۰ نفر

معرفی جاذبه‌های گردشگری در تور ترکیه

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 364140
معرفی جاذبه‌های گردشگری در تور ترکیه

 جاذبه‌های گردشگری ترکیه، سیری در بهشت گردشگری دنیا

ترکیه سرزمینی با تاریخ پرفرازونشیب است که جنگ‌ها و عزل و نصب امپراطوری های زیادی را به خود دیده است. ترکیه دارای آثار تاریخی و محبوب‌ترین سازه‌های توریستی است. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه در شهر استانبول قرار دارد. از آن جمله می‌توان به بازار بزرگ استانبول، هیپدروم، کلیسای کورا و رومالیاشاره کرد. تور استانبول بازدید از مکان‌های ذکرشده در لیست برنامه سفر خود جای‌داده است

1. بازار بزرگ استانبول، محبوب‌ترین جاذبه گردشگری ترکیه:

 جاذبه‌های گردشگری ترکیه طیف وسیعی از آثار تاریخی، مراکز خرید، مراکز تفریحی را دربرمی گیرد. دراین‌بین بازدید از بازارهای قدیمی همچون بازار بزرگ استانبول گزینه مشترک اکثر گردشگران است. بازار بزرگ استانبول ازجمله جاذبه‌های گردشگری ترکیه است که هر توریستی قطعاً از آن بازدید می‌کند. بازار بزرگ استانبول اولین مرکز خرید سرپوشیده در جهان به شمار می‌آید. این بازار که از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های توریستی محسوب می‌شود توسط مساجد و موزه‌ها احاطه‌شده است. تور ترکیه گشت‌وگذار در این بازار بزرگ که از با قدمت ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه را در لیست پیشنهادی خود به مسافران قرار داده است

 جاذبه‌های گردشگری ترکیه ازلحاظ معماری شباهت غریبی به یکدیگر دارند. بازار بزرگ استانبول در قرن 11 ساخته‌شده است. بازار بزرگ استانبول دارای 11 دروازه ورودی می‌باشد. جاذبه‌های توریستی ترکیه همگی دارای غنای خاصی هستند. این بازار دارای 60 مغازه متنوع است که محصولات متنوعی ازجمله صنایع‌دستی و دیگر مایحتاج‌ها را به مشتریان عرضه می‌کنند. بازار بزرگ استانبول دارای ستون‌های بلندی است که ارتفاع هرکدام به چیزی حدود 40 متر می‌رسد. مجسمه برنزی کنستانتین از دیگر جلوه‌هایی است که این بازار را از دیگر بازارهای ترکیه قدری متمایز می‌سازد. بازار بزرگ استانبول هرساله پذیرای تمامی مسافرانی است که از این بازار بازدید می‌کنند. با همراهی سفر باتو از تماشای بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه نهایت لذت را ببرید.

2. هیپدروم، نمادی تاریخی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه:

به گزارش سفر باتو ، جاذبه‌های گردشگری ترکیه نظیر هیپدروم نشانگر تاریخ یک کشور هستند. هیپدروم محلی برای برگزاری بازی‌های سلطنتی و مسابقه ارابه سواری بوده است. هیپدروم درواقع میدانی در استانبول است. هیپدروم یک میدان تاریخی است که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه یادکرد. در دوران قدیم هزاران نفر برای تماشای مسابقات اسب‌سواری به هیپدروم می‌آمدند. شکل هندسی هیپدروم به شکل یو است. قسمت جنوبی هیپدروم اتاقی مخصوص درباریان زمان عثمانی وجود دارد. از مورخان نقل‌قول شده است که گاهی آن‌قدر مسابقات پرهیجان بود که به صحنه جنگ مبدل می‌شد. در طی همین مسابقات ترکیه توسط عثمانی‌ها فتح شد. تماشای جاذبه‌های گردشگری ترکیه همچون میدان هیپدروم را در لیست برنامه‌های سفر خود به استانبولقرار دهید. تور ترکیه لحظه آخری  سفری به‌یادماندنی را برای شما رغم می‌زند.

جاذبه‌های گردشگری ترکیه هرکدام دارای داستانی شنیدنی هستند. در هیپدروم، ستون‌های ماری شکل و سنگ‌های مصری نظر هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. گردشگران می‌توانند به‌وسیله وسایل نقلیه عمومی مانند تراموا خود را به میدان هیپدروم برسانند. می‌توانید بازدید از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه را در سفر خود تجربه کنید. برای راحتی گردشگران هتل‌های نزدیک جاذبه‌های گردشگری ترکیه را برای مسافران تهیه‌کرده است.

