۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۸بهمن/ نوسان ۵۰۰هزار تومانی سکه طی یک هفته

۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵
کد خبر: 503662
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۸بهمن/ نوسان ۵۰۰هزار تومانی سکه طی یک هفته

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش قیمت طلا در آخرین روز‌های هفته، پیش‌بینی کرد که در صورت افت مجدد نرخ ارز روند نزولی در بازار طلا هم ادامه‌دار خواهد بود.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به نوسانات قیمت طلا و سکه طی هفته اخیر اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت بهای اونس جهانی تغییر چندانی را تجربه نکرد اما با توجه به رفت‌و‌برگشت‌های نرخ ارز، قیمت طلا و سکه هم با نوسان همراه بود.

به گفته محمدولی، طی این مدت سکه حدود ۵۰۰هزار و طلا ۵۰هزار تومان نوسان داشت به طوریکه در برخی روز‌ها قیمت سکه به ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار و طلا به گرمی یک میلیون و ۱۱۲هزار تومان صعود کرد؛ حباب سکه هم در هفته مذکور بین ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان نوسان داشته است.

او درباره وضعیت تقاضا هم بیان کرد: در شرایطی که نوسانات قیمت بالا است کسی به سمت خرید یا فروش طلا و سکه نمی‌رود زیرا فروشندگان احتمال افزایش بیشتر می‌دهند و خریداران منتظر کاهش قیمت‌ها هستند.

رییس اتحادیه طلا افزود: این شرایط رکود بازار را تشدید می‌کند درحالیکه ما انتظار داشتیم در ماه‌های پایانی سال شاهد تغییراتی در روند معاملات باشیم؛ البته باز هم امیدواریم که بانک‌مرکزی بتواند نرخ ارز را کنترل کند که در این صورت بازار طلا هم به آرامش خواهد رسید.

محمدولی با پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار طلای فردا تصریح کرد: هر تغییراتی در بازار ارز بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین اگر طبق روال اواخر هفته گذشته نرخ ارز نزولی شود بهای طلا و سکه نیز کاهش خواهد یافت و در غیر این صورت شاهد رشد قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

وی با اشاره به آخرین قیمت‌ها نیز گفت: در آخرین روز هفته قیمت طلا به گرمی یک میلیون و ۶۶هزار، سکه امامی ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۵۰هزار تومان کاهش یافت.

او اضافه کرد: نیم سکه نیز با قیمت شش میلیون و ۱۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰هزار و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان به معاملات هفته پیش پایان داد.