امروز معامله‌گرها ۱۷۰میلیارد تومان سهام بانک صادرات ایران خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۱۰.۸درصد از کل سهام سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود معامله شد.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز، در مجموع حدود پنج هزار و ۹۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «وبصادر»، «خگستر»، «خاور»، «خودرو» و «وتجارت» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۱۷۰میلیارد تومان سهام بانک صادرات ایران دست به دست شد، گسترش سرمایه‌گذاری ‌ایران‌ خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۱۶۰میلیارد تومان دوم شد و سهام ایران خودرو دیزل نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام صنایع ‌بسته‌بندی مشهد (فبستم) با رشد ۱۰۴درصدی و سهام پالایش نفت تبریز (شبریز) با افت ۱۶.۹درصدی قیمت پس از بازگشایی، کام سهامداران خود را شیرین کردند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۸۲۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «محصولات شیمیایی» با معاملات ۵۵۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۱۰.۸درصد از کل سهام سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۱۹.۶درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در پنج سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۵۷نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

Image 4

رتبه بندی ارزش معاملات 01.02.11