۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

دلار در نیمه کانال ۲۵هزارتومان / بازار به استقبال توافق رفته است

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 617833
دلار در نیمه کانال ۲۵هزارتومان / بازار به استقبال توافق رفته است

بازار ارز پس از سفر روز گذشته گروسی به تهران و جدی‌تر شدن مذاکرات، روند کاهشی قیمت دلار را شدت بخشید.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ دلار آزاد که روز گذشته پس از سفر گروسی به تهران و دیدار وی با محمد اسلامی و وزیر امور خارجه، روند نزولی خود را آغاز کرده بود، در معاملات صبح امروز نیز به کاهش خود ادامه داد.

دلار آزاد که روز گذشته وارد کانال ۲۵هزارتومان شده و تا محدوده ۲۵هزار و ۷۵۰تومان کاهش یافت، در این ساعت از معاملات نیز با بیش از ۲۰۰تومان کاهش در قیمت ۲۵هزار و ۵۵۰تومان معامله می‌شود.

همچنین دلار هرات هم که روز گذشته وارد کانال ۲۴هزارتومان شده بود به کاهش در این کانال ادامه داد و در این ساعت، ۲۴هزار و ۷۰۰تومان قیمت خورده است.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را برای معامله در صرافی‌های رسمی، با حدود ۱۰۰تومان کاهش، ۲۴هزار و ۲۶۱تومان برای خرید و۲۴هزار و ۵۸۴تومان برای فروش قیمت زده است. این اسکناس روز گذشته در صرافی‌ها، ۲۴هزار و ۳۵۷تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۶۲تومان برای فروش قیمت خورده بود.

همچنین یورو در صرافی‌ها، ۲۷هزار و ۳۱۴تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۶۸۷تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته یورو در صرافی‌ها، ۲۷هزار و ۴۳۷تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۷۳۹تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز، قیمت دلار را ۲۴هزار و ۴۷۷تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۳۳تومان برای خرید اعلام کرده است. این اسکناس روز گذشته در صرافی ملی، با قیمت ۲۴هزار و ۵۶۲تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۱۸تومان برای خرید اعلام شده بود.

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۶۱۱تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۳۳۶تومان برای فروش نمایان شده است.  درحالی که روز گذشته یورو در صرافی ملی، با قیمت ۲۷هزار و ۷۱۲تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۳۷تومان برای فروش معامله می‌شد.

شدت گرفتن روند ریزشی دلار در بازار آزاد، نشان از افزایش یافتن امید معامله‌گران به حصول توافق است. به نظر می‌رسد تیم مذاکره‌کننده بیش از هر زمانی به توافق نزدیک شدند و از آنجایی که پیش از این و حتی با خبر آماده شدن پیش نویس توافق هم دلار در برابر کاهش مقاومت می‌کرد، روند نزولی فعلی نشان از جدی بودن اخباری است که از وین مخابره می‌شود. 

حال باید دید آیا طی روزهای آینده، چه اتفاقات جدیدی در جریان مذاکرات رخ می‌دهد و می‌توان دلار را به کف کانال ۲۵هزارتومان نزدیک کند؟