۰ نفر

معرفی شرکت مادر تخصصی ایران به دستگاه قضایی بدلیل فساد ۲۰۰۰تن شکر خام

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبر: 569552
معرفی شرکت مادر تخصصی ایران به دستگاه قضایی بدلیل فساد ۲۰۰۰تن شکر خام

سازمان بازرسی کل کشور، گزارش تخلف شرکت مادر تخصصی ایران در خصوص فساد بیش از ۲ میلیون کیلوگرم شکر خام در گمرک چابهار را به مرجع قضایی ارسال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: «در بازدید میدانی نمایندگی شهرستان چابهار بازرسی کل استان سیستان و بلوچستان از انبار سازمان بنادر و دریانوردی استان، دو میلیون و ۴۲۳ هزار و ۶۴۵ کیلوگرم شکر خام متعلق به شرکت مادر تخصصی ایران کشف شد که در مهلت قانونی از انبارها ترخیص نشده است.

این محموله شکر که به مبلغ ۳۰۵ هزار و ۵۰۹ یورو با ارز ترجیحی وارد کشور شده به خاطر عدم ترخیص در مهلت قانونی و قرارگیری در مجاورت هوا و رطوبت دریا دچار آلایندگی شدید و خسارت شده و بر اساس اعلام «مدیریت غذا، دارو و سلامت منطقه آزاد» و «اداره استاندارد چابهار» قابلیت مصرف انسانی ندارد.

 نکته حائز اهمیت اینکه به‌رغم گذشت ۲ سال از زمان تخلیه آن در انبار اداره کل بنادر، اقدامی جهت تمدید بیمه‌نامه آن نشده و ازاین‌رو امکان دریافت خسارت از این طریق نیز وجود ندارد.

بازرسی کل استان سیستان و بلوچستان متروکه‌شدن این محموله از شکرهای خام و همچنین تضییع کالای دولتی به مبلغ ۸۸ میلیارد و ۲۱۸ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۴۰ ریال را طی گزارشی به مراجع قضایی ارسال کرده است.»