۰ نفر

در نیمه معاملات امروز؛

شاخص کل؛ هر روز پایین تر از دیروز! / روزهای تلخ بورس پایان ندارد

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۲۰
کد خبر: 655483
شاخص کل؛ هر روز پایین تر از دیروز! / روزهای تلخ بورس پایان ندارد

بورس تا نیمه اول معاملات امروز هم روند نزولی چند هفته گذشته خود را ادامه داد و کاهش بیش از سه هزار واحدی را ثبت کرد. هر چند بازگشایی شپنا و شبندر توانست کمی از افت شاخص را جبران کند اما قدرت لازم را برای بازگشت شاخص نداشت. همانند دیروز سهام فلزات اساسی نفش اول کاهش شاخص را ایفا می‌کند. خروج پول حقیقی و ارزش پایین معاملات خرد هم همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل برخلاف روز گذشته روند نزولی در پیش گرفت و تا ساعت ۱۱ امروز با کاهش بیش از سه هزار واحدی تا کانال یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحدی هم کاهش پیدا کرد. این در حالی است که بازگشایی شپنا و شبندر هم نتوانست از کاهش شاخص کل جلوگیری کند.

فعلا خبری از منجی نیست

انتظار می‌رفت که با بازگشایی برخی از سهام شرکت‌های بزرگ بازار، شاخص کل بتواند روند صعودی در پیش بگیرد؛ فرضیه‌ای که تاکنون و با بازگشایی شپنا و شبندر محقق نشد؛ هر چند در این ساعت از معاملات شپنا با ۱۵۱۶ واحد و شبندر با ۱۲۴۵ واحد توانست شاخص را دوباره به کانال یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد باز گرداند اما دوباره شاخص کل روند نزولی به خود گرفت.

همانند روز گذشته سهام فلزات اساسی و به ویژه سنگ آهنی‌‎ها با گزارش های ناامیدکننده خود پاشنه آشیل بازار شدند؛ میدکو با بیش از هزار واحد، ومعادن با ۹۹۱ واحد و کگل با ۸۷۵ واحد نقش بسزایی در کاهش شاخص کل داشتند.

شاخص هم‌وزن تا نیمه اول معاملات کاهش بیش از ۲۱۰۰ واحدی را تجربه می‌کند.

شاخص فرابورس همانند روزهای گذشته روند کاهشی را در پیش گرفته و با همین دست فرمان باید منتظر شکست کانال ۱۹ هزار واحدی باشیم. تا ساعت ۱۱ شاخص فرابورس کاهش ۱۱۵ واحدی را ثبت کرده است که کگهر با ۱۸، آریا با ۱۷ و زاگرس با ۱۵ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را داشتند.

01

خروج پول حقیقی دوباره اوج گرفت

هر چند دیروز با کاهش خروج پول حقیقی این امیدواری شکل گرفت که پس از مدت دوباره شاهد برآیند مثبت جریان پول حقیقی باشیم اما امروز تا ساعت ۱۱ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت شد.

ارزش معاملات خرد؛ همان همیشگی

ارزش معاملات خرد هم نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوسی نشان نمی‌دهد و تا این ساعت از معاملات به رقم یک هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

02