۰ نفر

در نیمه معاملات امروز؛

جاده یک طرفه شاخص کل به سمت جنوب / بورس برای حقیقی ها دیگر جذاب نیست

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۳
کد خبر: 672751
 جاده یک طرفه شاخص کل به سمت جنوب / بورس برای حقیقی ها دیگر جذاب نیست

شاخص کل فقط برای یک روز مثبت بود و در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز دوباره به جاده نزول بازگشت و با افت بیش از ۵هزار واحدی همراه شد. ارزش معاملات خرد هر چند در این ساعت نسبت به روز گذشته بهبود یافته است اما دلیل اصلی آن به تشدید خروج پول حقیقی باز می‌گردد؛ جاییکه بیش از ۳۰ درصد ارزش معاملات خرد مربوط به خروج پول حقیقی بوده است.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ پس از آنکه روز گذشته شاخص کل با افزایش همراه شد امروز دوباره شاخص کل روند نزولی به خود گرفت؛ در گزارش های قبلی پیش بینی بورس اشاره شده بود که هر چند این هفته انتظار نوسان های مثبت در بورس وجود دارد اما با توجه به عوامل بنیادی نمی توان این افزایش را دال بر بازگشت بورس دانست.

شاخص کل در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز با افت بیش از ۵هزار واحدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۳۱۱هزار واحد عقب نشینی کرده است.

«شستا» با ۶۱۰، «حکشتی» با ۵۱۵ و «شبندر» با ۲۸۰ واحد بیش ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته است.

شاخص هم وزن نیز افت حدود ۲٬۴۰۰ واحدی را تجربه کرده است و سطح ۳۸۰هزار واحدی را از دست داد.

ارزش معاملات خرد در یک ساعت ابتدایی حدود ۸۲۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به روز گذشته افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد؛ با این وجود تا ۶۰ دقیقه ابتدایی بیش از ۲۵۵ میلیارد تومان پول حقیقی ثبت شده است که به معنای این است که بیش از ۳۰ درصد ارزش معاملات خرد مربوط به خروج پول حقیقی بوده است.

«شپنا» با ۲۲ میلیارد تومان، «خساپا» با ۱۹ و «خودرو» با ۱۴ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند و «سصفها» و «ورازی» با ۳ و «تمحرکه» با ۲ میلیارد تومان بیش ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

در میان صنایع نیز «خودرو و ساخت قطعات» با ۴۶، «محصولات شیمیایی» با ۳۷ و «فرآورده‌های نفتی» با ۳۱ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.