۰ نفر

هزینه ایجاد شغل در پالایشگاه: 12 میلیون تومان

ربیعی: امسال 800هزار شغل ایجاد می‌شود

۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲:۳۸
کد خبر: 124139
ربیعی: امسال 800هزار شغل ایجاد می‌شود

علی ربیعی گفت: با پدیده رشد بدون اشتغال در کشور روبه رو هستیم به گونه ای که برای ساخت یک پالایشگاه ١٢ هزار میلیاردتومان منابع لازم است اما پس انکه پالایشگاه به بهره برداری رسید یک میلیون شغل ایجاد می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون اجماع بر سر برنامه های ملی توسعه پیدا نکرده است، تصریح کرد:حذف و هدفمندکردن یارانه ها یک برنامه بزرگ ملی و مورد اجماع بزرگان نظام بوده اما طی ماه های گذشته در کش و قوس های سیاسی مورد هجوم واقع شد.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به توسعه باید بر سر برنامه ها اجماع داشته باشیم، گفت: امیدواریم منابعی که با مصوبه مجلس از محل حذف یارانه ها آزاد می شود، به سمت تولید هدایت شود.

وزیر کار با بیان اینکه سالانه به ٨٠٠ هزار شغل نیاز داریم، و آمار نشان از آن دارد که از ریزش بیش از ٣٠٠ هزار شغل در کشور جلوگیری کردیم، اضافه کرد: با پدیده رشد بدون اشتغال در کشور روبه رو هستیم به گونه ای که برای ساخت یک پالایشگاه ١٢ هزار میلیاردتومان منابع لازم است اما پس انکه پالایشگاه به بهره برداری رسید یک میلیون شغل ایجاد می شود به عبارت دیگر هزینه ایجاد شغل در این بخش ١٢ میلیون و در پتروشیمی سه میلیون تومان است.

ربیعی ابراز امیدواری کرد در سال جاری رشد اقتصادی ٥ درصد را تجربه ٨٠٠ هزار شغل ایجاد کنیم .

وی در بخشی از سخنان خود به اظهارات سیف در واشنگتن اشاره و تاکید کرد: استعاره‌‌ای که رییس کل بانک مرکزی به کار برد هدفش این بود که به‌ دنیا بفهماند که کار کنند اما سر و صدای بسیاری به راه افتاد. ربیعی با اشاره به اینکه مهم‌ترین استراتژی ما در حوزه اشتغال، حفظ اشتغال موجود است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در فعال شدن بنگاه‌های کوچک و متوسط که سرمایه کم‌تر و اشتغال بیش‌تر دارد، از برنامه‌های دولت و وزارتخانه است.