۰ نفر

در نشست مشترک معاون قوه قضاییه و معاون توسعه ملی و منطقه‌ای وایپو مطرح شد؛

خداییان: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد دفتر خارجی وایپو آمادگی دارد / معاون مدیرکل وایپو: به زودی فرآیند اجرایی کردن پروژه تیسک در ایران آغاز می‌شود

۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبر: 568782
خداییان: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد دفتر خارجی وایپو آمادگی دارد / معاون مدیرکل وایپو: به زودی فرآیند اجرایی کردن پروژه تیسک در ایران آغاز می‌شود

در حاشیه سومین روز از شصت‌ و ‌دومین سری نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی، خداییان معاون و سخنگوی قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با معاون مدیرکل وایپو در بخش توسعه ملی و منطقه‌ای دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این نشست، خداییان خواستار همکاری‌های نزدیک وایپو با جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد دفتر خارجی وایپو در کشورمان با توجه به وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ملی؛ پیگیری روند پیشرفت کار و اثربخشی پروژه تیسک؛ کمک به ایجاد مرکز آموزش مالکیت معنوی و برگزاری مدارس تابستانه وایپو به زبان فارسی در منطقه با مرکزیت ایران گردید.

معاون مدیرکل وایپو در بخش توسعه ملی و منطقه‌ای، ضمن اشاره به این‌که شرایط کنونی برای تعامل با ایران بسیار مناسب است، بیان داشت: به زودی فرآیند اجرایی کردن پروژه تیسک در ایران آغاز خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد مرکز آموزش مالکیت معنوی در ایران و برگزاری دوره‌های آموزشی که به گفته خداییان جز اولویت‌های این مرکز است، با استقبال از ایجاد یک focal point  آموزشی در مرکز مالکیت معنوی، افزود: وایپو آمادگی دارد تا با همکاری این مرکز، دوره‌های آموزشی تابستانه (summer school) را برای دانش‌آموزان کشورهای فارسی‌زبان منطقه برگزار نماید.

در ادامه این نشست، خداییان به ظرفیت‌های خوب ایران در زمینه کسب‌وکارهای خلاق و دانش محور و ضرورت حمایت از این کسب‌و‌کارها و ارایه آموزش به آنان در جهت استفاده بهینه از دارایی‌های فکری خود اشاره داشت.

معاون توسعه ملی و منطقه‌ای وایپو، در این رابطه بیان داشت وایپو این آمادگی را دارد تا با ارایه آموزش‌های پروژه محور، از شرکت‌های کوچک و متوسط و کارآفرینان ایرانی جهت ورود به بازارهای جهانی حمایت نماید.

در پایان مقرر گردید مرکز مالکیت معنوی سازمان، موارد مطرح شده را از طریق بخش‌های مربوط وایپو پیگیری نماید.

گفتنی‌ است در این نشست، رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه وایپو، و همچنین مشاور این بخش نیز حضور داشتند.