۰ نفر

قیمت درهم امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 661420
قیمت درهم امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱

کانون صرافان امروز ۲۷ مردادماه قیمت درهم را ۷ هزار و ۷۹۹ تومان برای خرید و ۷ هزار و ۹۷۰ تومان برای فروش اعلام کرده است.

به گزارش سرویس طلا و ارز اقتصادآنلاین، درهم واحد پول کشور امارات متحده عربی است. کد ISO 4217 که برای درهم امارات در نظر گرفته شده‌است AED می‌باشد، اما در متون غیر رسمی از علامت اختصاری DH یا DHs نیز استفاده می‌گردد. هر درهم برابر با ۱۰۰ فلس است. از زمان استفاده سراسری از درهم به عنوان واحد پولی رایج در امارات زمان زیادی نمی‌گذرد. این واحد پولی وابسته به دلار آمریکا در حال حاضر به عنوان واحد پولی رسمی این کشور شناخته می‌شود. از سال ۱۹۹۷ هر یک دلار برابر با ۳.۶۷۲۵ درهم بوده است.

قیمت درهم در صرافی های رسمی

کانون صرافان امروز  قیمت درهم را ۷ هزار و ۷۹۹ تومان برای خرید و ۷ هزار و ۹۷۰ تومان برای فروش اعلام کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت درهم را ۷ هزار و ۸۲۷ تومان برای خرید و ۷ هزار و ۹۷۱ تومان برای فروش اعلام کرده بود.

ماه/روز کانون صرافان شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنجشنبه
هفته دوم مرداد قیمت خرید - ۸۱۲۹ ۸۱۰۳ ۸۱۹۶ ۸۱۹۶ ۸۱۷۲
قیمت فروش - ۸۳۲۵ ۸۲۹۰ ۸۳۵۶ ۸۳۵۰ ۸۳۳۲
هفده سوم مرداد قیمت خرید ۸۱۹۰ - - ۸۱۹۸ ۸۱۶۳ ۸۰۹۹
قیمت فروش ۸۲۹۰ - - ۸۳۳۰ ۸۳۰۷ ۸۲۹۹
هفته چهارم مرداد قیمت خرید ۸۰۹۶ ۸۰۶۳ ۷۹۵۳ ۷۸۷۲ ۷۸۲۷ ۷۷۹۹
قیمت فروش ۸۲۶۶ ۸۲۶۸ ۸۰۹۱ ۸۰۴۰ ۷۹۷۱ ۷۹۷۰

نگاهی به تاریخچه درهم امارات

همانطور که می‌دانید درهم واژه‌ای عربی است. اما این واحد پولی به دلیل قرن‌ها تجارت با امپراطوری عثمانی دوام آورده است. جالب است بدانید که تا قبل از سال ۱۹۶۶ تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس از روپیه هند برای معاملات خود استفاده می‌کردند.

اما چه اتفاقی افتاد که ورق به نفع درهم امارات برگشت؟ در ماه ژوئن سال ۱۹۶۶ کشور هند تصمیم گرفت که ارزش روپیه خلیج فارس را در برابر ارزش روپیه هند کاهش دهد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به منظور پیشگیری از کاهش سرمایه خود تصمیم گرفتند که واحد پولی دیگری برای معاملات خود استفاده کنند. در وهله نخست و برای مدت کوتاهی این کشورها ریال عربستان را برای معاملات خود پذیرفتند. در ادامه دینار بحرین مورد توافق طرفین قرار گرفت. به طوری که هر یک دینار بحرین معادل ۱۰ روپیه خلیج فارس بود. در این میان نیز کشور امارات تصمیم گرفت از واحد پول خود برای معاملات استفاده کند. به طوری که این کشور هر ۱۰ درهم را معادل با یک دینار تصویب کرد.

درهم امارات

وابستگی درهم به دلار

نکته جالبی که در خصوص درهم باید بدانید این است که این واحد پولی وابستگی شدیدی به دلار آمریکا دارد. اما این موضوع به چه معناست؟ وابستگی درهم به دلار آمریکا به معنای ثابت بودن نرخ آن است. به همین خاطر از سال ۱۹۹۷ هر یک دلار برابر با ۳٫۶۷۲۵ درهم بوده است.