۰ نفر

در نیمه معاملات امروز؛

شاخص کل بدون توقف / کف شکنی های بورس ادامه دارد!

۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶
کد خبر: 655794
شاخص کل بدون توقف /  کف شکنی های بورس ادامه دارد!

نیمه اول معاملات بورس در حالی به پایان رسید که شاخص کل افت بیش از ۱۶ هزار واحدی را ثبت کرده است. پالایشی‌ها و فولادی ها نقش اول کاهش شاخص کل را در معاملات امروز داشتند. ثبت خروج بیش از ۳۶۰ میلیارد تومانی پول حقیقی و ارزش معاملات خرد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از دیگر ویژگی‌های بازار در نیمه اول بود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در نیمه اول معاملات با افت قابل توجه بیش از ۱۶ هزار واحدی همراه شد و تا ارتفاع یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحدی پایین آمد. تا اینجای معاملات فولاد با حدود ۱٬۱۶۰ واحد، شبندر با ۱٬۰۶۳ واحد و شستا با ۱۰٬۳۵ واحد بیش‌ترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند.

در حالی که امید این می‌رفت با بازگشایی نمادهای بزرگ به ویژه پالایشی ها شاخص کل بتواند به روند صعودی بازگردد اما نه تنها این موضوع اتفاق نیفتاد بلکه سهام این شرکت‌ها به عاملی برای تشدید روند نزولی بورس تبدیل شده‌است و شاهد از دست رفتن کانال‌های شاخص کل یکی پس از دیگری هستیم.

شاخص هم‌وزن هم با کاهش بیش از ۶هزار و ۸۶۰ واحدی همراه شد و نه تنها سطح ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد بلکه تا آستانه از دست دادن کانال ۳۹۰ هزار واحدی هم پیش رفته است.

شاخص فرابورس نیز در نیمه ابتدایی بازار افت حدود ۲۴۰ واحد را ثبت کرد که آریا با ۱۸ واحد، زاگرس با ۱۵ واحد و شاوان با ۱۳ واحد نقش موثری را در این کاهش داشتند.

خروج پول حقیقی ادامه دارد

در نیمه ابتدایی بازار شاهد خروج بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم؛ شپنا با بیش از ۲۸ میلیارد تومان رکورددار خروج پول حقیقی از بازار بود. بوعلی و شتران با ۱۳ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی خروج پول حقیقی در نیمه اول بازار بودند. در نقطه مقابل پشاهن با حدود ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توانست بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کند. لپارس و خساپا هم با حدود ۳ میلیارد تومان در رتبه ‌های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند.

ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد در نیمه اول برابر با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که به نظر می رسد امروز هم شاهد ارزش معاملات خرد کم‌تر از سه هزار میلیارد تومان در بازار باشیم.