۰ نفر

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

زندان و محرومیت اجتماعی در انتظار جاعلان گذرنامه

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۵۰
کد خبر: 587911
زندان و محرومیت اجتماعی در انتظار جاعلان گذرنامه

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون هر شخصی که مرتکب جعل گذرنامه یا اسناد در حکم گذرنامه و یا مجوز اقامت شود و یا با علم به مجهول بودن از آنها استفاده کند به حبس درجه ۵، جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت و گویی در تشریح دستور کار امروز - یکشنبه - کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: مواد ۱۲، ۱۶ و ۱۷ لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی بیان داشت:بر اساس یکی از مصوبات مقرر شد هر شخصی که مرتکب جعل گذرنامه یا اسناد در حکم گذرنامه و یا مجوز اقامت شود و یا با علم به مجهول بودن از آنها استفاده کند به حبس درجه ۵ و جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگر اگر اتباع بیگانه به طور غیرمجاز وارد کشور شوند و قصد پناهندگی داشته باشند به محض ورود به کشور باید درخواست دهند و در صورتی که اثبات کنند که صرفا برای پناهندگی وارد کشور شدند مجازات ورود غیرقانونی در مورد آنها اعمال نمی شود و از کشور اخراج می شوند و در صورت عدم اثبات بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.

نماینده مردم صومعه سرا  از حضور معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه برای بررسی اولویت های تقنینی قوه در این نشست خبر داد و گفت: معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برای بررسی طرح تسری فوق ‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان قوه قضاییه در نشست امروز حضور داشتند و اعضای کمیسیون هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند و در مورد تعامل با مجلس و نحوه بررسی طرح ها و لوایح تبادل نظر شد.