۰ نفر

قطار فدک، هتل‌هایی متحرک در مسیر ریلی مشهد و شیراز

۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 335117
قطار فدک، هتل‌هایی متحرک در مسیر ریلی مشهد و شیراز

اگر اهل سفر و گردشگری باشید و مانند خیلی از مسافران ترجیح شما به استفاده از قطار به عنوان وسیله حمل و نقل باشد، حتما نامی از قطار فدک به گوشتان خورده است.

قطار های فدک به عنوان اولین قطار های 5 ستاره به ناوگان ریلی کشور اضافه شدند و یکی از لوکس ترین قطار های فعلی کشور اند. قطارهای فدک از سال 1393 به مجموعه قطار های موجود در کشور وارد شدند و خدماتی تازه را در اختیار مخاطبین قرار دارند. با اینکه قطار فدک مدت کوتاهی است به مجموعه قطار های کشور اضافه شده، اما در زمان کوتاهی توانست موفقیت های بسیاری بدست بیاورد و جای پای خود را به عنوان یک شرکت قطاری مطرح در کشور تثبیت کند.

سفری لذت بخش با قطار های فدک

قطار فدک یکی از جدیدترین قطارهای موجود در کشور است و حتی در ظاهر آن هم می توانید به جدید بودن و متفاوت بودنش پی ببرید. در طراحی بیرونی و ظاهری قطار فدک از نقش و نگارهای ایرانی-اسلیمی استفاده شده که حتما نگاه شما را به خود خیره می کند. مفهوم نهفته در طراحی ظاهری قطار های فدک نشان دادن باغی سرسبز در دل کویر است.

قطار فدک

در طراحی داخلی قطار فدک نیز تلاش به استفاده از رنگ هایی فیروزه ای، سفید و طلایی بوده است تا حس آرامش و راحتی را به مسافران القا کند. قطار های فدک دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی نیز هستند و برای طراحی کوپه ها جنس چرم برای صندلی ها به کار رفته است. قطار های فدک در حقیقت قطار هایی آلمانی هستند و طی قراردادی به ناوگان ریلی شرکت ریل پرداز نوآفرین اضافه شدند. فدک فعالیت خود را با ارائه خدمات ریلی در مسیر قطار فدک تهران مشهد آغاز کرد. به سبب هدف قرار دادن مسیر شلوغی مانند مشهد، فدک به زودی تبدیل به یکی از قطارهای معروف کشور شد و مخاطبین بسیاری را برای خود دست و پا کرد.

قطار فدک

خدمات و امکانات قطار های فدک

قطار های فدک یکی از قطارهای سریع کشور اند و با داشتن سرعتی 200 کیلومتر در ساعت، فاصله 12 ساعته تهران تا مشهد را به 8 ساعت کاهش داده اند. قطار های فدک دارای خدماتی مانند سرویس پذیرایی، کترینگ، تیم مهمانداران و خدمات رفاهی بسیار مناسبی است. همچنین تمام تیم خدماتی قطار های فدک نیروهایی آموزش دیده اند و علاوه بر تحصیلات مرتبط، جدیدترین روش های آموزش مهمانداری را به صورت تئوری و عملی آموزش دیده اند. تمام کادر مهمانداران فدک تحت نظر یک شرکت اتریشی به نام DON تعلیم دیده اند. از دیگر خدمات قطار های فدک باید به موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • استفاده از فرش قرمز جهت استقبال اولیه از مسافرین

  • ارائه حوله مرطوب

  • امکان استرداد آنلاین بلیط قطار

  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی

  • استفاده از ظروف چینی

  • سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

  • سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

  • سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا

  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متفاوت

  • بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم، انتخاب موسیقی و اعلام اطلاعات موقعیت مکانی قطار، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار

  • ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

قطار فدک

قطار های فدک کوپه هایی 4 تخته دارند و هریک از تخت ها نیز دارای اگونومی متناسبی با بدن افراد هستند. همچنین دمای داخل واگن ها نیز قابل تنظیم است. قطار های فدک به خصوص در مسیر های مشهد و شیراز متقاضیان بالایی دارند و تمامی مسافران قطار فدک شیراز و یا مشهد می توانند بسته به انتظارات و بودجه مورد نظر خود یکی از کلاس های قطار فدک را خریداری کرده و تجربه سفری لذت بخش را داشته باشند.

قیمت بلیط قطار فدک تهران مشهد

قطار های فدک دارای خدمات و امکانات رفاهی بسیار مناسبی هستند و همواره در مسیر های پرترددی مانند مشهد و شیراز، دارای برنامه منظم حرکت هفتگی اند. همچنین برای اینکه تمام اقشار جامعه بتوانند از خدمات قطار فدک بهره مند شوند، نرخ قیمت بلیط قطار فدک در سطح مناسبی قرار داده شده است. برای مثال در مسیر شلوغی مانند مشهد، قیمت بلیط قطار فدک مشهد تهران به گونه ای تعیین شده تا همه توانایی خرید بلیط این قطار را داشته باشند و متفاوت ترین سفر خود با قطار را تجربه کنند.

همچنین شرکت ریل پرداز نوآفرین برای مسافرینی که اولین سفر خود را با مجموعه قطار های فدک تجربه می کنند تخفیف هایی را نیز در نظر گرفته است. برای مثال می توانید با استفاده از کد تخفیف های fadak_shahrdari یا fadak.winter از ۶ درصد تخفیف ویژه برخوردار شوید، اما بیاد داشته باشید که این کد ها همیشه در حال به روز رسانی اند و می توانید کد های جدید را از سایت های ارائه دهنده تخفیف های مختلف و یا سایت رسمی ریل پرداز نوآفرین به دست بیاورید.