۰ نفر

مرگ دروغین زندانی فراری

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۶:۲۳
کد خبر: 605463
مرگ دروغین زندانی فراری

زندانی فراری که با جعل گواهی فوت، خودش را مرده جا زده و مخفیانه زندگی می‌ کرد، با پیگیری طلبکارش دستگیر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام‌جم، روزهای پایانی هفته گذشته مردی نزد بازپرس کشیک دادسرای ناحیه ۳۴ تهران رفت و با طرح شکایتی گفت: «چند سال قبل پولی به دوستم قرض دادم، اما او هر بار برای پس دادن آن بهانه می‌آورد تا این‌که به خاطر خلاف به زندان افتاد. بعد از آن هم وثیقه گذاشت و بیرون آمد. سراغ خانواده‌اش در شهرستان رفتم تا طلبم را بگیرم که آنها گفتند وی در دریا غرق شده و مرده است. حتی در حال برگزاری مراسم شب هفتم او بودند.»

 وی افزود: «دو سال و نیم از این ماجرا گذشت تا این‌که چند روز پیش به طور اتفاقی مردی را در جنوب شهر تهران دیدم که شباهت بسیاری به زندانی فوت‌شده داشت. شوکه شده و کم  مانده بود سکته کنم، باورم نمی‌شد او زنده باشد. از ساکنان ساختمان درباره او پرس و جو کردم اما هویت او با مرد بدهکار فرق داشت. احتمال می‌دهم او در این سال‌ها با هویت جعلی زندگی می‌کرده است.»

در جریان تحقیقات معلوم شد که او همان زندانی فراری است که با هویت جعلی زندگی می‌کند و با تلاش ماموران دستگیر شد.

متهم ۵۰ ساله درجریان تحقیقات گفت: «سال‌ها قبل در غرب کشور مسلحانه و تحت پوشش مامور، رانندگان را متوقف و با زور و تهدید پول و اموال‌شان را سرقت می‌کردم. بعد از مدتی دستگیر و زندانی شدم. چند سالی حبس بودم و فقط مقداری از رد مالم را توانستم پرداخت کنم. خانواده‌ام وثیقه گذاشتند و بیرون آمدم تا رضایت شکات را جلب کنم. اما به هر دری زدم، پول جور نشد تا این‌که به پیشنهاد دوستم شروع به خرید و فروش مواد کردم، اما در جریان انتقال یکی از محموله‌ها، ماجرا لو رفت و تحت تعقیب پلیس قرارگرفتم.»

 وی افزود: «اگر دستگیر می‌شدم، حکمم اعدام یا حبس ابد بود. بنابراین سناریوی مرگ دروغینم را طراحی و به کمک خانواده‌ام اجرا کردم. آنها برایم گواهی مرگ جعلی گرفتند، سنگ قبری برایم در گورستان قراردادند، اعلامیه  ترحیم در کوچه و محله نصب کرده و مراسم سوگواری گرفتند. همه فکر می‌کردند من مرده‌ام. خانواده‌ام به همه گفتند که با دوستم به دریا رفته و غرق شده‌ام. حتی با چهره گریم‌شده در مراسم خودم هم  شرکت کردم. در این سال‌ها با هویت جعلی زندگی می‌کردم. مدارک یک شخص مرده هم در اختیارم بود.»

با دستور بازپرس کشیک دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، این مرد با پرونده‌اش به زندانی که از آنجا گریخته بود، انتقال یافت.