۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

10 دلیلی که هرگز نباید آیفونXS بخرید

۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۵
کد خبر: 360648
10 دلیلی که هرگز نباید آیفونXS بخرید

آگاهی از معایب و قیمت نجومی آیفون XS ممکن است سبب بازداری بسیاری از مشتریان آیفون از خرید این گوشی شود.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ بر اساس نظرات ارائه شده توسط کارشناسان، گفتنی است که آیفون مدل XS به دلایل مختلفی ارزش خرید ندارد. این گوشی دارای نقص و کمبودهایی است که افراد با پی بردن به آنها، ممکن است از خرید آن منصرف شوند. به عقیده بسیاری از افراد، عرضه نسخه آیفون XS، تنها برای بالا بردن نجومی قیمت آن بود.

در ادامه، به بررسی 10 دلیل که شما را از خرید آیفون XS منع می‌کند را می‌پردازیم؛

10-قیمت:

10

برای خرید آیفون X و XS، با محاسبه مالیات، 1500 دلار باید هزینه کنید، که اگر به دنبال گارانتی و خرید تمام لوازم جانبی آن باشید، این قیمت به 2هزار دلار نیز می‌رسد. همچنین، برای بیان کاستی‌های بیشتر آن باید اشاره کرد که آیفون XS لوازم جانبی کاملی ندارد و شما برای داشتن کابل شارژ و آداپتور با سرعت بالاتر، باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید.

9-باتری

09

گفتنی است که برای تعویض باتری آیفون XS و XS MAX، باید 69 دلار هزینه کنید، این در حالی است که تعویض باتری سایر مدل‌ها برای شما حدود 49 دلار هزینه دارد. جالب توجه است که عمر باتری آیفون 8 بهتر از XS است.

همچنین، باتری آیفون 8، بین 13 تا 15 ساعت شارژ نگاه می‌دارد، در حالی که میزان زمانی که باتری آیفون XS شارژ نگاه می‌دارد بین 12 تا 13 ساعت است.

8-تعمیرات

08

به موازات افزایش قیمت گوشی این مدل، هزینه‌های تعمیر نیز افزایش یافته است. هزینه تعمیر XS از 329 دلار (برای تعویض صفحه نمایش) تا 599 دلار اعلام شده است.

7-زائده قسمت بالای صفحه

07

تفاوت بارزی که بین آیفون 8 و XS وجود دارد، تفاوت صفحه نمایش آنهاست. برشی که در قسمت بالایی صفحه نمایش قرار دارد کمی آزار دهنده و همچنین گاهی مانع نمایش کامل برنامه‌ها روی صفحه است.

6-آسان نبودن ارتقا

06

از آنجایی که XS جک هدفون ندارد، برای خرید تبدیل آن، باید 9 دلار نیز پرداخت کنید. همچنین اضافه کردن فضای ذخیره سازی نیز آسان نیست. برای خرید فضای ذخیره 512گیگابایتی باید 1.449 دلار پرداخت کنید.

در ادامه، قابل ذکر است که اگر برنامه‌‌های پیش‌فرض را دوست نداشته باشید می‌توانید آنها را غیر فعال کنید، اما پس از آن، برنامه‌های دیگر به درستی کار نخواهند کرد.

5-عدم داشتن قابلیت 5G

05

اگر شما به دنبال گوشی با اینترنت پرسرعت هستید، گوشی آیفون XS قابلیت اینترنت 5G را پشتیبانی نمی‌کند.

4-حذف دکمه بازگشت به خانه و اسکنر انگشت

04

اگر شما به دکمه بازگشت به خانه آیفون علاقه‌مندید، باید اشاره کرد که این دکمه در XS به دلیل بزرگتر کردن صفحه نمایش حذف شده است. همچنین اپل برای باز کردن قفل صفحه نمایش، دکمه اسکنر انگشت را حذف کرده و شناسایی چهره را جایگزین آن کرده است.

3-به جای آن X یا 8 بخرید

03

آیفون X و 8 تقریبا تمام ویژگی‌های XS را دارند. آیفون X و XS هر دو صفحه نمایش OLED همانند هم دارند، همچنین دارای دوربین دوگانه، شناسایی چهره و لمس سه بعدی است. تنها مزیت متفاوت ارائه شده برای XS حافظه ذخیره‌سازی 512گیگابایتی و 90دقیقه عمر باتری بیشتر نسبت به X اما کمتر از 8 است.

2-نداشتن ویژگی‌های جالب توجه نسبت به مدل‌های قبلی

02

عرضه XS ویژگی‌ جذاب و مزیت خاصی نسبت به مدل‌های قبلی نداشت. این گوشی تنها یک نسخه بالاتر از 8 است که دارای دو دوربین است و قیمت بسیار بالاتر از آن دارد.

1-سیم‌کارت الکترونیکی (eSim)

01

استفاده از یک تراشه الکترونیکی بر روی گوشی به جای سیم‌کارت که می‌توان اطلاعات را در نرم‌افزار آن وارد کرد بدون اینکه نیاز باشد سیم‌کارت را وارد گوشی کنید.

اما از معایب آن باید اشاره کرد که اطلاعات سیم‌کارت الکترونیکی قابل پاک شدن نیستند. همچنین اگر بخواهید از گوشی دیگری استفاده کنید شما نمی‌توانید سیم‌کارت خود را وارد دستگاه دیگری کنید.