۰ نفر

پایان ۱۵ سال کابوس اعدام

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۲۲
کد خبر: 608349
پایان ۱۵ سال کابوس اعدام

مردی که ۱۵ سال قبل دوستش را در جریان اختلاف هایی بر سر یک زمین به قتل رسانده بود‌، با پرداخت دیه ۵۰۰ میلیون تومانی بخشیده شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام‌جم‌، روز نهم آذر سال ۸۵ جسد مردی که با طناب زردی خفه شده و پاهایش با آن بسته شده بود در جاده تهران - اسلامشهر داخل خودروی نیسان پارک شده‌ای پیدا شد.

مدارک هویتی و گوشی نداشت. استعلام پلاک خودرو نشان داد مالک خودرو فرد دیگری بوده که با تحقیق از او هویت مقتول مشخص شد. او برای آزادکردن دوست زندانی‌اش راهی تهران شده بود.

در ادامه رد یکی از دوستان مقتول در این پرونده به‌دست آمد و با دستگیری‌اش و اعتراف به قتل، راهی زندان شد.

متهم سپس در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. خانواده مقتول برایش قصاص خواستند. متهم در دفاع از خود گفت: سال ۸۵ مقتول را با مردی آشنا کردم و او از وی قطعه زمین ۱۰۰متری قولنامه‌ای خرید و پولش را داد اما فروشنده برای سند زدن در محضر حاضر نمی‌شد.

او مرا مقصر ماجرا می‌دانست. آن روز راهی محل کارم بودم که مرا دید و سوارم کرد. در میانه راه خسته شد و من به جای او رانندگی کردم. سر سند زمین با هم جروبحث کردیم‌، عصبانی شده و طناب زرد داخل خودرو را برداشتم و دور گردنش انداخته و خفه‌اش کردم که فوت شد. با طناب پاهایش را بستم. گوشی و مدارک و چکی را که در خودرو بود با مقداری پول برداشتم.

حکم قصاص قاتل صادر و در دیوان عالی کشور تائید و به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. سه سال قبل او پای چوبه دار رفت که توانست مهلت بگیرد.

با پایان یافتن این مهلت، او چند روز پیش دوباره پای چوبه دار رفت که این بار خانواده مقتول گفتند که اگر قاتل ۵۰۰ میلیون تومان دیه بدهد رضایت می‌دهند.

خانواده مرد اعدامی بخشی از این پول را به کمک خیرین جمع‌آوری کردند اما هنوز ۳۰ میلیون تومان باقی مانده بود که این پول نیز با تلاش و همکاری گروه یاران نجات مستقر در دادسرای جنایی تهران و پسر یکی از مراجع تقلید، تامین و به خانواده مقتول پرداخت شد. حالا مرد اعدامی بعد از ۱۵ سال رضایت گرفت و از زندان آزاد شد.