۰ نفر

آزادسازی ۲۰ کیلومتر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 608502
آزادسازی ۲۰ کیلومتر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم

به دنبال ابلاغ رییس دستگاه قضا و دستور رییس جمهور، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف و آزادسازی ۲۰ کیلومتر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم و تخریب مستحدثات ایجاد شده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان؛ به دنبال ابلاغ رییس دستگاه قضا و دستور رییس جمهور، رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف و آزادسازی ۲۰ کیلومتر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم و تخریب مستحدثات ایجاد شده خبر داد.

مجتبی قهرمانی اظهار کرد: این آزادسازی در محدوده حریم ۶۰ متری دریا در اطراف پارک زیتون قشم، باشگاه کارکنان سازمان منطقه آزاد، جنب پارک زیست فناوری و تعدادی از روستا‌های این جزیره انجام شد.

وی افزود: دو شرکت بوم گردی در ساحل سینگو و حریم دریایی روستای نقاشه - حدفاصل مد کندالو به صورت غیرمجاز، مسیر دسترسی مردم به دریا را مسدود کرده بودند، به طور کامل تخریب و سواحل و حریم آب ها آزاد شدند.

قهرمانی در ادامه به دیوار کشی یک شرکت پرورش میگو در روستای سوزای جزیره قشم  اشاره و خاطر نشان کرد: با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و مسئولان سازمان منطقه آزاد در محل، دیوار‌های احداث شده توسط این شرکت نیز تخریب و ساحل برای استفاده عموم مردم بازگشایی شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی امکان شناسایی و تخریب سریع مستحدثات غیرمجاز در حریم و بستر دریا را فراهم می‌کند و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص است.