۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی تداوم ثبات قیمت طلا در روز‌های آینده / بازگشت رکود به بازار زیر سایه تردید خریداران

۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 542710
پیش بینی تداوم ثبات قیمت طلا در روز‌های آینده / بازگشت رکود به بازار زیر سایه تردید خریداران

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، نوسان فعلی قیمت طلا و سکه جزیی و طبیعی است و پیش‌بینی می‌شود ثبات بازار تداوم داشته باشد.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره علت افزایش جزیی قیمت طلا و سکه در بازار امروز توضیح داد: ارزش اونس جهانی نسبت به دیروز با حدود ۱۸دلار افزایش به ۱۸۰۸دلار رسیده و نرخ ارز هم نوسان صعودی دارد که این عوامل در کنار هم باعث افزایش جزیی قیمت طلا و سکه در بازار امروز شده است.

این فعال صنفی به تعطیلی بازار طلا و تاثیر آن اشاره کرد و گفت: از آنجا که دستور تعطیلی بازار به دلیل شروع ناگهانی موج پنجم کرونا از پیش تعیین نشده بود، هنوز بسیاری از واحد‌های صنفی ما برای رسیدگی به کار‌های بانکی و نقل‌وانتقالات مالی مشغول به کار هستند اما بازار اصلی طلا تعطیل است.

به گفته بذرافشان، درحالی‌که هفته پیش با افزایش جزیی تقاضا بازار طلا دوباره جان گرفته بود، در پی این تعطیلی حجم مبادلات مجددا کاهش یافت و از طرفی تردید مردم برای خرید طلا و سکه متاثر از شرایط نا‌معلوم سیاسی منجر به بازگشت رکود به بازار شد.

وی درباره آینده بازار تصریح کرد: به‌رغم ثبات قیمت طلا و سکه طی چند ماه گذشته مردم هنوز نتوانسته‌اند به تداوم این وضعیت اعتماد کنند و به همین دلیل داد‌وستد یا در حجم بسیار پایین بوده و یا اصلا صورت نمی‌گیرد؛ اما من همچنان معتقدم که این ثبات ادامه‌ دارد و قیمت‌ها نوسان بسیار جزیی خواهد داشت و بر همین اساس توصیه می‌کنم مردم مبادلات خود را با خیال راحت انجام دهند.

قیمت طلا و سکه ۱۵تیر ماه ۱۴۰۰

بذرافشان در پایان با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی با اندکی افزایش به ۱۰میلیون و ۷۲۰هزار، سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۲۰هزار و حباب سکه هم به ۳۳۰هزار تومان رسیده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۷۳۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به چهار میلیون و ۶۲۰هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۶۶هزار تومان افزایش یافت.