۰ نفر

گزارش نیمه اول معاملات امروز؛

رنگ و بوی برجامی بورس / فرار از دلار به ریال

۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبر: 661183
رنگ و بوی برجامی بورس / فرار از دلار به ریال

شاخص کل در نیمه اول معاملات با کاهش بیش از ۴٬۵۰۰ واحدی همراه شد اما شاخص هموزن رشد بیش از ۷۸۰ واحدی را ثبت کرد؛ نگاهی به روند معاملات نشان می دهد که اقبال به صنایع ریالی افزایش یافته و با توجه به وزن بیش تر صنایع دلاری شاخص کل روند نزولی در پیش گرفته است اما کلیت بازار معاملات مثبتی را ثبت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بازار امروز هم برجامی است؛ فعلاً گروه های ریالی معاملات سبز را تجربه می کنند و گروه های دلاری معاملات منفی. شرایطی که در بازار دو سه روز گذشته تکرار شده است. در نیمه اول معاملات امروز هم خودرویی ها و بانکی ها در محدوده مثبت معامله می شوند اما پالایشی‌ها،‌پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها در محدود منفی در حال معامله هستند.

شاخص کل در نیمه اول معاملات با کاهش حدود ۴٬۵۰۰ واحدی همراه شد؛ فارس با ۱٬۱۶۵، شبندر با۷۸۲و فولاد با ۷۰۰ واحد بیش ترین نقش را در کاهش شاخص کل داشتند. خساپا و خودرو نیز به ترتیب با ۴۶۵ و ۴۳۱ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل به جا گذاشتند.

شاخص هم وزن هم با افزایش بیش از ۷۸۰ واحدی تا ارتفاع ۳۹۹ هزار واحد بالا آمد.

شاخص کل منفی و شاخص هم وزن مثبت نمودی از این موضوع است که کلیت بازار به واسطه اخبار مثبت برجامی معاملات سبزی را تجربه می کنند؛ با این وجود با توجه به وزن گروه های دلاری،‌ شاخص کل کاهشی بوده است.

در نیمه اول بازار ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش بیش از ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

همچنین حقیقی‌ها در نیمه نخست بازار امروز بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ شپنا با ۲۳، پترول با۱۳ و شتران با ۸ میلیارد تومان، بیش‌ترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند. در نقطه مقابل خساپا با ۱۷،‌خبهمن با ۵ و اتکام با ۴ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. به نظر می رسد که با توجه به اخبار برجامی، حقیقی‌های بازار از صنایع دلاری به سمت صنایع ریالی رفته اند.