۰ نفر

در پایان معاملات امروز؛

امید به بازگشت شاخص کل کم رنگ تر شد / فرار حقیقی‌ ها از بورس شدت گرفت!

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبر: 652245
امید به بازگشت شاخص کل کم رنگ تر شد / فرار حقیقی‌ ها از بورس شدت گرفت!

هر چند که برخی تحلیلگران امید داشتند که شاخص کل در معاملات امروز به کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی باز گردد اما تحت تاثیر فشار گروه محصولات شیمیایی با کاهش حدود 11 هزار واحدی همراه شد. نکته نگران کننده بازار امروز به تشدید خروج پول حقیقی باز می‌گردد؛ جاییکه حقیقی ها بیش از ۷۵۸ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند که نسبت به روز شنبه افزایش حدود دو برابری را نشان می‌دهد. همچنین ارزش معاملات خرد بازار امروز به سه هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز شنبه تغییر نکرد و همچنان در پایین‌تر سطح سال ۱۴۰۱ قرار دارد.

اقتصادآنلاین-پویا دادجو؛ شاخص کل امروز هم روند نزولی خود را ادامه داد و با افت ۰.۷۳ درصدی، معادل ۱۰هزار و ۸۹۰ واحد تا ارتفاع یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحدی کاهش پیدا کرد. فولاد با ۲هزار و ۲۳۰ واحد، بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت و از افت بیش‌تر آن جلوگیری کرد. در نقطه مقابل فارس با یک هزار و ۳۶۶ واحد، فملی با یک هزار و ۱۵ واحد و شتران با ۷۳۳ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

روز شکست مقاومت‌ها

در معاملات روز شنبه بود که شاخص کل پس از چند ماه کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی را از دست داد اما برخی تحلیلگران معتقد بودند که با توجه به حجم پایین معاملات، این شکست از اعتبار لازم برخوردار نیست و امکان بازگشت دوباره شاخص کل به کانال یک میلیون و پانصد هزار واحدی وجود دارد. این پیش‌بینی محقق نشد و امروز هم شاخص کاهش بیش‌تری را تجربه کرد.

شاخص هم‌ وزن هم امروز کاهش بیش از ۶هزار و ۲۷۱واحدی را تجربه کرد و تا ارتفاع ۴۰۹ هزار و ۵۵۸ واحدی کاهش یافت.

شاخص فرابورس هم امروز قرمز بود و با افت ۲۲۳ هزار واحدی تا کانال ۲۰ هزار واحدی را از دست داد و تا ارتفاع ۱۹ هزار و ۸۲۲ واحدی پایین آمد. آریا با ۶۱، شاوان با ۱۷ و غصینو با ۷ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

 تشدید خروج پول حقیقی، ارزش معاملات خرید تغییر نکرد

در معاملات امروز، حقیقی‌ها بیش از ۷۵۸ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند که در مقایسه با روز شنبه افزایش حدود دو برابر را نشان می‌دهد.

همچنین ارزش معاملات خرد بازار امروز به سه هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز شنبه تغییر نکرد و همچنان در پایین‌تر سطح سال ۱۴۰۱ قرار دارد.

تشدید خروج پول حقیقی و کاهش ارزش معاملات خرد همزمان با شکست یک مقاومت امید به بازگشت شاخص را بیش از گذشته کم‌رنگ کرده‌است

فولاد بیش‌ترین ورود پول و بپاس بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد

در معاملات امروز فولاد با حدود ۴۳ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد. شرانل (نفت ایرانول) با ۵ میلیارد و ویسا (سرمایه‌گذاری ایساتیس) با ۴ میلیارد تومان ورود پول حقیقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

در نقطع مقابل بپاس (بیمه پاسارگاد) با حدود ۹۳ میلیارد تومان، بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد. شپنا (پالایش نفت اصفهان) با ۳۹ میلیارد و شستا (سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) با ۳۸ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

در میان صنایع، محصولات شیمیایی با ۳۵ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد. فرآورده‌های نفتی با ۱۱ میلیارد و هتل و رستوران با ۷ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در نقطه مقابل گروه بانک و موسسات اعتباری با ۵۱ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد. بیمه و صندوق بازنشستگی با ۲۲ میلیارد و فلزات اساسی با ۱۸ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در رتبه های بعدی قرار دارند.Map