۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

طلا امروز هم ارزان شد/ ترس از ریزش بیشتر قیمت‌ها فروشنده‌ها را به بازار کشاند

۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱
کد خبر: 482144
طلا امروز هم ارزان شد/ ترس از ریزش بیشتر قیمت‌ها فروشنده‌ها را به بازار کشاند

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه خبر داد و گفت: امروز هم قیمت‌ها در بازار طلا با وجود رشد بهای اونس، متاثر از ریزش نرخ ارز با کاهش همراه شد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ادامه روند کاهشی در بازار طلا اظهار کرد: امروز با وجود اینکه اونس جهانی با حدود شش دلار افزایش نسبت به آخرین نرخ کار خود را آغاز کرده، اما قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از روند نزولی بازار ارز با کاهش همراه شد.

او ادامه داد: البته میزان کاهش قیمت‌ طلا و سکه در بازار امروز نسبت به روز گذشته کمتر بوده اما همچنان جو بازار ریزشی است؛ از همین رو تقاضا برای خرید هم کاهش یافته و در مقابل تعداد فروشندگان با ترس از ریزش بیشتر قیمت‌ها افزایش یافته که این موضوع نیز بر افت قیمت طلا و سکه موثر بوده است.

حباب سکه 500هزار تومان کاهش یافت

به گفته این فعال بازار طلا، با توجه به افت تقاضا حباب سکه در مقایسه با هفته گذشته 500هزار تومان کاهش یافته و در معاملات امروز به 700هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه 26آبان ماه99

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به 12میلیون و 250هزار و سکه طرح قدیم به 11میلیون و 800هزار تومان کاهش یافت؛ همچنین قیمت نیم سکه شش میلیون و 600هزار، ربع سکه چهار میلیون و 500هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 600هزار تومان است.

 در این زمینه بخوانید:

کاهش اندک قیمت طلا

او افزود: امروز قیمت هر مثقال طلا به پنج میلیون و 60هزار و هر گرم طلای 18عیار به یک میلیون و 168هزار تومان رسید.