3. کلیسای کورا، نمادی مذهبی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه:

 جاذبه‌های گردشگری ترکیه همگی دارای زیبایی خیره‌کننده‌ای هستند. کلیسای کورا یکی از آنها است که در شهر استانبول قرار دارد. ک.را در یونانی به معنای (کشور) می‌باشد. کلیسای کورا در خارج از شهر قرار دارد. قدمت کلیسای کورا مانند دیگر جاذبه‌های گردشگری ترکیه به قرن 5 بازمی‌گردد. امروزه کلیسای کورا در استانبول تغییر کاربری داده است کلیسای کورا در استانبول به موزه تبدیل‌شده است که شکل دیگری از تمدن و تاریخ ترکیه را به رخ جهانیان می‌کشد. مسافرانی که به ترکیه سفر می‌کنند، بازدید از کلیسای کورا را که از بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه به شمار می‌رود را در برنامه‌های خود قرار دهند.

 جاذبه‌های گردشگری ترکیه شهرتی بی‌بدیل در دنیادارند. معروفیت کلیسای کورا در استانبول بیشتر به خاطر موزاییک‌های نادری است که بر روی تمامی آن‌ها نقاشی و حکاکی‌هایی از مسیح وجود دارد. همین تمثیل‌ها بر روی کلیه ستون‌ها و دیوارها به چشم می‌خورد. تماشای زیبایی‌های خیره‌کننده معماری کلیسای کورا که از جاذبه‌های گردشگری ترکیه محسوب می‌شود را تجربه کنید.

 4. موزه فرش دیگر جاذبه گردشگری ترکیه:

جاذبه‌های گردشگری ترکیه، موزه‌هایی مانند موزه فرش را شامل می‌شود. موزه فرش در شهر استانبول قرار دارد. بازدید از اماکن تاریخی – هنری ترکیه بدون گشت‌وگذار در موزه و مرکز خرید فرش برای بسیاری از توریست کامل نمی‌شود. در موزه فرش استانبول نمونه‌های منحصربه‌فرد و بکر از طرح‌ها را می‌بینید. این مجموعه که یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه به‌حساب می‌آید.

موزه فرش استانبول دارای سه ساختمان اصلی هست. با بازدید از موزه فرش استانبول با دنیای فرش کشور ترکیه آشنا شوید. تور استانبول بازدید از موزه فرش که یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است در سفر خود برای مسافران در نظر دارد. از تماشای رنگ‌ها و نقوشی که مربوط به فرهنگ ترکیه است نهایت حظ را ببرید. جاذبه‌های گردشگری ترکیه نظیر موزه فرش تاریخ کهن این سرزمین را به‌گونه‌ای متفاوت برای شما روایت می‌کند.

5. رومالی، جاذبه گردشگری ترکیه که متفاوت است:

جاذبه‌های گردشگری ترکیه شامل قلعه‌های تاریخی هم می‌شود. ازجمله این قلعه‌های می‌توان به رومالی در شهر استانبول اشاره کرد. قدمت آن به زمان حکومت عثمانی‌ها بازمی‌گردد. قلعه رومالی در استانبول دارای زندان، اتاق و مسجد می‌باشد. قلعه رومالی جزو معدود جاذبه‌های گردشگری ترکیه است که از گزند تخریب در امان مانده است. تماشای قلعه رومالی در لیست برنامه‌های پیشنهادی خود به مسافران قرار داده است.

جاذبه‌های گردشگری ترکیه هرکدام ویژگی‌های مختص به خود رادارند. قلعه رومالی در استانبول ستون‌هایی به ارتفاع 26 متر دارد؛ که شکوه این سازه را دوچندان می‌کند. توریست‌های زیادی همراه با تور استانبول از قلعه رومالی که جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیهاست، بازدید به عمل می‌آورند. همراه با تور ترکیه ارزان قیمت و آفردار لحظه آخری  لحظات خوشی را در ترکیه تجربه نمایید.

جاذبه‌های گردشگری ترکیه نشانگر فرهنگ، تاریخ و آداب‌ورسوم شهرهای مختلف هستند. مهم‌ترین و جالب‌ترین مکان‌های تاریخی در پایتخت این کشور یعنی استانبول قرار دارد. توریست‌ها می‌توانند از بازار بزرگ استانبول، قلعه رومالی، موزه فرش و کلیسای کورا دیدن کنند.