۰ نفر

با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی؛

سکه امامی به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان رسید

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳
کد خبر: 619983
سکه امامی به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان رسید

بازار طلا و سکه با افزایش قیمت اونس جهانی و همچنین بازگشت دلار به کانال ۲۶هزارتومان، افزایش قیمت‌ها را تجربه کرد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین ترس از تبعاتی که بالا گرفتن جنگ میان اوکراین و روسیه می‌تواند برای اقتصاد جهانی داشته باشد، در مدار صعودی قرار گرفت. 

به این ترتیب سکه امامی با حدود ۲۰۰هزارتومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۱۲میلیون و ۵۱۰هزارتومان رسیده است. روز گذشته این سکه با قیمت ۱۲ میلیون و ۳۳۰هزارتومان معامله می‌شد.

همچنین نیم سکه ۷میلیون و ۱۳۰هزارتومان قیمت خورده است. روز گذشته نیم سکه با قیمت ۷میلیون و ۸۰هزارتومان معامله می‌شد که در معاملات امروز، افزایش ۵۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

ربع سکه نیز با قیمت ۴میلیون و ۸۰هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته ۱۰هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین هر سکه یک گرمی با افزایش ۱۵هزارتومانی نسبت به روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۳۵هزارتومان قیمت خورده است.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب سکه امامی، ۲۳۵هزارتومان، نیم سکه، ۹۹۲هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ۸۰هزارتومان و سکه یک گرمی، ۹۲۱هزارتومان است.

همانطور که در روزهای گذشته بررسی شد، وضعیت بازار طلا و سکه و تعیین قیمت‌ها در آن به دو عامل قیمت دلار و اونس جهانی بستگی دارد. امروز نیز با بازگشت دلار به کانال ۲۶هزارتومان و افزایش قیمت اونس جهانی، سیگنال کافی برای افزایش قیمت‌ها به بازار طلا و سکه داده شد. در همین راستا سکه به میانه کانال ۱۲میلیون تومان بازگشت؛ درحالی که آخرین باری که سکه در این محدوده قیمتی قرار داشت، اواسط دی‌ماه سال جاری بود.