؟ راحت‌ترین پاسخی که می‌توان داد این است که بگوییم صرفا به این خاطر که بیشتر از ما هزینه تبلیغات گوگل صرف می کنند.

اما، بهتر است در مورد این مسئله بیشتر فکر کنیم. همه جوانب را در نظر بگیرید – کلیدواژه ها و عباراتی که استفاده کرده اند، متون تبلیغاتی که به کار برده اند، صفحات فرود آنها و غیره.

آیا می توانید از استراتژی آن ها برای کلیدواژه هایی که میزان رقابت کمتری دارند، استفاده کنید؟

عبارات کلیدی خود را به دقت بررسی کنید

اگر می خواهید تبلیغات خود را به مشتریان هدف خود نشان دهید، باید برای کمپین خود از کلیدواژه های صحیح استفاده کنید، و این مسئله ی اولیه ای است که معمولا از آن غفلت می شود.

در آغاز کسب و کار خود را به گروه های اصلی دسته بندی کنید، سپس برای هر گروه عبارات و کلمات مناسب را بیابید. حتما از کلماتی استفاده کنید که مشتریان شما برای توصیف کالا ها یا خدمات شما از آن ها استفاده می کنند.   

همان مثال آژانس هواپیمایی را به یاد بیاورید، ممکن است شما در ابتدا با دسته بندی های اولیه که مشتریان از آن ها استفاده می کنند، مانند "خرید بلیط هواپیما" کار را آغاز کنید. اما کلیدواژه های گسترده معمولا بسیار رقابتی هستند.

همچنین ممکن است از عبارات " خرید بلیط هواپیما ارزان" و " خرید بلیط چارتر هواپیما " نیز استفاده کنید چون متوجه شده اید که کاربران از این عبارات استفاده می کنند. لیست خود را با افزودن نام برند ها و محصولاتی که ارائه می دهید، گسترده تر کنید.

راهی دیگر برای یافتن کلیدواژه ها، بررسی داده های جستجو داخلی سایت می باشد.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید بسیاری از کاربران عبارات "خرید بلیط هواپیما ماهان" یا "بلیط هواپیما خارجی" را جستجو کرده اند. ممکن است این ها عباراتی باشند که شما باید هدف قرار دهید.

فراموش نکنید که به طور منظم کلیدواژه های منفی خود را بررسی کنید تا بیهوده بودجه خود را برای آن ها خرج نکنید.

اکثر بازایاب ها یا اصلا کلیدواژه منفی تعریف نمی کنند یا یک بار آن ها را تعریف می کنند و دیگر به سراغ به آن ها نمی روند. شما این اشتباه را انجام ندهید!