۰ نفر

ارزانی طلای جهانی رکورد زد؛

ریزش قیمت طلا به پایین‌ترین حد در ۸سال اخیر

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳
کد خبر: 510307
ریزش قیمت طلا به پایین‌ترین حد در ۸سال اخیر

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در پی رشد بازده اوراق خزانه و قوی تر شدن دلار آمریکا، به پایین ترین حد در هشت سال و نیم گذشته نزول کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۷۱۲ دلار و ۳۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷۱۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با پنج دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۷۲۳ دلار بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا سطح ۱۷۵۷ دلار و ۲۰ سنت پیش رفته بود.

بازده اوراق خزانه از بالاترین رکورد یک سال اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، اندکی فاصله گرفت با این حال همچنان بالا مانده است. مقامات بانک مرکزی آمریکا همچنان نگرانیهای تورمی را کم اهمیت قلمداد می کنند.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم است که نتیجه اجرای تدابیر مالی گسترده است اما بازده بالاتر اوراق قرضه، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را افزایش می دهد و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین حد خود در چهار هفته اخیر ایستاد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا اعلام کرد سنای آمریکا بررسی لایحه بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری پرزیدنت بایدن را هفته جاری آغاز می کند. بازار همچنان به تحولات مربوط به این بسته متمرکز مانده است.

آمار اقتصادی جدید نشان داد فعالیت بخش تولید آمریکا در فوریه با افزایش سفارشهای جدید، به بالاترین میزان در سه سال اخیر افزایش یافت.

بانک مرکزی اروپا هفته گذشته با وجود افزایش هزینه های استقراض در بازارهای مالی، روند خرید اوراق قرضه را کاهش داد و تردیدهایی را نسبت به روند احیای اقتصاد آسیب دیده منطقه یورو برانگیخت.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰۸۴.۵ تن رسید که پایینترین میزان از ماه مه سال ۲۰۲۰ بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و شش سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۲۳۴۵ دلار و ۶۷ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۱۱۷۵ دلار رسید.